June 3, 2001
Mohahah!
Det ringde en tjej nyss och undra om jag var intresserad av att köpa deras superultraturbo rakhyvel.
Hon: "-Hej jag heter Ida och jag ringer från bla bla bla.
Jag: "-Hej."
Hon: -Jag tänkte bara fråga om du använder rakhyvel när du rakar dig."
Jag: "-Ja.. men det använder jag bara om jag ska raka pungen."
Hon: *Tystnad* "-Aajaah.." *Hör världens rågarv*
Jag: "-Tack men nej tack, jag tror inte jag behöver någon."
Hon: "-Okej, tack hej då."
*Klick*
Undrar om dom får höra många sånna där? :bgrin:
Gueno wrote: Mohahah!
Det ringde en tjej nyss och undra om jag var intresserad av att köpa deras superultraturbo rakhyvel.Hon: "-Hej jag heter Ida och jag ringer från bla bla bla.
*Klick*Undrar om dom får höra många sånna där? :bgrin:
Klart hon skrattade, vilken frisk tjej tycker att en karl ska vara som en lillpojk mellan benen..
😀
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 18, 2003
ilg@dd wrote: [quote=Gueno]Mohahah!
Det ringde en tjej nyss och undra om jag var intresserad av att köpa deras superultraturbo rakhyvel.Hon: "-Hej jag heter Ida och jag ringer från bla bla bla.
*Klick*Undrar om dom får höra många sånna där? :bgrin:
Klart hon skrattade, vilken frisk tjej tycker att en karl ska vara som en lillpojk mellan benen..
😀
Många! 😎
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
September 17, 2003
June 3, 2001
Jag är KUNG!
Nu ringde dom från Front och ville sälja på mig kallsingar.
Jag: "-Jag har aldrig kallsonger, dom åker ju bara i mellan skinkorna och det tycker jag är obehagligt."
Säljare: "-Eeehhh.. jaha. Så du vill inte ha några?"
Jag: "-Näe tack."
Säljare: "-Okej tack hej."
*Klick*
whak wrote: Jag har en skön nästa gång det ringer en kille.
Jag ska få honom att lägga på luren bara sådär. 🙂
Damer kan man ju alltid "leka" med.
Det är bara nybörjare eller väldigt dåliga telefonförsäljare som ger upp..
Alternativt så har dom dålig provision så dom skiter i att argumentera, man hinner plöja igenom fler kunder om man droppar såna som försöker vara roliga, dom är ju bara slöseri med dyrbar tid....
När jag sålde telefonabb, så sålde jag bl.a till folk som bad mej dra åt helv*** i början av samtalet..
Det är bara teknik och munläder som gäller..
Det är väldigt glest med folk som verkligen kan sätta en på plats när man ringer och säljer..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 12, 2001
ilg@dd wrote: man hinner plöja igenom fler kunder om man droppar såna som försöker vara roliga, dom är ju bara slöseri med dyrbar tid....
Det stämmer bra.
Lustigkurrar droppas så snabbt som möjligt. Det beror alltså inte på att någon har lyckas med att snoppa av säljaren på något skillat sätt.
November 29, 2003
Huh, try me och jag lovar att du skulle droppa mig p.g.a din argument tar slut. 🙂
ilg@dd wrote:
Det är bara nybörjare eller väldigt dåliga telefonförsäljare som ger upp..
Alternativt så har dom dålig provision så dom skiter i att argumentera, man hinner plöja igenom fler kunder om man droppar såna som försöker vara roliga, dom är ju bara slöseri med dyrbar tid....
När jag sålde telefonabb, så sålde jag bl.a till folk som bad mej dra åt helv*** i början av samtalet..
Det är väldigt glest med folk som verkligen kan sätta en på plats när man ringer och säljer..
whak wrote: Huh, try me och jag lovar att du skulle droppa mig p.g.a din argument tar slut. 🙂
[quote=ilg@dd] Det är bara nybörjare eller väldigt dåliga telefonförsäljare som ger upp..
Kan väl säga att man lär sej ganska snabbt att höra om det är någon ide' att lägga ner tid på någon..
Du kan ju tänka själv, en van säljare kanske tar 2-300 samtal om dagen med ett jäkla spektrum på individer, vem tror du blir mest skillad att snacka och argumentera?
Du är ju för övrigt bortglömd när luren är pålagd.
Det är väldigt få, kanske en 3-4 stycken som jag minns att jag hade lite mer ingående samtal med...
En som sitter och ringer och kränger grejjer, alltså en som varit med ett tag har hur många argument som helst, båda sanna och floskler att kasta ur sej..
Lyckas du argumentera emot en triggad erfaren säljare på telefon så är du bara att gratulera.
Oftast när någon argumenterade emot så slutade det med ett desperat "Dra åt helv***" från kundens sida, alltså att säljaren på intet sätt förlorat argumentationen..
Du (eller Gueno) kan väl banda ett samtal där du "sätter säljaren på plats" och lägga ut som MP3 ?..
1 Guest(s)