Tatuera underarmarna?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tatuera underarmarna?
BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
sp_UserOfflineSmall Offline
657505
June 30, 2004 - 10:00 am
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: får du för dig att skaffa tatuering så skaffa en som bara håller i 5 år, det är värt pengarna och om du vill ha kvar den är det bara att fylla i den.

Det lät rätt intressant, för 5år kan man nog leva med det, vill nog inte ha det när man blir äldre dock.

Har du lite mer info om de?

Har en polare som har flames runt handlederna, ser lite konstigt ut.

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
657544
June 30, 2004 - 10:37 am
sp_Permalink sp_Print

Mind: Jag har hört att de är en myt att det finns tatueringar som bara håller en viss tid.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
657585
June 30, 2004 - 11:18 am
sp_Permalink sp_Print

Metz wrote: o va det gäller jobb tror jag nästan att det är olagligt att neka någon för att dem ser ut på ett visst sätt.. osen vafan vi lever ju i det 21:a århundradet

I teorin, nej. I praktiken blir du nekad för vad fan som helst.

Garfzez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
657736
June 30, 2004 - 2:13 pm
sp_Permalink sp_Print

ett "W" på vardera skinka..

sen kan man glatt sära på dem, och skrika wow!

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
657767
June 30, 2004 - 3:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Skulle kunna tänka mig ta en tatuering som varade i typ 5-10 år eller nått, sen om jag ville förlänga den då så är det ju bara att göra det. Men om det skulle vara en som ska vara hela livet skulle jag tatuera den på ankeln, snett under nacken eller på ländryggen så den bara syntes då man var oanständig, eller då man vill att den ska synas, t.ex. på stranden eller lättklädda sommardagar i allmänhet.

Ivo
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 188
657949
June 30, 2004 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

För fanken kör en gadd på underarmen om du är peppad på det! Men passa dej för att gå för långt ner, sluta en bit ifrån handleden så det är lätt att skyla med en tröja om det skulle behövas.

Planerade också att gadda underarmarna ett tag alldeles efter jag tog studenten, men då är det en jävla massa jobbsökande hit o dit och många äldre är tyvärr ganska konservativa vad gäller sånt, lite trist att missa ett schysst kneg för konsten.

Gaddade båda armbågarna istället, visserligen behöver jag ganska långärmat för att skyla det också men jag behöver åtminstone inte gå med skjorta varje gång jag ska hänga med gamlingar, nu är det ju iofs ett par år sen så nu tänker jag knappt på att nån gammal jäkel tycker jag ser farlig ut.

Nu arbetar jag ju visserligen inte i en bransch som det spelar nån vidare roll och har inte planerat att stå i kassan på nån butik så för mej är det lugnt och folk börjar faktiskt bli mer öppna när det gäller tattueringar, nu för tiden är det ju faktiskt inte bara skeppare o kåkfarare som fixar sej, hälften av alla tjejer mellan 25-30 i sverige har väl en tribal i svanken känns det som.

Ibland får man offra sej för konsten, gör som du vill, visst kan det få konsekvenser men vafan det får ju allt.

Jürgen Mc Kvack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
658073
June 30, 2004 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

ska du tatuera dig så ta en tillfälig och om du vill ha kvar den då så gör en permanent

zeus
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 564
658706
July 1, 2004 - 5:23 pm
sp_Permalink sp_Print

själv kör jag endas egengjorda tattoos,
justnu kör jag en stor drake på underarmen, allt går i skuggor inge färg alltså, tycker färg tattoos ser ut som gnuggisar , bilder finns om nån är sugen på att kika, draken är dock itne färdig än.
men soms agt tänk efter noga innan ni gör nån tattoo den sitter där resten av livet, de flesta går juh efte trende som tex nu då tribal och skit kom på nått eget då blir man mest nöjd , sitt och klura och tänk igenom noga, det har jag gjort , min första var en sån där hastigt beslut vilket jag itne vart så nöjd med efter ett par år så gadda över den nu känns det helrätt, fundera lite extra är aldrig fel

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
658737
July 1, 2004 - 5:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan ingen fixa gnuggisar till mig? ;=)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 240
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL