July 11, 2002
Jo, det är så här:
Nu i skolan har vi ett projektarbete där vi ska bygga något slags djur (som på nått sätt härmar djuret i form av rörelse & utseende) i Dator-Tekniklego "Robotics invention system 2.0", där vi ska typ koda djurets rörelser osv...
Problemet är att JAG har hamnat i en RIKTIGT Idiot grupp (självklart med tjejer ) och det är i princip helt omöjligt att få något gjort med dom, ni vet ju sjävla hur tjejer är.
Först så vill det bygga en fågel som flaxar med vingar, yeeeeeeee. Hur svårt är inte det? sedan några andra djur som är helt omöjliga att få ihop och sedan utföra en konst.
Jag själv vill bygga någon robot som kan göra olika konster, men det får vi inte, och det MÅSTE vara ett djur (varför, varför varfjör gud 😕 )
Så nu vill jag få lite idéer och råd av er, vilket djur i datortekniklego (Robotics invention system 2.0) ska man ta o bygga, som är både enkelt och funktionellt att få ihop?
De vi har att bygga med är: 3 motorer, 1 rörelsesensor, 1 rotationsensor som kopplas till en liten dator som man kodar med olika rörelser, samt massa kugghjul,klossar,däck och sånt..
June 28, 2001
wow, sånt är ju skitcoolt.
synd bara att jag aldrig nånsin i hela mitt resterande liv kommer att göra något sådant, det som jag drömde om när jag var liten.
anyway, en insekt borde ju vara relativt lätt att härma med 3 motorer.
har du frågat läran om du får byta grupp föresten ?
1 Guest(s)