December 22, 2000
Jag ska inte vara långvarig men jag kan tala om jag är inte vegetarian eller något sånt på nåt sätt.. men jag kan ärligt och uppriktigt säga att detta var nog första gången som jag verkligen blev tårögd över att se hur djur behandlas. 🙁 🙁
Här är länk till filmen, finns för både modemanvändare oxå.. Ta er tid och titta på den.
April 18, 2003
Ser ju inte alls bra ut, men djuren i Sverige har det bättre än på filmen. Tror inte det finns så många mjölkbönder idag som inte kör med lösdrift av korna, dvs dom går helt lös i lagårn, när kon själv känner för det så går den till mjölkroboten och blir mjölkad. Kycklingarna vet jag inte hur det är med, men jag tror dom har det bättre än på filmen dom med. Därmed inte sagt att man inte ska jobba för att dom ska få det bättre.
Dom bönder jag har varit hos har iaf skött om sina djur bra.
December 22, 2000
Jekyll 3000 wrote: Ser ju inte alls bra ut, men djuren i Sverige har det bättre än på filmen. Tror inte det finns så många mjölkbönder idag som inte kör med lösdrift av korna, dvs dom går helt lös i lagårn, när kon själv känner för det så går den till mjölkroboten och blir mjölkad. Kycklingarna vet jag inte hur det är med, men jag tror dom har det bättre än på filmen dom med. Därmed inte sagt att man inte ska jobba för att dom ska få det bättre.
Dom bönder jag har varit hos har iaf skött om sina djur bra.
Ja åhh ja.. jag tror de är väääldigt få bönder som gör så mot djuren i Sverige som dom gör på filmen. De är som du säger, alla djuren går fritt numera o sköter sig själva helt självständigt nästan.
November 16, 2002
[Iceboy wrote: ][quote=Metz]pallar inte tanka kan nån berätta i korta drag vad som händer?
modem rokkar 😛
Man får se en film där djur blir misshandlade, snittade, skollade, slagna, torterade... Levandes.
Men ta klicka på länken och välj för modem då.. finns de oxå.
hmm låter inte så jätte lockande direkt att sitta o vänta läänge på en seg nerladdning för att sedan se den filmen o må illa
tror jag står över... vet redan hur hemska människor kan vara 🙁
December 22, 2000
Pierre C wrote: Visst, det var ju lite hemskt. Men; jag tror inte direkt att det är vanligt att bönerna slår djuren (mer än "nödvändigt"), det lär ju bara vart domdär bönderna som tände på det eller nåt. Säkert några ärkeveganer som klippt ihop det värsta dom hittade.
När är de nödvändigt och slå ett djur som ska slaktas?!
Ja de tror jag oxå de är.. men de spelar inte så stor roll tycker jag, bara tanke på att de finns människor som gör så och att de ens finns är så jävla hemskt..
November 4, 2001
Klart att filmen är vinklad men det som händer är fan heller ok.
Är det nån som kan svara på varför man inte dödar dem innan man slaktar/kokar/flår dem? Så länge dom är döda är det väll skitsamma, vad dom gör men plåga är så jävla sjukt så jag fattar inte hur de människorna tänker...
//chrippaz
December 22, 2000
chrippaz wrote: Klart att filmen är vinklad men det som händer är fan heller ok.
Är det nån som kan svara på varför man inte dödar dem innan man slaktar dem? Så länge dom är döda är det väll skitsamma, vad dom gör men plåga är så j**la sjukt så jag fattar inte hur de människorna tänker...
//chrippaz
Nej du de kan man undra sig. De blir väl ett extra moment för slaktarna om dom ska dödas först oxå.. "dom dör ju i vilket fall som helst på vägen när dom hänger i taket." Så sjukt är de 🙁 I sverige får dom ju ett skott i pannan med en kolsyrepistol innan dom hängs upp. Men så funkar de ju inte riktigt överallt..
1 Guest(s)