July 13, 2002
Har tappat mitt pass, vilket var min enda identifikationshandling (har inget leg). Måste jag polisanmäla det stulet innna jag kan fixa ett nytt??? Måste man dessutom ha personbevis (sånt man beställer) med sig då man ska fixa nytt pass, utöver någon som kan styrka ens identitet dvs.
Kan man få ett nytt pass på en vecka om man säger att det är brottom?
ps: Var ett tag sen jag tappade det men inte hunnit fixa det pga. skola.
July 13, 2002
CasO wrote: tror knappast du kan få ett nytt inom en vecka.....
men jaa du ska ha personbevis från skattemyngiheterna....annars vanligt leg??
MeMyselfandI wrote: Har tappat mitt pass, vilket var min enda identifikationshandling (har inget leg).
Ska inte direkt ut och resa... vill bara kunna gå ut!
January 28, 2003
Skatteverket wrote: Pass
Personbeviset används vid ansökan om utländskt pass, främlingspass eller liknande. Numera behöver du inte beställa personbevis för svenskt pass annat än i undantagsfall. De uppgifter som krävs för utfärdande av svenskt pass finns tillgängliga för polisen dagen efter registreringen i folkbokföringen.
Inget personbevis skall behövas, kollade själv upp det för ca 30 min sedan 😛
February 22, 2004
Körkortet e gratis... eller ok.. proven kostar..=) men inte sjävla "brickan"...
Konstigt... Dom snöt mig på 170 riksdaler när jag fyllde på med lite bokstäver för ett par veckor sedan...
Hade tillochmed fräckheten att påstå att det var 'Kostnad för tillverkning av körkort'... 😛
November 26, 2002
Arny wrote: [quote=Öwall]för ett pass behöver du inte personbevis, och det tar ungefär en vecka.
Tiden beror på hur snabbt polismyndiheten arbetar och mig veterligen är det inte särskilt snabbt.
när jag fixade mitt fick jag reda på att det skulle ta en vecka, och det gjorde det,
June 17, 2002
ToTT_e wrote:
Körkortet e gratis... eller ok.. proven kostar..=) men inte sjävla "brickan"...
Konstigt... Dom snöt mig på 170 riksdaler när jag fyllde på med lite bokstäver för ett par veckor sedan...
Hade tillochmed fräckheten att påstå att det var 'Kostnad för tillverkning av körkort'... 😛
ehh??
ok... Jag fick mitt för 3 år sen o då skicka jag bara in en lapp med min namnteckning o foto...
July 13, 2002
Öwall wrote: [quote=Elias667]Men måste jag polisanmäla mitt tappade pass innan jag kan gå å fixa ett nytt???
ingen aning, men du går ju till polisen i vilket fall som, så det spelar väl ingen roll
inte i sthlm, finns passkontor. Med 200000192743189074071740 iranier (med iranier menar jag invandrare... sue me) som väntar i kö; så man får vara där i 4-5h 👿
June 17, 2002
Elias667 wrote: [quote=Öwall][quote=Elias667]Men måste jag polisanmäla mitt tappade pass innan jag kan gå å fixa ett nytt???
ingen aning, men du går ju till polisen i vilket fall som, så det spelar väl ingen roll
inte i sthlm, finns passkontor. Med 200000192743189074071740 iranier (med iranier menar jag invandrare... sue me) som väntar i kö; så man får vara där i 4-5h 👿
Då e det väl värt att åka till Uppsala...
3 Guest(s)