November 29, 2003
http://www.aftonbladet.se/nyhe.....1389002.ab
Jag fattar inte, visst det är tragiskt det som hänt.
Men vafan, släpp sargen och kom in i matchen.
Vad tror ni? ska han komma tillbaka? *suck*
Så fort han är utanför fängelset så blir invånarna i Åmsele skiträdda.
Han har nog lite vettigare saker att göra.
Jag tycker det är bra att han får komma ut igen, han verkar vara en intressant filur.
Jag skulle kunna tänka mig att ta ett par Koff tillsammans med honom och diskutera diverse olika saker.
September 16, 2007
Som vanligt ska Aftonbladet skrämma upp halva Sverige. Varför skulle han komma tillbaka till Åmsele? Vad ska han göra där? Har folk glömt vad han gjorde där och varför han mördade?
Han har suttit i fängelse i ca 20 år med rutiner varje dag, varför skulle han mörda eller begå andra våldsbrott när han släpps? Visst chansen finns alltid att han hamnar i gamla mönster men jag tror inte det.
Man måste ge människor en chans till.
September 16, 2007
Zelog wrote: Varför skulle man släppa honom? Om han har berövat en morsa, en farsa, och en 15-åring deras rätter till ett liv, varför ska han ha rätt till ett liv? Jag är inte sur, jag fattar bara inte, förklara.
Han har suttit fängslad i ungefär 20 år, varfär skulle man inte släppa honom? Eftersom vi inte har dödsstraff eller liknande i norden får man väl anse att saken är avklarad och att han borde få en ny chans.
Killen sköt kallblodigt ihjäl far och son p.g.a att dom kom på honom att stjäla deras cykel, och skar sedan halsen av en kvinna för att tysta ett vittne.. Knappast en individ jag skulle vilja ha i min närhet. Han är garanterat i finkaburum inom ett år igen p.g.a våldsbrott, man kan bara hoppas att det är någon högt uppsatt inom rättsväsendet som drabbas då.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 16, 2007
Fenix wrote: [quote=engine52] Han har suttit fängslad i ungefär 20 år, varfär skulle man inte släppa honom? Eftersom vi inte har dödsstraff eller liknande i norden får man väl anse att saken är avklarad och att han borde få en ny chans.
att vad.. döda några fler?
Vad/vem säger att han kommer döda fler? Bara för att gjort det tidigare kommer han göra det igen? Vad/Vem säger att du inte blir en mördare och att vi borde spärra in dig direkt?
engine52 wrote: [quote=Fenix][quote=engine52] Han har suttit fängslad i ungefär 20 år, varfär skulle man inte släppa honom? Eftersom vi inte har dödsstraff eller liknande i norden får man väl anse att saken är avklarad och att han borde få en ny chans.
att vad.. döda några fler?
Vad/vem säger att han kommer döda fler? Bara för att gjort det tidigare kommer han göra det igen? Vad/Vem säger att du inte blir en mördare och att vi borde spärra in dig direkt?
Blir du inte less på att provocera i alla trådar du deltar i?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 16, 2007
Zelog wrote: Så ert svar är: Han har suttit i finkan i 20 år, det räcker som betalning för tre liv. Jag får inte matten att gå ihop.
Med dom lager och regler som finns idag så är 20 år straffet han fick betala. Men jag personligen hade helst sett att han blev gasad/liknande.
ilg@dd wrote: Blir du inte less på att provocera i alla trådar du deltar i?
Du får tolka det jag skriver hur du vill, men i dom senaste trådarna skriver jag exakt vad jag tycker utan att "jävlas" tänkte jag skulle vara seriös under december månad.
January 12, 2004
han är numer en utbränd föredetting som saknar möjlighet till ett normalt liv.
om han nu är en fullblodspsykopat, vilket jag har för mig att han är, så befinner han sig i vägskälet där psykopatin kommer att "slå över" till den andra sidan.
Han kommer troligen att hamna bakom galler igen för ett fjollbrott, eller så kommer han dö själv.
September 5, 2001
whak wrote: http://www.aftonbladet.se/nyhe.....1389002.ab
Jag tycker det är bra att han får komma ut igen, han verkar vara en intressant filur.
Jag skulle kunna tänka mig att ta ett par Koff tillsammans med honom och diskutera diverse olika saker.
På tal om sarg och match:
Ja, tänk vilka mirakel han kan uträtta i Finlands landslag i hockey!
Jag var så illa tvungen 🙂
September 12, 2001
hawkie wrote: [quote=whak]http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1389002.ab
På tal om sarg och match:
Ja, tänk vilka mirakel han kan uträtta i Finlands landslag i hockey!
Jag var så illa tvungen 🙂
:)R
November 29, 2003
ilg@dd wrote: Killen sköt kallblodigt ihjäl far och son p.g.a att dom kom på honom att stjäla deras cykel, och skar sedan halsen av en kvinna för att tysta ett vittne.. Knappast en individ jag skulle vilja ha i min närhet. Han är garanterat i finkaburum inom ett år igen p.g.a våldsbrott, man kan bara hoppas att det är någon högt uppsatt inom rättsväsendet som drabbas då.
Jag tycker att du är så långsynt och kännslig.
Visst det var otroligt fel det han gjorde, men han verkar vara en intressant typ. Därför tycker jag att han borde komma ut igen.
Engine52 är på rätt spår.
whak wrote: [quote=ilg@dd]Killen sköt kallblodigt ihjäl far och son p.g.a att dom kom på honom att stjäla deras cykel, och skar sedan halsen av en kvinna för att tysta ett vittne.. Knappast en individ jag skulle vilja ha i min närhet. Han är garanterat i finkaburum inom ett år igen p.g.a våldsbrott, man kan bara hoppas att det är någon högt uppsatt inom rättsväsendet som drabbas då.
Jag tycker att du är så långsynt och kännslig.
Visst det var otroligt fel det han gjorde, men han verkar vara en intressant typ. Därför tycker jag att han borde komma ut igen.
Engine52 är på rätt spår.
Samhället får dom medborgare de förtjänar, dock hör jag inte till den skaran som vill ha psykopater lösa ute på gator och torg.
Nu hyser jag iofs ingen oro för att sådana där stollar skulle söka sej till mina hemtrakter, men jag har släktingar och nära vänner på andra håll som jag är rädd om.
Om folk väljer att idka samkväm med dårar och parasiter må dom stå sitt eget kast, men jag tycker nog att dom kan besöka dom på anstalt/psyket isf, inte att andra ska utsättas för faror bara för att en del ska få sina egoistiska tänkanden i uppfyllelse.
För övrigt betvivlar jag starkt att du ens skulle öppna truten i den där psykopatens närhet, än mindre pricka den med koffburken.
Dani wrote: Han e ju rehabiliterad = frisk. Varför skulle han då göra något dumt igen?
Men jag vill INTE ta en öl med en sån snubbe!
På vilket sätt?
Enligt kvällspressen har han inte fått någon som helst behandling, och enligt egen utsago så var det även anledningen till den senaste rymmningen.
September 16, 2007
ilg@dd wrote: Samhället får dom medborgare de förtjänar, dock hör jag inte till den skaran som vill ha psykopater lösa ute på gator och torg.
Nu hyser jag iofs ingen oro för att sådana där stollar skulle söka sej till mina hemtrakter, men jag har släktingar och nära vänner på andra håll som jag är rädd om.
Om folk väljer att idka samkväm med dårar och parasiter må dom stå sitt eget kast, men jag tycker nog att dom kan besöka dom på anstalt/psyket isf, inte att andra ska utsättas för faror bara för att en del ska få sina egoistiska tänkanden i uppfyllelse.
För övrigt betvivlar jag starkt att du ens skulle öppna truten i den där psykopatens närhet, än mindre pricka den med koffburken.
Vem vill ha psykopater ute på gatorna? men vårt rättssystem är som det är och då är det bara acceptera eller försöka förändra systemet hjälper inte att sitta hemma och gnälla. Har man suttit sin tid så har man betalat sitt pris till samhället.
ilg@dd wrote:
På vilket sätt?
Enligt kvällspressen har han inte fått någon som helst behandling, och enligt egen utsago så var det även anledningen till den senaste rymmningen.
Använder du seriöst Aftonbladet som källa? :bgrin: :whops:
tror du inte han fått någon som helst behanling på unger 20 år!?
2 Guest(s)