January 4, 2001
hawkie wrote:
Lixom, hur många sälar klubbas inte ihjäl varje dag? klubba o klubba...EN PINNE MED EN SPIK I HUVUDET KANSKE?! Lixom, alla djur är väl lika värda, vare sig en katt eller en säl. Om det endå finns gatu djur (som det finns MYCKET av) kan väl folket tjäna en slant på det, djuren mår inte bättre av att gå runt på gatan och sprider sjukdomar!!!!
Så du menar att om någon är sjuk kan man lika gärna döda den? Det tycker jag låter lite väl brutalt!
September 5, 2001
Coore wrote: [quote=hawkie] Lixom, hur många sälar klubbas inte ihjäl varje dag? klubba o klubba...EN PINNE MED EN SPIK I HUVUDET KANSKE?! Lixom, alla djur är väl lika värda, vare sig en katt eller en säl. Om det endå finns gatu djur (som det finns MYCKET av) kan väl folket tjäna en slant på det, djuren mår inte bättre av att gå runt på gatan och sprider sjukdomar!!!!
Så du menar att om någon är sjuk kan man lika gärna döda den? Det tycker jag låter lite väl brutalt!
jag menar att ett djur som har rabies och lever ute på gatan, har ingen mat, kan lika gärna bidra till att någon människa kan få mat, ja...så tycker jag, förstår inte vad som är så brutalt med det?
September 29, 2001
Coore wrote: [quote=hawkie] Lixom, hur många sälar klubbas inte ihjäl varje dag? klubba o klubba...EN PINNE MED EN SPIK I HUVUDET KANSKE?! Lixom, alla djur är väl lika värda, vare sig en katt eller en säl. Om det endå finns gatu djur (som det finns MYCKET av) kan väl folket tjäna en slant på det, djuren mår inte bättre av att gå runt på gatan och sprider sjukdomar!!!!
Tycker inte det är det minsta brutalt snarar är det en god handling eftersom djuret slipper lida. Det kan ju även leda till att en människa kan slippa lida eftersom personen ifråga får råd att köpa mat, detta kan i sin tur leda till att månniskan kan få ett bättre liv och därmed minskar risken att människan kan sprida sjukdomar till andra djur och människor och därmed får vi en bättre värld genom att döda sjuka djur och använda dem för att tjäna pengar.
Om jag själv var MYCKET sjuk och jag visste att det inte fanns något mer än evigt lidande kvar i mitt liv skulle jag definintivt välja att ta mitt liv....nu är det dock så att vi lever i en kraftigt snedvriden värld där man själv inte får välja om man vill leva eller dö!
June 28, 2001
daggerr wrote: hmm, jaja. då blev man varnad utan att man bröt mot reglerna. nej, i ren protest tänker jag sluta läsa och skriva i detta forumet. det var jättetrevligt här förr i tiden, men nu så finns det ju moderatorer som gör egna regler allt efter som att spelet går bara för att man skriver något som inte passar dom.
get real, vet du hur många gånger jag har blivit varnad lr, shit det är jäkla massa gånger.
detta e det slappaste forumet jag nånsin varit på, man slipper tänka 2ggr efter varje inlägg om man skrivit minsta fel så man blir bannad.
NH the future
men om en Admin hittar på regler så blir man ju lite pisst of, så jag blev bannad på ett annat ställe, men inte lipar jag för det.
April 20, 2002
Mind....har du bestämt dig för att sätta nytt rekord i att posta mest i gamla trådar?
Hehe, har blivit ett par väldigt gamla trådar nu fastän denna inte är så gammal.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
June 28, 2001
Tintin wrote: Mind....har du bestämt dig för att sätta nytt rekord i att posta mest i gamla trådar?
Hehe, har blivit ett par väldigt gamla trådar nu fastän denna inte är så gammal.
njae jag hittar inga roliga trådar, så jag rota runt i arkivet och hitta massa balla ämnen.
sen så var det ju en viss person som inte digga det :/
May 7, 2001
Tråkigt att se att ni moderatorer håller varandra om ryggen, precis som alla snutjävlar gör i samma sittuation. Ni borde vara mer rädda om en gammal känd medlem som i detta fallet och ha en del överseende med honom. När gamla trogna medlemmar går så får det många nya, och gammla, att tveka på forumet.
November 26, 2002
Jag trodde att det var lite högre klass på medlemmarna här än detta.
om inte en admin får hitta på regler, vem ska då hitta på dem?
Att vara moderator/admin/whatever på en sida, speciellt en sida av den här storleksordningen innebär att man har ett visst ansvar. Ansvar för att vad som skrivs här inte följer vissa andra förordningar och regler, t.ex. isp'ns regler, svensk lag i många fall och så vidare.
dessutom, varför skulle inte moderatorerna hålla varandra om ryggen? de är ett fåtal personer som hålller reda på att folk inte skriver såna här saker, och om de bara får skit från medlemmarna så är det nog inte så kul. Du får tänka på att de lägger ner en massa arbete, och i många fallär det ideellt arbete, bara för att du ska kunna använda detta forumet som du gör nu.
June 28, 2001
ok, tack för moralpredikan
*Zzzzzz*
Lite klent av Admins o co: att bara banna sådär utan nån direkt anledning.
Visst det är ju dom som bestämmer, men dom är ju dagisledarna och såfort dom bestämmer nått så kommer det ett litet dagisbarn och frågar varför.
Jag kommer ju inte sluta att kolla igenom gamla trådar, men jag får nog dra ner på det för att folk tog illa upp av nån oförklarig anledning.
för att backa upp NH administrationen så gör dom likadant på 64bit unt facist swec :bgrin:
September 12, 2001
Mind wrote: ok, tack för moralpredikan
*Zzzzzz*Lite klent av Admins o co: att bara banna sådär utan nån direkt anledning.
Visst det är ju dom som bestämmer, men dom är ju dagisledarna och såfort dom bestämmer nått så kommer det ett litet dagisbarn och frågar varför.Jag kommer ju inte sluta att kolla igenom gamla trådar, men jag får nog dra ner på det för att folk tog illa upp av nån oförklarig anledning.
för att backa upp NH administrationen så gör dom likadant på 64bit unt facist swec :bgrin:
Mind...
Vi bannar inte folk utan någon direkt anledning ska du veta...det är bara att se sig omkring och inse att vi har en smula högre i tak än på en del andra forum och ändå är du missnöjd!!!
Nä killen...kom in i matchen igen samt sluta upp med att bumpa upp en massa gamla trådar...du har redan haft Wigger och Iceman på dej nyligt och inte helt utan anledning.
May 7, 2001
Mathias wrote: [quote=Smirnoff][quote=Mathias]Vem bryr sig? Inte jag iaf...
ojj, vad förnedrande sakt av dig!
Varför skriva att man tänker sluta skriva och läsa i forumet? Det är väl bara att sluta. Ingen märker något ändå.
Nej, det är ett sätt att starkt visa sitt missnöje med någonting.
1 Guest(s)