November 18, 2003
Nyss ringde en telefonförsäljare från GlocalNet till mig och sa att jag vart inne på deras sida och tittat på deras ADSL-tjänster för några veckor sedan (vilket jag faktiskt gjort). Nu undrade han om jag fortfarande var intresserad!
wtf?
Snacka om att det här med telefonförsäljning börjar gå för långt.. Antingen har dom lyckats få in nån spyware i min burk som jag inte upptäckt, eller så loggar de min IP och kontrollerar senare vem som äger den? Jag har Telia Bredband 8000 idag.. lämnar telia verkligen ut abonnentuppgifter?
Suuck!
May 17, 2002
Mind wrote: [quote=gUrr]Du har väl antagligen fyllt i ditt telefonnummer på deras sida för att kolla om du kan beställa adsl från dem.
precis vad jag tänkte, inte visste jag att dom loggar sådant.
Telia har iaf ingen rätt att lämna ut dina personupgifter till höger och vänster,... (om de nu inte har fyllt i någon hemsk klausul i kontraket)
November 6, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=Mind][quote=gUrr]Du har väl antagligen fyllt i ditt telefonnummer på deras sida för att kolla om du kan beställa adsl från dem.
Telia har iaf ingen rätt att lämna ut dina personupgifter till höger och vänster,... (om de nu inte har fyllt i någon hemsk klausul i kontraket)
Om han fyllt i sitt telefonnummer för att se om han kan få ADSL är det väl bara för dem att ringa numret?
May 17, 2002
Shlumpen wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Mind][quote=gUrr]Du har väl antagligen fyllt i ditt telefonnummer på deras sida för att kolla om du kan beställa adsl från dem.
Om han fyllt i sitt telefonnummer för att se om han kan få ADSL är det väl bara för dem att ringa numret?
Då är det en helt annan sak... 😉
June 28, 2001
Shlumpen wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Mind][quote=gUrr]Du har väl antagligen fyllt i ditt telefonnummer på deras sida för att kolla om du kan beställa adsl från dem.
nej igentligen inte, han har ju inte gått med på att bli störd av en försäljare.
nu för tiden så spelar sådant stor roll eftersom det är så jävla mkt telefonförsäljning nu mer, produkter ska sälja sig självt, när dom inte gör det så behövs det säljare.
Mina praktiska uppfinningar ska inte behöva en stab av säljare, ryktet ska gå och folk kommer att köpa prylarna som glass i solsken.
February 1, 2002
det står på glocalnets sida efter man sökt klart att dom kontaktar en..
hehe, det ringde en rolig snubbe från brafilm.com:
"ey yo kompis, du var ju kund oss hos förut lehn! vill du inte tjakka ett nytt abbonemang mannen? vi får in flera nya titlar i veckan jao! vad säger du kompis?"
hehe kunde inte säga nej 😉 49:- för en månad.
September 11, 2002
Suizide wrote: http://www.nix.se
Kan bara hålla med. Bästa uppfinningen i mannaminne!
Efter att man anmält sig till nix kan det ta ett par månader innan man slutar få samtal, men sen är det stopp. De enda som får ringa hem till en om man finns med i nix är företag som man redan är kund hos. Antagligen tycker Glocalnet att man ingår i deras kunddatabas om man har använt funktionen på deras hemsida... skulle inte förvåna mig i alla fall :arg:
September 19, 2002
Kör som jag brukar göra hela tiden då det ringer såna snubbar som man inte vill prata med. Fråga dem: "Okej, vilken färg?" När de sen undrande frågar konstant "Va?!?" så fortsätter du bara mer & mer frenetiskt fråga dem "Vilken FÄRG?!?". Till slut lägger de på & lägger en notering i deras system att du är sinnessjuk & att de inte ska ringa dig mer. Funkar alltid för mig iaf, har aldrig varit med om att det ringt två ggr från samma företag när jag gjort så.
August 7, 2001
jag kan säga att försäljarna chansar... det är nog en av glocalnets återförsäljar som kör med det där... jag har jobbat som telefonförsäljare förr i tiden. man chansar... när jag ringde lät det:
jag: -Ja! Hejsan! Mikael Heter jag!
han: -Öh hej.
jag: -Jo det är så att jag ringer från tele2 och det är så att jag ringer hem till dig idag för att du har telia idag!
om han inte har telia:
han: -jag har bajstelecom.
Jag: -ja bajstelecom har du som förval men du har telia som fast abbonemang!
sa man bara då och sen forsatte...
så jag tror att han hade något jätte fyndigt att säga om du inte varit inne som du skulle fastnat för. det är äckligt vad enkelt man kan manipulera en del.
jag slutade som telefonförsäljare pågrund av moraliska skäl. Jag klarade inte av att manipulera folk så jag fick dåligt samvete varje dag efter jobbet.
August 7, 2001
[ToMaHaWk wrote: ]Kör som jag brukar göra hela tiden då det ringer såna snubbar som man inte vill prata med. Fråga dem: "Okej, vilken färg?" När de sen undrande frågar konstant "Va?!?" så fortsätter du bara mer & mer frenetiskt fråga dem "Vilken FÄRG?!?". Till slut lägger de på & lägger en notering i deras system att du är sinnessjuk & att de inte ska ringa dig mer. Funkar alltid för mig iaf, har aldrig varit med om att det ringt två ggr från samma företag när jag gjort så.
när folk höll på sådär när jag jobbade så satte jag att vi skulle ringa upp igen inom en snar framtid när jag jobbade som en sån där demon 🙂
September 19, 2002
Dree-Q wrote: [quote=[ToMaHaWk]]Kör som jag brukar göra hela tiden då det ringer såna snubbar som man inte vill prata med. Fråga dem: "Okej, vilken färg?" När de sen undrande frågar konstant "Va?!?" så fortsätter du bara mer & mer frenetiskt fråga dem "Vilken FÄRG?!?". Till slut lägger de på & lägger en notering i deras system att du är sinnessjuk & att de inte ska ringa dig mer. Funkar alltid för mig iaf, har aldrig varit med om att det ringt två ggr från samma företag när jag gjort så.
när folk höll på sådär när jag jobbade så satte jag att vi skulle ringa upp igen inom en snar framtid när jag jobbade som en sån där demon 🙂
Om något sådant skulle inträffa nu så skulle jag bara hota med att stämma skiten ur dem då jag är avanmäld från allt sånt där skit. Förklarar då för dem att ett företag som inte respekterar att jag inte vill ha fler samtal vill jag då rakt inte ha någonting med att göra. Ett nej är ett nej, jag blir bara mer & mer tvärsöver om de fortsätter ringa. Efter ett tag blir jag sur & irriterad, ett tag senare så blir det nästan så jag vill dödshota dem.... 😉
Skämt åsido, har inte företaget så pass mkt kurage att de inte godtar mitt nej så har de redan där sumpat sina chanser att sälja nåt till mig. Detta brukar de få veta i klarspråk också. Brukar bara be dem att "Ta & kika på den där listan över folk du sitter & tittar på. Markera mitt namn & tryck på den där knappen som det står Delete på, NU."
August 7, 2001
[ToMaHaWk wrote: ][quote=Dree-Q][quote=[ToMaHaWk]]Kör som jag brukar göra hela tiden då det ringer såna snubbar som man inte vill prata med. Fråga dem: "Okej, vilken färg?" När de sen undrande frågar konstant "Va?!?" så fortsätter du bara mer & mer frenetiskt fråga dem "Vilken FÄRG?!?". Till slut lägger de på & lägger en notering i deras system att du är sinnessjuk & att de inte ska ringa dig mer. Funkar alltid för mig iaf, har aldrig varit med om att det ringt två ggr från samma företag när jag gjort så.
Om något sådant skulle inträffa nu så skulle jag bara hota med att stämma skiten ur dem då jag är avanmäld från allt sånt där skit. Förklarar då för dem att ett företag som inte respekterar att jag inte vill ha fler samtal vill jag då rakt inte ha någonting med att göra. Ett nej är ett nej, jag blir bara mer & mer tvärsöver om de fortsätter ringa. Efter ett tag blir jag sur & irriterad, ett tag senare så blir det nästan så jag vill dödshota dem.... 😉
Skämt åsido, har inte företaget så pass mkt kurage att de inte godtar mitt nej så har de redan där sumpat sina chanser att sälja nåt till mig. Detta brukar de få veta i klarspråk också. Brukar bara be dem att "Ta & kika på den där listan över folk du sitter & tittar på. Markera mitt namn & tryck på den där knappen som det står Delete på, NU."
det var när folk jävlades med mig som jag såg till att ringa upp dom igen 🙂
när folk skäller ut en "för i helvete jävla skit jag vill inte ha något!" då sätter jag vägrare på dom så ringsdom inte upp igen.
1 Guest(s)