March 9, 2004
May 1, 2005
Jo, tyvärr är det så att telefonen lägger av om bredbandet lägger av eftersom de rullar på samma linor.
Jag har com bo-abonnemang och telefonen strular i regel rätt mycket just nu, men det beror på att comhem:s telefonikunder växer i antal snabbare än vad deras systemtillväxt klarar av. Telefonikanalerna har varit upptagna mer än en gång. De problemen påverkar dock inte bredbandet, utan det är vid haveri som båda lägger av.
Lite jobbigt att man inte kan ringa supporten när det havererar. 😛
March 9, 2004
March 11, 2003
dreamweaver wrote: Man kan tycka det, men det funkar bara så om felet uppstår där funktionerna är separerade, vilket är innanför comhems murar. Till 99% så uppstår felen någonstans på vägen mellan comhem och ditt modem, varpå båda slås ut.
Är du säker på att det inte påverkar på andra hållet? På sista tiden har mitt comhemabonnemang betett sig jävligt märkligt. Kopplar ner någon minut då och då. Ibland mer, ibland mindre.
May 1, 2005
denstore wrote: [quote=dreamweaver]Man kan tycka det, men det funkar bara så om felet uppstår där funktionerna är separerade, vilket är innanför comhems murar. Till 99% så uppstår felen någonstans på vägen mellan comhem och ditt modem, varpå båda slås ut.
Är du säker på att det inte påverkar på andra hållet? På sista tiden har mitt comhemabonnemang betett sig jävligt märkligt. Kopplar ner någon minut då och då. Ibland mer, ibland mindre.
Om bredbandet påverkas av att det är strul i telefonitjänsten menar du? Som jag har förstått det så använder de helt skilda växlar/switchar för telefoni- respektive bredbandshantering, så de borde inte påverka varandra då det "bara" blir lite knas i funktionerna. Men det där "borde" har man ju lärt sig att ta med en nypa salt vad gäller teknologi. 😛
February 6, 2005
Många fel blev åtgärdade efter en ny mjukvara till modemen som man får om man startar om modemet (drar ut strömmen). Främst att man tidigare fick "alla linjer är upptagna" då man skulle ringa ut och "nätverksfel" för de som skulle ringa till en. Var nått prioriteringsproblem där modemet inte fattade att det var telefonin den skulle prioritera. Därutöver så var det ju endel strul i augusti med växeln som jag hoppas inte inträffar igen vilket de har lovat.
Fungerar på det hela taget bra nu efter dessa fixar, de har bara exakt hållt på i 1år med tjänsten så vad kan man förvänta sig. Såg på Plus häromdagen att bbb's telefoni har en hel del problem och den tjänsten har ju funnits längre.
Om bredbandet/tv går ner så bör båda tjänsterna beröras, går telefonin ner så är det dock inte garanterat att bredbandet/tv berörs. Bredbandet går ju inte via deras växel.
2 Guest(s)