July 23, 2001
Tankar i kylan!
+15°C: Stockholmarna tar på sig mössor, vinterjackor och handskar. Norrlänningen solar.
+10°C: Göteborgarna försöker förgäves få igång ccentralvärmen i sina hus. Norrlänningen planterar blommor i trädgården.
+5°C: Malmöbornas bilar vägrar starta. Norrlänningen cruisar i sin Volvo 240.
0°C: Destillerat vatten fryser. Vattnet i Torneälven blir tjockare.
-5°C: Folk i Skåne håller på att förfrysa. Norrlänningen grillar sista korven före vintern.
-10°C: Gävleborna sätter på värmen i sina hus. Norrlänningen tar på sig en långärmad tröja.
-20C: Stockholmarna flyr till Mallorca. Norrlänningen slutar fira midsommar, hösten har kommit.
-30C: Norrlänningen börjar torka tvätten inomhus.
-40°C: Stockholmarna krackelerar i kylan. Norrlänningen köar hos lokala hembrännaren.
-50°C: Isbjörnarna börjar evakuera Nordpolen. F21 senarelägger sin vinteröverlevnadskurs i väntan på bättre vinterväder.
-60C: Torneälven fryser. Norrlänningen hyr video och stannar inne.
-70°C: Den falska norrlänningen flyttar söderut. Norrlänningen blir frustrerad eftersom det inte går att lagra brännvinet utomhus. F21 drar ut på vinteröverlevnadskurs.
-183°C: Mikroberna i maten överlever inte. Samernas renar klagar över att mjölkarnas händer känns kalla.
-273°C: All atombaserad rörelse stannar. Norrlänningarna börjar säga till varandra ”Helvet, vad kallt det känns ute idag”.
--
EDIT: Källa: Gefle Dagblad
September 20, 2001
WiCHeR wrote: Tycker det där inte stämmer , norrlänningarna brukar ju få deras hus igentäppta med snö och elen går , hur fna kan dom se på film då? DoH!
?? På vilka vetenskapliga fakta baserar du detta på?
Jag har bott i Luleå mina första 20 år och så vitt jag vet så är det mycket sällan problem med att för mycket snö och elavbrott!
Det var i gävletrakten dom hade problem med snön för ett antal år sedan... Det är juh knappt norrland...
Det intressanta med "gävleincidenten" var att det 10 månader efter kom en jävla massa barn...
1 Guest(s)