May 23, 2001
Jag har faktiskt aldrig rippat en uppsats rakt av. Men visst har man tagit fakta osv och skrivit om.... Rippa en rakt av är ju bara dumt då risken att man blir påkommen är ganska stor eftersom man har ett speciellt "ordval/stil" som läraren oftast kan. Jämför det när du sitter och chattar med en polare, då märker man oftast på engång när någon annan chattar me hans nick.
January 12, 2004
cHeNg_Ho wrote: Min Lärare anklade mig för att ha tagit ett skolarbete på internet idag, vilket inte var sannt..
Jag hade lagt ner jätte mycket arbete på det skolarbetet och blev inte så glad när man bara fick höra: Det är har inte du skrivit, det är för bra..!Hur vanligt är det att folk tar skolarbeten från internet egentligen..?
Visa anteckningar och källa för din lärare, samt dom olika utkasten...
Har du inget sånt, spara nästa gång du gör en uppsats/jobb, då kan du bevisa att du har gjort allt...
January 15, 2004
Första och sista gången man rippat något rakt av hade ungefär halva klassen tänkt likadant och tagit exakt samma uppsats.. Råkade vara något smalt och otroligt tråkigt ämne som bara 1 människa i världen hade skrivit uppsats om och lagt på nätet.
Annars har man bara varit lite väl vild med klippa och klistra funktionen, och lite omskrivningar här och där, när man ska göra "seriösa" fusk-uppsatser, då får man MVG.
Men det känns ju bättre att ha tänkt till lite själv..
January 15, 2004
Bokrecensioner är ganska lätta att fuska med på ett "hederligt" sätt. Bara att läsa baksidan så man fattar vad det handlar om, sen bläddrar man lite slumpvis och beskriver några roliga/viktiga situationer. Jag slog bara upp 3 uppslag en gång som jag beskrev med egna ord och gjorde övergång, la till lite påhittade åsikter, MVG.
Om man inte har tid/lust att läsa en bok då, annars kan det vara ett alternativ.
February 15, 2003
Gulzebra wrote: Bokrecensioner är ganska lätta att fuska med på ett "hederligt" sätt. Bara att läsa baksidan så man fattar vad det handlar om, sen bläddrar man lite slumpvis och beskriver några roliga/viktiga situationer. Jag slog bara upp 3 uppslag en gång som jag beskrev med egna ord och gjorde övergång, la till lite påhittade åsikter, MVG.
Om man inte har tid/lust att läsa en bok då, annars kan det vara ett alternativ.
Eller så tar man en bok som finns på film 😉
February 15, 2003
Blekingen wrote: Bah, har ni inget samvete eller?
Hur kul är det att få ett oförtjänat MVG då?
Det blir kul sen när ni skall börja jobba... Ansvar, usch så hemskt för er.
Tja, utan ditt oförtjänta MVG får du helt klart svårare att få jobbet du vill ha.
MEN, det som alla (nästan, och JA, jag drar alla över en kam) super-pluggisar glömmer är att social kompetens helt klart går före betygen..
July 26, 2003
Super-Svensson wrote: [quote=Blekingen]Bah, har ni inget samvete eller?
Hur kul är det att få ett oförtjänat MVG då?
Det blir kul sen när ni skall börja jobba... Ansvar, usch så hemskt för er.
Tja, utan ditt oförtjänta MVG får du helt klart svårare att få jobbet du vill ha.
MEN, det som alla (nästan, och JA, jag drar alla över en kam) super-pluggisar glömmer är att social kompetens helt klart går före betygen..
Ja, det är ju klart. När du söker till den högskola du vill komma till, så kommer du ju bjudas dit och endast dom som lyckas charma rektorns dotter får komma in på skolan.
Det är ju bra att du försvarar "fuskande" med att man inte kommer in där man vill om man inte gör det. Jag garanterar dig, om du inte klarar av det lilla ansvaret att göra ett skolarbete, så kommer du troligtvis inte klara någon större vidareutbildning/något arbete.
January 15, 2004
Nä, fusk görs på bekostnad av utveckling. Vet man bara att man i praktiken skulle klara av att göra samma arbete som man fuskat upp så är det ju inga problem.
Jag har fuskat max 5 gånger, och har redan gått vidare från gymnasiet och gör precis det jag vill. Bara för att man fuskar någon gång betyder det ju inte att man är helt handikappad resten av livet. Visst, det kan leda till det, men då är man bara dum i huvudet helt enkelt.
February 15, 2003
Blekingen wrote:
Ja, det är ju klart. När du söker till den högskola du vill komma till, så kommer du ju bjudas dit och endast dom som lyckas charma rektorns dotter får komma in på skolan.
Kanske inte på högskolan, men om du inte kan prata för dig själv när du går på jobbintervju tror jag jobbet går till någon annan. Jag personligen skulle aldrig anställa någon som bara visar fram sina betyg, och sen håller käften.
blekingen wrote:
Det är ju bra att du försvarar "fuskande" med att man inte kommer in där man vill om man inte gör det. Jag garanterar dig, om du inte klarar av det lilla ansvaret att göra ett skolarbete, så kommer du troligtvis inte klara någon större vidareutbildning/något arbete.
Förlåt, kanske uttryckte mig klumpigt.
Vad jag menade var att du inte blir, precis som Gulzebra sa, handikappad för resten av livet!
Men om du ska bli exemelvis ekonom så anser jag det inte vara så farligt om du fuskar med t.ex. en kemi-uppsats, eftersom det är något du antagligen aldrig mer kommer använda!!..
1 Guest(s)