April 15, 2003
tjena!
håller på och skriver ett mindre arbete i Svenskan som handlar om telefonsvararen. frågeställningen som jag försöker besvara är "varför känns det konstigt att spela in ett meddelande på en telefonsvarare?"
så jag skulle vilja fråga er vad ni tycker om detta, besvara gärna följande frågor så har jag kommit en bit på vägen 😉
1. Känns det konstigt för dig att "prata" med en telefonsvarare?
2. Varför? (om du svarat "ja" på fråga 1, varför tror du det änns konstigt?) (om du svarat "nej" på fråga 1, varför tycker du inte att det känns konstigt? brukar du prata in meddelande osv.)
3. Råkar du ofta ut för telefonsvarare?
4. Brukar du strunta i att spela in ett meddelande? (lägger på luren)
tacksam för all hälp
Boris
February 21, 2003
n0sham3 wrote: 1. Känns det konstigt för dig att "prata" med en telefonsvarare?
Nej, inte om jag väl väljer att prata in ett meddelande.
n0sham3 wrote: 2. Varför?
Inte konstigt som sagt, men när man hör att telefonsvararen går igång så måste man vara snabb att komma på något man ska säga som är kort och sammanfattar väl det man vill ha sagt. Kommer man inte på nåt bra innan pipet så lägger man på och tänker ut nåt och ringer upp igen. Vet ju själv hur irriterande det är när folk pratar in "Öööh.. ja... men ehh... ring mig sen!".
n0sham3 wrote: 3. Råkar du ofta ut för telefonsvarare?
Alltför ofta. [Image Can Not Be Found]
n0sham3 wrote: 4. Brukar du strunta i att spela in ett meddelande? (lägger på luren)
Men det är ju inte alltid det känns nödvändigt att prata in på telefonsvararen. En del ärenden hinner ju bli "gamla" eller så är det något man vill snacka med personen om lur-till-lur (eller vad man säger).
August 17, 2001
1. Känns det konstigt för dig att "prata" med en telefonsvarare?
Nope
2. Varför? (om du svarat "ja" på fråga 1, varför tror du det änns konstigt?) (om du svarat "nej" på fråga 1, varför tycker du inte att det känns konstigt? brukar du prata in meddelande osv.)
Nope känns inte konstigt, men är meningslöst, eftersom jag själv aldrig lyssnar av min egna..
3. Råkar du ofta ut för telefonsvarare?
Ofta IQsvar på comviq efter 4 signalre..
4. Brukar du strunta i att spela in ett meddelande? (lägger på luren)
Japp, typ alltid..
September 13, 2002
mina erfarenheter av tele svarare e inte goda.. för jag har en kompis som brukade roa sig med att ringa å prata med telesvararen i ca 10 - 15 minuter för han inte hade ngt att göra..
"maaaaggnuuuuuss.. vad glööörrr duuu.. svvaaarraaaa... blblbl.. " åsså massa dåligt sjungande osv
1 Guest(s)