February 1, 2002
Tobi-Wan kenobi wrote: [quote=Starscream]Är det kul o paddla? har funderat länge på o testa, bor 20m från vattnet....
Ja, för fan!
Det är väldigt bra träning också. Det slutar med att man ser ut som en upp-och-nervänd triangel. Det är ju lite kul att paddling fått ett litet uppsving nu efter OS. De senaste åren har det varit en tynande tillvaro för kanotsverige men det vänder förhoppningsvis nu. Det är ju trots allt en av de mest medaljgivnde, om inte den mest medaljgivande, sporten Sverige har i OS.
För övrigt så fick klubben ett trevligt tillskott på åengar när Markus Oscarsson kom hem. Alltid välbehövligt.
Om du bara ska ha kul rekommenderar jag kanotpolo som är lite softare och roligare. Om du vill förbättra din fysik mycket rekommenderar jag racingkajak. Klubbkänslan är ju närvarande även där eftersom majoriteten av distanserna på SM är besättning med två eller fyra man samt 4 mans stafett.
vad kostar en racingkajak ? har sett lite folk swisha förbi i såna här utanför...
December 31, 2002
Mind wrote: heh vilken nöt.
det värsta jag kan tänka mig är att du övertygar någon lärare att ringa hans föräldrar och berättar att han snodde din rullstol, då måste päronen bli jävligt förbannade(om dom är vettiga) på sin son.
att tappa respekt från sina päron är illa alltså.
Tyvärr finns det nästan lika många idiotiska föräldrar som blint litar på sina barn även om de är rötägg. De håller dem om ryggen och tillåter vad som helst. Om barnen blir anklagade för något hävdar de bara att de som anklagar "barnet" ljuger.
Man kan dock hoppas på att personens föräldrar är vettiga. Då är chanserna för ett erkännande också större.
December 31, 2002
Starscream wrote: [quote=Tobi-Wan kenobi][quote=Starscream]Är det kul o paddla? har funderat länge på o testa, bor 20m från vattnet....
Ja, för fan!
Det är väldigt bra träning också. Det slutar med att man ser ut som en upp-och-nervänd triangel. Det är ju lite kul att paddling fått ett litet uppsving nu efter OS. De senaste åren har det varit en tynande tillvaro för kanotsverige men det vänder förhoppningsvis nu. Det är ju trots allt en av de mest medaljgivnde, om inte den mest medaljgivande, sporten Sverige har i OS.
För övrigt så fick klubben ett trevligt tillskott på åengar när Markus Oscarsson kom hem. Alltid välbehövligt.
Om du bara ska ha kul rekommenderar jag kanotpolo som är lite softare och roligare. Om du vill förbättra din fysik mycket rekommenderar jag racingkajak. Klubbkänslan är ju närvarande även där eftersom majoriteten av distanserna på SM är besättning med två eller fyra man samt 4 mans stafett.
vad kostar en racingkajak ? har sett lite folk swisha förbi i såna här utanför...
Tja begagnade kan man få från 3000kr (Couger/Tiger). Om du ska ha en ny BRA (Plastex) racingkajak i sandwich konstruktion av glasfiber, kolfiber och kevlar kostar de runt 18000kr. Fast en sådan kan inte en nybörjar ens använda.
March 10, 2002
DiDi wrote: [quote=Dehman][quote=DiDi]En så kallad "obs-klassare"...
Sitter längst bak i salen med jackan på, har inte ens tagit med sig en penna?
Varför beskriver du mig? :<
Är du en obs-klassare då?
Nje, men jag brukar sitta med jacka på när jag fryser. Sen har jag oftast inte penna med mig på lektioner. Detta är mest p.g.a. att jag glömmer. Men du beskrev rätt... =)
4 Guest(s)