April 1, 2003
Hur är det med tänder o deras emalj? "läker" det sigsjälv om emaljen har försvunnit? eller måste en tandläkare fixa det? jag hoppas på det förstnämnda..
lyckades häromdagen tugga en en bit av en tand... men bara på ytan.. så det gör inte ont eller så...och jag har absolut inte råd besöka en tandläkare nu..
December 27, 2003
Adam wrote: Emaljen skyddar ju tanden... Om du inte gör något åt det är risken större att bakterier får fäste med hål som följd. Men du behöver inte....
what he said.
Se det så här: Om du inte gör något åt det nu, så kan det bli mycket, mycket värre (och väldigt mycke dyrare) senare i livet
April 20, 2005
Har du tur så va det inte så djupt att det kom in till nerverna.. I såna fall är det värsta som kan hända att tanden är lite vass. Jag bet av en liten bit av en tand när jag var yngre och det enda tandläkaren gjorde var att slipa ner den så den inte skulle vara så vass.
August 11, 2005
obelix wrote: Jag bet av en bit av en tand -92, och iom att jag hatar tandläkare så har jag inte lagat detta än, och än så länge gör det inte ont, men det är lite skarpa kanter som "trasar" sönder tungan om jag inte passar mig.
Ungefär samma sak på mig, fast inte så att jag trasar sönder tungan dock.
Så länge det inte gör ont, och du håller det rent så ska det inte vara nån fara, då rör det sig snarare om kosmetiskt fel.
2 Guest(s)