March 30, 2003
CoLiC wrote: [quote=ManicBlue]Sjung en liten sång och lägg ut den till oss här på forumet så kommer domedagen fort....eller lovprisningen 🙂
Gahahahaha, Idol 2004 NH Edition 😀 Det borde vi skapa en egen tråd för! :bgrin:
Känner mig sugen...
Nån som klagar om jag råkar sjunga ala Iniquity eller Spritus Sancti?
Skulle vara rätt så kul
Släng upp en tråd så är det nog en del som hakar på 😛
January 12, 2004
DiDi wrote: [quote=Mind]vad är det för skillnad på n och M ?
vilken suger mest ?
Nu är jag inte hundra... Alltså jag har ingen koll alls 🙂
Men:
RMB = RythM and Bass
RNB = Rythm aNd Beat
Vad det är för skillnad har jag ingen aning om 😀
Är inte R´n´B = Rythm and blues?
August 16, 2002
obelix wrote: [quote=keffing]tondövhet är inget medicinskt begrepp, utan bara ett påhittat ord för att beskriva folk som inte hör skillnad på toner och inte kan hålla takten...
sen, jag spelade gitarr i typ 7 år när jag var liten, men gitarr suger...
Tondöv och att inte kunna hålla takten är två skilda saker.
njae det beror på hur man ser på det, eftersom det är som jag sa inget medicinskt begrepp... om man bara suger på musik så brukar man säga att nån är tondöv, och det brukar inkludera att man inte kan sjunga tonerna när man ska (inte hålla takten) och att man inte säger rätt toner...
January 12, 2004
keffing wrote: [quote=obelix][quote=keffing]tondövhet är inget medicinskt begrepp, utan bara ett påhittat ord för att beskriva folk som inte hör skillnad på toner och inte kan hålla takten...
sen, jag spelade gitarr i typ 7 år när jag var liten, men gitarr suger...
Tondöv och att inte kunna hålla takten är två skilda saker.
njae det beror på hur man ser på det, eftersom det är som jag sa inget medicinskt begrepp... om man bara suger på musik så brukar man säga att nån är tondöv, och det brukar inkludera att man inte kan sjunga tonerna när man ska (inte hålla takten) och att man inte säger rätt toner...
Själv har jag en jävla taktkänsla, men jag prickar nog alla platser som finns på skalan när jag försöker sjunga, bortsett från dom gånger jag får en djup mullrande bas som får folk att fly... :hb: :)R
1 Guest(s)