July 13, 2002
Tänkte dra en tågluff till slutet av juli, med 2 vänner eller kanske tom. ensam (vore lite skoj att resa ensam ngn ggn. sällan man provar på).
Planen är att luffa östeuropa ned till Bosnien och Sarajevo där jag har en vän som jag ska stanna till vid i några dagar för att sedan ta en rutt hem igen till sverige (eller kanske till london och sen åka båt/flyga hem).
Någon som har några tips på rutter, hemsidor om tågluffning eller något annat bra forum att hänvisa till. För just nu är rutten vääldigt vag.
Tack för eventuella svar!
December 15, 2003
Jättekul! Jag tågluffade själv när jag var nitton genom dåvarande västtyskland till italien och sedan tillbaka, fantastiskt roligt! Man kan säga att man lärde sig mycket om livet 😉 finns alltid roliga och trevliga människor man lär känna. Du kommer inte att ångra dig iaf.
Resrutten SKA vara vag, sålänge som du har interrailkort och pass så är det lungt. Ta tillexempel tåget ner till köpenhamn och snurra runt på stationen och se om du hittar någon/några andra luffare som kanske kan tänka sig att hänga med till bosnien osv.
May 10, 2002
Farbror wrote: Vad kostar ett interrailkort ?
2 Guest(s)