Ta skol-arbete på Internet..|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ta skol-arbete på Internet..
Spannen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 505
sp_UserOfflineSmall Offline
603427
April 22, 2004 - 7:03 pm
sp_Permalink sp_Print

tog en undersökning om curt cobains död och klistrade in i mitt nirvanaarbete i estetisk verksamhet... kopierat rakt av 6 sidor. Fick typ mvg tack vare det 😀

kutlo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1745
603432
April 22, 2004 - 7:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Bara man gör det rätt så kommer det gå bra...

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
603437
April 22, 2004 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Folk verkar vara dumma och ta hela arbetet.
Om jag tar så ändrar jag framsida, innehållsförteckning, skriver inledning, slutledning, egen källförteckning, lägger in bilder osv.
Har bara tagit från nätet någon enstaka gång, fått MVG varje gång.

Lakszen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1372
603592
April 22, 2004 - 9:28 pm
sp_Permalink sp_Print

en gång alltid det. lyder mitt citat =)=. mm en gång fuskare alltid fuskare. så är det .. Du lär dig inte mycket av att fuska.

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
603596
April 22, 2004 - 9:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har faktiskt aldrig rippat en uppsats rakt av. Men visst har man tagit fakta osv och skrivit om.... Rippa en rakt av är ju bara dumt då risken att man blir påkommen är ganska stor eftersom man har ett speciellt "ordval/stil" som läraren oftast kan. Jämför det när du sitter och chattar med en polare, då märker man oftast på engång när någon annan chattar me hans nick.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
603600
April 22, 2004 - 9:42 pm
sp_Permalink sp_Print

cHeNg_Ho wrote: Min Lärare anklade mig för att ha tagit ett skolarbete på internet idag, vilket inte var sannt..
Jag hade lagt ner jätte mycket arbete på det skolarbetet och blev inte så glad när man bara fick höra: Det är har inte du skrivit, det är för bra..!

Hur vanligt är det att folk tar skolarbeten från internet egentligen..?

Visa anteckningar och källa för din lärare, samt dom olika utkasten...

Har du inget sånt, spara nästa gång du gör en uppsats/jobb, då kan du bevisa att du har gjort allt...

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
603601
April 22, 2004 - 9:42 pm
sp_Permalink sp_Print

En av mina föreläsare har underligt nog precis samma saker att säga som en viss essäsida. Det slår aldrig fel. 🙂

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
603669
April 22, 2004 - 11:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Good artists copy, great artists steal.

Kan inte påminna mig om att jag tagit ett helt arbete, tro det eller ej men jag har ett samvete.

Men har ngn annan en gång gjort ngt är det idioti att uppfinna hjulet igen.

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
603682
April 23, 2004 - 12:41 am
sp_Permalink sp_Print

Kan undra om kan kan ta någon från Internet som gör min tenta imorgon(idag)? 🙄

Gonatt :z:

Gulzebra
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 579
603690
April 23, 2004 - 2:15 am
sp_Permalink sp_Print

Första och sista gången man rippat något rakt av hade ungefär halva klassen tänkt likadant och tagit exakt samma uppsats.. Råkade vara något smalt och otroligt tråkigt ämne som bara 1 människa i världen hade skrivit uppsats om och lagt på nätet.
Annars har man bara varit lite väl vild med klippa och klistra funktionen, och lite omskrivningar här och där, när man ska göra "seriösa" fusk-uppsatser, då får man MVG.
Men det känns ju bättre att ha tänkt till lite själv..

Blekingen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 592
603732
April 23, 2004 - 7:46 am
sp_Permalink sp_Print

Spannen wrote: tog en undersökning om curt cobains död och klistrade in i mitt nirvanaarbete i estetisk verksamhet... kopierat rakt av 6 sidor. Fick typ mvg tack vare det 😀

Du kanske borde ha gjort arbetet istället så du hade lärt dig stava till hans namn... 🙄

danowani
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 114
604063
April 23, 2004 - 2:29 pm
sp_Permalink sp_Print

en i min klass hade tagit sin svenska berättelse från internet .. och blev avslöjad.. hade tänkt lämna in en so-uppsats dagen efter men ändrade sig och sen var det bara å gå hem å skriva hela dan. (trodde inte att lärarn skulle kolla sånt; vi går i 8:an ) 😀

boman
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 192
604141
April 23, 2004 - 4:17 pm
sp_Permalink sp_Print

När jag gick i 9an så vare en klass där, alla hade snott arbeten från internet, förutom 3 st 😀 rätt så sjukt.
Samma sak var det i min klass, 3 stycken hade bokrecension om Sagan om ringen, alla 3 hade samma recension 😀

Gulzebra
Kommer du hit ofta?
Medlem
604163
April 23, 2004 - 4:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Bokrecensioner är ganska lätta att fuska med på ett "hederligt" sätt. Bara att läsa baksidan så man fattar vad det handlar om, sen bläddrar man lite slumpvis och beskriver några roliga/viktiga situationer. Jag slog bara upp 3 uppslag en gång som jag beskrev med egna ord och gjorde övergång, la till lite påhittade åsikter, MVG.
Om man inte har tid/lust att läsa en bok då, annars kan det vara ett alternativ.

Super-Svensson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 649
604201
April 23, 2004 - 5:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Gulzebra wrote: Bokrecensioner är ganska lätta att fuska med på ett "hederligt" sätt. Bara att läsa baksidan så man fattar vad det handlar om, sen bläddrar man lite slumpvis och beskriver några roliga/viktiga situationer. Jag slog bara upp 3 uppslag en gång som jag beskrev med egna ord och gjorde övergång, la till lite påhittade åsikter, MVG.
Om man inte har tid/lust att läsa en bok då, annars kan det vara ett alternativ.

Eller så tar man en bok som finns på film 😉

Blekingen
Kommer du hit ofta?
Medlem
604203
April 23, 2004 - 5:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Bah, har ni inget samvete eller?
Hur kul är det att få ett oförtjänat MVG då?
Det blir kul sen när ni skall börja jobba... Ansvar, usch så hemskt för er.

Super-Svensson
Kommer du hit ofta?
Medlem
604205
April 23, 2004 - 5:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Blekingen wrote: Bah, har ni inget samvete eller?

Tja, utan ditt oförtjänta MVG får du helt klart svårare att få jobbet du vill ha.
MEN, det som alla (nästan, och JA, jag drar alla över en kam) super-pluggisar glömmer är att social kompetens helt klart går före betygen..

Blekingen
Kommer du hit ofta?
Medlem
604209
April 23, 2004 - 5:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Super-Svensson wrote: [quote=Blekingen]Bah, har ni inget samvete eller?

Tja, utan ditt oförtjänta MVG får du helt klart svårare att få jobbet du vill ha.
MEN, det som alla (nästan, och JA, jag drar alla över en kam) super-pluggisar glömmer är att social kompetens helt klart går före betygen..

Ja, det är ju klart. När du söker till den högskola du vill komma till, så kommer du ju bjudas dit och endast dom som lyckas charma rektorns dotter får komma in på skolan.
Det är ju bra att du försvarar "fuskande" med att man inte kommer in där man vill om man inte gör det. Jag garanterar dig, om du inte klarar av det lilla ansvaret att göra ett skolarbete, så kommer du troligtvis inte klara någon större vidareutbildning/något arbete.

Gulzebra
Kommer du hit ofta?
Medlem
604246
April 23, 2004 - 6:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Nä, fusk görs på bekostnad av utveckling. Vet man bara att man i praktiken skulle klara av att göra samma arbete som man fuskat upp så är det ju inga problem.
Jag har fuskat max 5 gånger, och har redan gått vidare från gymnasiet och gör precis det jag vill. Bara för att man fuskar någon gång betyder det ju inte att man är helt handikappad resten av livet. Visst, det kan leda till det, men då är man bara dum i huvudet helt enkelt.

Super-Svensson
Kommer du hit ofta?
Medlem
604267
April 23, 2004 - 6:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Blekingen wrote:
Ja, det är ju klart. När du söker till den högskola du vill komma till, så kommer du ju bjudas dit och endast dom som lyckas charma rektorns dotter får komma in på skolan.

Kanske inte på högskolan, men om du inte kan prata för dig själv när du går på jobbintervju tror jag jobbet går till någon annan. Jag personligen skulle aldrig anställa någon som bara visar fram sina betyg, och sen håller käften.

blekingen wrote:
Det är ju bra att du försvarar "fuskande" med att man inte kommer in där man vill om man inte gör det. Jag garanterar dig, om du inte klarar av det lilla ansvaret att göra ett skolarbete, så kommer du troligtvis inte klara någon större vidareutbildning/något arbete.

Förlåt, kanske uttryckte mig klumpigt.
Vad jag menade var att du inte blir, precis som Gulzebra sa, handikappad för resten av livet!
Men om du ska bli exemelvis ekonom så anser jag det inte vara så farligt om du fuskar med t.ex. en kemi-uppsats, eftersom det är något du antagligen aldrig mer kommer använda!!..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 214
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL