Tandläkarskräck :(|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tandläkarskräck :(
stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 3, 2003 - 9:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Fyfan, ska dit imorgon. Håller på att få en visdomstand den lär de väl rycka ur, det lär väl göra ont somfan. Har sån jävla tandläkarskräck är verkligen det värsta jag vet. PLanerar att vara uppe väldigt, väldigt länge för att sen komma dit kl 8 imorgon väldigt trött så man inte känner så mycket.

Iofs är det väl bara koll sen så lagar de hål och grejjar senare, man får en ny tid... Men ändå.... :cy: 🙁

NrgiZerMike
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 84
265285
February 3, 2003 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Inte ska du va rädd inte...han är ju människa som du och jag och gör bara sitt arbete. Han är INTE sadist som njuter av att borra och dra i folks munnar utan vill bara tjäna pengar och göra nåt för Sveriges munhygien.
Annars får du väl göra som förr...ta en sup och håll käften 😀

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
265294
February 3, 2003 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, det kommer kännas jobbigt helatiden tills du har gjort det. Men när du har gjort det kommer det kännas sköönt 🙂

Det är en del av livet bara.. Försök att inte tänka på det bara..

||PsYcHo||
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 210
265295
February 3, 2003 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Heheheh, kolla in musikalen "Little Shop of Horrors" så får du se på sadist-tandläkare. muahahah.

min morsa e tandsköterska, de e ingen fara hos tandläkarn, tror inte han drar ut din visdomstand...

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
265297
February 3, 2003 - 9:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Äsch... skaffa tandställning... Efter att de varit och bökat och pillat på tänderna tre miljoner gånger så försvinner tandläkarskräcken 😉

Mathias_2
Member
Medlem
Forum Posts: 4544
265304
February 3, 2003 - 9:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har tandläkarskräck och det var skönt när jag kom dir för en månad sen och fick veta att allt var perfekt. Bara att vänta två år nu.

Just det, jag opererade mig för två år sen pga att en tand inte kom fram. Tre och en halv timmas operation i vaket tillständ är inte kul. Även fast man är så bedövad att man inte känner ansiktet. Rätt kul när man fick gå med ett "plåster" i en månad efter.

Izomatic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 757
265305
February 3, 2003 - 9:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Båda mina föreldrar är tanläkare... Har typ varit där en gång... Dratt ut en tand, gör ALDRIG om det hur ont jag än har i tänderna...

||PsYcHo||
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 210
265337
February 3, 2003 - 10:24 pm
sp_Permalink sp_Print

bra att alla peppar killen.

lycka till, de e gräsligt men nödvändigt!!! Ser du till att inte ha hål e de nog inte så illa. wink

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
265356
February 3, 2003 - 10:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite rädd e jag.. men jag går inte dit för att det kostar en förmögenhet om dom så bara tittar lite me spegeln. 😡

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
265375
February 3, 2003 - 10:51 pm
sp_Permalink sp_Print

vissa bra tandläkare kan göra så det knappt känns, men vissa skiter fullständigt i det,
hadde ett hål mellan Framtänderna 😮 det gorde nått så inihelvete ont och dom hadde dubbel bedövning och hela nyllet var borta. men den jävla mäniskan fatta inte att hon måste ha missat med sprutan lr nått för jag har aldrig varit med om värre smärta.

sen kan du ju se The Dentist, den är lite sölig, en tandläkare som får flipp och rycker ur alla tänder i sin frus tjäft och sätter dit nålar av metall.
ser jätte härligt ut.
[Image Can Not Be Found]

stormaz
Member
Medlem
265478
February 4, 2003 - 7:40 am
sp_Permalink sp_Print

Jodå, jag överlevde... Man ska tydligen börja använda tandtråd och grejjer. Hade ett jävla hål, har aldrig lagat förrut men det lär väl gå bra, tandläkaren var skitschyst. Hoppas hon är lika schyst när jag ska laga hål... blääää ska ta massa bedövning. dock har jag hört att man kan borsta SOMFAN så lagar sig hålen av sig självt.... /me springer och borstar tänderna

Min plan gick ganska bra, var astrött så jag kände knappt nått 🙂 15 April kl 14:45 smäller det igen.... hehe....

crazyankan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 661
265492
February 4, 2003 - 8:26 am
sp_Permalink sp_Print

jag brukar somna i stolen när jag är hos tandäkaren. jag tycker bara att det är trevligt att vara där....men det kan bero på att min morsa är tandläkare

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
265551
February 4, 2003 - 10:14 am
sp_Permalink sp_Print

va glad över att du slipper betala för tandläkarvården när du nu är ett barn 🙄 8)

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
265594
February 4, 2003 - 11:28 am
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: va glad över att du slipper betala för tandläkarvården när du nu är ett barn 🙄 8)

Japps... var och lagade ett hål nyligen... 1200:- gick det på... cry

Slartibartfast
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
265671
February 4, 2003 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

NrgiZerMike wrote: Inte ska du va rädd inte...han är ju människa som du och jag och gör bara sitt arbete. Han är INTE sadist som njuter av att borra och dra i folks munnar utan vill bara tjäna pengar och göra nåt för Sveriges munhygien.
Annars får du väl göra som förr...ta en sup och håll käften 😀

Tur för dig då. Min tandläkare njuter varje gång hon får tortera en oskyldig människa. Och jag kan inte ta bedövning, för då har jag migrän i en vecka efteråt! 🙁

stormaz
Member
Medlem
265746
February 4, 2003 - 4:05 pm
sp_Permalink sp_Print

hehe ska be dem fixa allt innan nästa år. Nästa år får jag betala! btw satt och pilla me tandtråd nyss, asdrygt verkligen sen har jag fått nå skit jag ska skölja käften me oxo... Får se hur länge man orkar va seriös me det där men ska fan ta tag i mina tänder nu 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 433
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL