Tack , polisen i bananlandet Sverige|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tack , polisen i bananlandet Sverige
jgb_jgb
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 162
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 12, 2005 - 9:56 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.dn.se/DNet/jsp/polo.....nderType=8

som sagt , polis ljuger och begår brott , media kör deras story för att täcka upp.

har läst flera gånger om liknande fall och det händer oftare, läs Osmo , Pettersson mm

kom ihåg fallet m. två vitryssar som hittades ihälslagna ute i en soptipp i södra STHLM, en 31 åring åkte fast och erkände att han slagit ner dem m. knytnävarna - efter många månader läser man att 2 vitryssar åkt fast och dömts för samma brott ?

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
919545
July 12, 2005 - 9:58 am
sp_Permalink sp_Print

Media täcker upp?
Det vettefan, hur ofta läser man inte artiklar om poliser som har agerat fel enligt media? Jag tycker man ser det väldigt ofta.

Är väl iofs oftast på demostrationer och sånt dom blåser upp det.
Angående detta så tycker jag det var väldigt skumt direkt när jag läste det på aftonblaskan.

tiggre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 739
919562
July 12, 2005 - 10:46 am
sp_Permalink sp_Print

och det vet du som var på plats?

du läser olika tidningars versioner... du lixom jag vet ju ingenting...

ta reda på fakta

håller med om att det verkar "konstigt" minst sagt, men sprid inte nån propagandaskit...

(edit stavfel)

P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64

tiggre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 739
919590
July 12, 2005 - 11:34 am
sp_Permalink sp_Print

kul läsning från aftonbladet tex

polisens version
"En polisbil kör upp vid sidan av Bach, som försöker komma undan med att köra ut i diket.
– Han träffar då ett träd och troligen är det detta som orsakar att hans bil går runt, säger Diana Sundin."

person som HÖR det hända (inte ser)
"Vi sprang ner och såg hur två bilar - en från vardera hållet - hade prejat in en tredje mot kanten, säger Elisabeth Alexandersson."

men när man läser det ser det ut som hon SETT dem preja bilen från två håll...

trolig förklaring från polisen som inte visste nåt men uttalat sig till media och media blåst upp det... hon visste med all sanolikhet inte om biljakten...
" Jag hade inte all information i går när jag uttalade mig om saken, säger Diana Sundin på Västerortspolisen till VG:s nättidning."

P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64

Aelrik
Medlem
Forum Posts: 243
919670
July 12, 2005 - 2:58 pm
sp_Permalink sp_Print

jgb_jgb wrote: http://www.dn.se/DNet/jsp/polo.....nderType=8
kom ihåg fallet m. två vitryssar som hittades ihälslagna ute i en soptipp i södra STHLM, en 31 åring åkte fast och erkände att han slagit ner dem m. knytnävarna - efter många månader läser man att 2 vitryssar åkt fast och dömts för samma brott ?

Man kan väl inte utdöma ett straff två gånger för ett brott, såvida man inte återkallar den första domen?

jgb_jgb
Medlem
Forum Posts: 162
919907
July 12, 2005 - 10:01 pm
sp_Permalink sp_Print

nej , hann inte följa den första mannens (rally-kille/dörrvakt) straff/rättegång.
vet att han erkände självförsvar och att han lämnat dem medvetslösa på platsen, sen mer än ett halvår senare åker två vitryssar/öststatare fast utomlands (Österrike?) för samma brott och döms.
kanske nån duktig/bra minne kommer ihåg mer ?

en annan skum incident för ett halvår sen ca:
en diplomat/anställd på svenska ambassaden i Estland dör och senare ändras rubricering/åtal till mord och en est samt en turk (kurd ursprung) åker fast och åtalas. Det var i samband/veckan efter som en svensk (kurd ursprung) riskerar utlämning till Turkiet för terror/separatism och det blir uppståndelse.

flashback hade några bra trådar om händelserna.

svensk polis verkar sova/blunda

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 81
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL