May 17, 2002
Jag hr för mig att mm man ringer till SOS-alarm så brukar det fråga om man vill ha ambulans, polis eller brandkår. Med tanke på hur vätrldsläget är idag så är det i princip lika farligt att bli av med internetuppkopplingn som det är att bli av med ett ben eller bli skjuten av en haubits eller något i den stilen. Därav så borde räddningstjänste lägga till en sak i sin service.
Så här borde det se ut:
Nu: Vill du ha Brandkår, Polis eller Ambulans?
Framtiden: Vill du ha Brandkår, Polis, Ambulans eller Nätverkstekniker?
Death On Wings wrote: [quote=ZIre]O_o kanske, däremot borde man kunna larma via nätet
😛
Larma räddningstjänsten menar du ?
För när man behöver en nätverkstekniker så är ju oftast internet ur funktion 😀
Det ligger något i vad du skriver..;-)
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2002
när internet lägger av så trixxar man för att se om felet är hos sig, sen ringer man BBB å frågar å då är det nån kärring som svarar att det inte är fel nånstans och oftast kan kärring oxå pinga en... sen trixxar man mera å ringer igen å då visar det sig att dem faktiskt håller på med nått just där jag bor... å sen är man utmattad å klockan gå-å-sova... så funkar d nästa dag 🙂
fast det är värre när dem bestämmer sig för att byta hela jävla skiten (kablage, stationer) under ett jullov.... lol fattar inte hur fan dem tänkte..
December 31, 2001
Zunk wrote: när internet lägger av så trixxar man för att se om felet är hos sig, sen ringer man BBB å frågar å då är det nån kärring som svarar att det inte är fel nånstans och oftast kan kärring oxå pinga en... sen trixxar man mera å ringer igen å då visar det sig att dem faktiskt håller på med nått just där jag bor... å sen är man utmattad å klockan gå-å-sova... så funkar d nästa 🙂
fast det är värre när dem bestämmer sig för att byta hela j**la skiten (kablage, stationer) under ett jullov.... lol fattar inte hur fan dem tänkte..
Exkat det samma brukar de säga på telia, jag kan pinga dig säger de.
Då brukar jag dra ut modemet och sägaförsök igen och oftast så säger de även då att de kan pinga 🙂
March 7, 2004
Death On Wings wrote: [quote=ZIre]O_o kanske, däremot borde man kunna larma via nätet
😛
Larma räddningstjänsten menar du ?
För när man behöver en nätverkstekniker så är ju oftast internet ur funktion 😀
Ja om det är teknikern man vill åt ringer man, men man kanske vill ha dit polis så varför inte larma via nätet. 😛
May 23, 2001
Death On Wings wrote: [quote=Zunk]när internet lägger av så trixxar man för att se om felet är hos sig, sen ringer man BBB å frågar å då är det nån kärring som svarar att det inte är fel nånstans och oftast kan kärring oxå pinga en... sen trixxar man mera å ringer igen å då visar det sig att dem faktiskt håller på med nått just där jag bor... å sen är man utmattad å klockan gå-å-sova... så funkar d nästa 🙂
fast det är värre när dem bestämmer sig för att byta hela j**la skiten (kablage, stationer) under ett jullov.... lol fattar inte hur fan dem tänkte..
Exkat det samma brukar de säga på telia, jag kan pinga dig säger de.
Då brukar jag dra ut modemet och sägaförsök igen och oftast så säger de även då att de kan pinga 🙂
Haha, det är väl bara för att kärring inte vet vad ping är. Utan bara har ett standardsvar som heter: "Ja, jag kan pinga dig, alltså är det inte fel hos oss utan hemma hos dig. Om du vill kan vi skicka en tekniker som tar 800 kr/kvart".
1 Guest(s)