May 23, 2006
Självklart ska du höra av dig till facket. Även om det inte finns något kollektivavtal så kan de ge tips och råd om hur du ska lösa situationen. Hota lite med arbetsdomstolen och sånt så ska du nog se att det börjar hända saker.
Det kan leda till att företaget tänker efter en gång extra innan de försöker blåsa nån nästa gång.
Tala med den fackförening du är medlem i.. Är du inte medlem i någon sådan så är det nog bara att hålla tummarna.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Poontus wrote: fack? nää, är ju skitdyrt, inte värt att gå med i om man har sitt första jobb och arbetar runt 4 dagar per månad.
Då blir det till att anlita jurist och betala arvode ur egen ficka då, eller mer troligt notera den uteblivna lönen på "blåskontot" skulle jag tro.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 7, 2005
September 5, 2001
De pengarna hade varit svarta, garanterad. Det vet du ju om du jobbat i dörren tidigare.
Detta är ju faran i att ta pengarna i handen. Prata med företaget igen (är det inte en ekonomisk förening?) och vill man inte betala ut någon lön så gå till länsstyrelsen och berätta hur deras verksamhet ser ut med svart arbetskraft osv. De brukar vara rikligt interesserade av sånt.
October 22, 2002
hawkie wrote: De pengarna hade varit svarta, garanterad. Det vet du ju om du jobbat i dörren tidigare.
Detta är ju faran i att ta pengarna i handen. Prata med företaget igen (är det inte en ekonomisk förening?) och vill man inte betala ut någon lön så gå till länsstyrelsen och berätta hur deras verksamhet ser ut med svart arbetskraft osv. De brukar vara rikligt interesserade av sånt.
Även skatteverket brukar vara intresserade av såna tips.
June 11, 2001
Du jobbar alltså för ett företag som hyr ut personer till max för att bevaka åt dom?
Då är det bara att anmäla till max och be att få se övervakningen, då det handlar om att ta fram uppgifter, annars är dom nämligen medbrottslingar om dom inte kan ta fram handligar om att du varit där.
Detta eftersom dom annars själva måste agera svart för detta. och det tror jag inte dom vill ha en bilaga om i Aftonbladet.
November 7, 2005
1 Guest(s)