May 29, 2001
On 2001-10-10 01:18, Mr. Ping Pong wrote:
våld är inte den enda lösningen.
om man tex lysnar op tallibanerna så har dom i flera år sagt att dom inte vill ha en massa amerikanska soldater som strosar omkring i deras "heliga" land. om man istället respekterat det och lämnat dom ifred och get dom ekonomiskt stöd att bygga upp sitt land så hadde det kanske inte inträffat nåt terrordåd.
men nu är det så att det finns andra idioter ute här i världen som är kapabla till liknande saker, vad ger det för budskap till dom om vi låter det här passera ostraffat, jo att det är ok att utföra terror dåd.
Spelar ingen roll vilken orsak som ligger bakom, terror dåd ska bestraffas och terrorister ska bort!!! Och vadå ekonomiskt stöd, jag tänker då inte stödja nån regim som lever på 1800 talet, kolla bara på deras kvinnosyn, den är ju helt vedevärdig, eller bara ta det att dom bränner böcker och tv video aparater, det snackas om att usa och västvärlden är trångsynta och oförstående, men dom här människorna är ju 10 ggr värre och det har jag ingen lust att stödja/uppmuntra.
October 9, 2001
Tycker att de flesta religioner är ganska dåliga faktiskt. Hur många krig har inte startats pga eller i religionens namn?
(önskar jag hade nån fin siffra med statistik, men det har jag inte.)
Jag menar bara att religion är upphovet till de flesta konflikter som finns i världen idag och i historien.
June 18, 2001
om man tex lysnar op tallibanerna så har dom i flera år sagt att dom inte vill ha en massa amerikanska soldater som strosar omkring i deras "heliga" land. om man istället respekterat det och lämnat dom ifred och get dom ekonomiskt stöd att bygga upp sitt land så hadde det kanske inte inträffat nåt terrordåd.
Öhhhhh, e du helt blind eller!!!
Amerikanerna har ju varit där och försökt hjälpa, se IRAN på 70 talet, IRAN var på god väg med hjälp från USA och andra västerländska länder, till översteprästen Chamenei fick makten och kastade ut alla västerlänningar och förbjöd allt västerländskt i IRAN.
Jag tror vi alla är trötta på att donera pengar till länder där pengarna aldrig kommer dit de skall, själv klart måste man ju vara där och se att pengarna kommer dit eller t.o.m. i värsta fall SE TILL att pengarna kommer dit de skall. Men de fanatiska grupperna vill ju inte ha hjälp!!!
I många av de muslimska länderna har ju folket det sämre än vad vi hade på 1700 talet för fan!
Nä, styret i dessa länderna bör bytas ut!
Särskilt när de i ett sådant här fall hävdar att detta är ett religionskrig! Då har dom ju inte mycket i skallen ändå !!!
Hur fan blir man av med så många fundamentalister?
Inte fan slänger man in dessa på avvänjningskurs i allafall!!!
USA/Allierade är ju bara intresserade av dessa små grupper av terrorister som nyttjar religionen Islam och dessutom tolkar koranen JÄVLIGT fel. Det är ju dom själva som uppmanar det civila folket att gå ut och döda Amerikaner (alla amerikaner, inte bara krigsmakten USA utan alla!)
Visst är det förgävligt att folk kommer att dö, och visst är det förjävligt att det blivit så här, men fundamentalisterna har ju knappast med USA att gör överhuvudtaget ?!?!
Fundamentalister finns ju inom ALLA religioner, dvs LÅNGT INNAN USA KOM TILL!!!
http://www.MP3.COM/Oxygenial
[ Detta Inlägg ändrades av: oxygenial den 2001-10-10 10:11 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: oxygenial den 2001-10-10 10:13 ]
July 21, 2001
deras heliga land är inte bara deras.. det är deras enligt en religion.. judarna vill också ha land där! det är även kristnas länder..
och sen till att ge DEM EKONOMISKT STÖD? är du, ursäkta mig, vrickad? skall vi skicka en massa pengar till talibanerna som ju styr landet så de kunde skjuta ännu mer amerikaner och tortera sina egna landmän?
talibanerna skall DÖ rakt av. de tror att gud står bakom dem.. det enda som är lite mysko är att det är SAMMA j**la GUD som står bakom amerikanerna!!! säger detta oss något? som att religion inte håller? eller att gud motsäger sig själv..
2 Guest(s)