Telefonförsäljare.|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Telefonförsäljare.
Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
sp_UserOfflineSmall Offline
927315
July 26, 2005 - 8:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: När dom ringer hit brukar dom fråga efter min mamma och då brukar jag tala på rinkebysvenska och säga : NEJ DET INTE BO NAN MOHAMMOD HAR! NEYY!! INGA MOHAMMED!! INGA MOHAMMOD!!!

efter nån minut brukar dom lägga på laugh

:)R Eller något...:roll:

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
927326
July 26, 2005 - 9:26 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.yttermera.se/kontor.....ljare.html

# Slå på TV och byt till en kanal som bara brusar. Dra upp volymen och säg att du inte kan höra dom p.g.a. bruset.

# Hitta på ett eget språk och snacka på.

# Säg: "Denna telefon är för olycksfalls anmälan. Har Ni råkat ut för en olycka?"

# Beställ en stor pepperoni pizza, vitlöksbröd och sallad.

# Slå upprepade gånger in ett nummer och muttra något om att det ringer inte.

# Säg: "Restaurang Karlsson det är Karlsson som talar"

# Fråga vilken tidning han/hon vill prenumerera på.

# Fråga om han/hon kan känna doften av bacon. Insistera på att det kommer en kraftig bacondoft i telefonen.

# Säg att de måste göra ett "stina-hopp" för att du skall köpa. Hävda sedan att du vill inte köpa eftersom du inte kunde se hoppet.

# Fråga om de känner till [namn på en av deras konkurrenter] och säg sedan att du att du jobbar där.

# Kolla på nummerpresentatören vad de ringer från för nummer och när de lagt på ringer du upp och hävdar att samtalet blev avbrutet

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
927336
July 26, 2005 - 9:53 pm
sp_Permalink sp_Print
Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
927344
July 26, 2005 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

BarateaU wrote: Dom ringde idag från telia till min mobil och ville sälja något.

Frågade vad han fick ut av det, och han sa att han får pengar för varje "reklam" grej han skickar ut och ja sa att han kan skicka den men att jag skulle kasta den när den kom i lådan.

Nått tele abb grej.

Grattis! Nu har du just tecknat dig för ett abonnemang.

Jag har jobbat på kundtjänst för ett telefonbolag. Varannan kund som ringde och undrade varför de har blivit tecknade på ett abonnemang hos oss sade att de bara hade tackat ja till att få information hemskickad.

Säljarna spelade in avtal utan att ens tala om att de gjorde det.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
927345
July 26, 2005 - 10:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: [quote=BarateaU]Dom ringde idag från telia till min mobil och ville sälja något.

Frågade vad han fick ut av det, och han sa att han får pengar för varje "reklam" grej han skickar ut och ja sa att han kan skicka den men att jag skulle kasta den när den kom i lådan.

Nått tele abb grej.

Jag har jobbat på kundtjänst för ett telefonbolag. Varannan kund som ringde och undrade varför de har blivit tecknade på ett abonnemang hos oss sade att de bara hade tackat ja till att få information hemskickad.

Illa, men dessvärre tror jag nog det är så..
Men egentligen MÅSTE försäljaren uppge att en inspelning skall göras..
Här är det antagligen en "fulsälj" han gått på, såna gjorde man ibland för att nå över provisionsgränsen..
Frågade han efter namn adress och personnummer???
Och antagligen sa han att han måste ha dessa uppgifter för att få skicka grejjen + att det inte var på något sätt bindande..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
927349
July 26, 2005 - 10:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: Taadaa:
http://www.xs4all.nl/~egbg/mot.....kript.html

Tycker nog att informationen på den sidan är lite felvisande..
När jag satt och ringde, så tycker jag nog att 80-90% av dom man talade med var trevliga och sansade människor, även fast många inte köpte något..
Klicken på 10-20% som var otrevliga i luren tillhör antagligen den typen av personer som aldrig lämnar en spänn i dricks till servitrisen på krogen.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Gueno
Member
Medlem
927350
July 26, 2005 - 10:29 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Klicken på 10-20% som var otrevliga i luren tillhör antagligen den typen av personer som aldrig lämnar en spänn i dricks till servitrisen på krogen.

Jag brukar inte vara otrevlig.
Å jag lämnar inte så mycket till servitrisen heller... OM hon inte råkar vara snygg.
Jag vet.. jag är tylig. cry

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
927352
July 26, 2005 - 10:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: [quote=ilg@dd]Klicken på 10-20% som var otrevliga i luren tillhör antagligen den typen av personer som aldrig lämnar en spänn i dricks till servitrisen på krogen.

Jag brukar inte vara otrevlig.
Å jag lämnar inte så mycket till servitrisen heller... OM hon inte råkar vara snygg.
Jag vet.. jag är tylig. cry

Hmm, vissa skulle nog uppfatta en utläggning om dina problem med kalsingar i rövskåran som synnerligen otrevligt, eller åtminstone mindre roande.
wink

Gueno
Member
Medlem
927356
July 26, 2005 - 10:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Ytlig skulle det ju stå...

Skulle vara roligt att höra tycker jag.

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
927455
July 27, 2005 - 8:36 am
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Grattis! Nu har du just tecknat dig för ett abonnemang.

Har de tecknat honom för det så är det bara att gå till antingen ARN eller klaga hos Konsumentverket (marknadsföring som är felaktig). Det är inte tillåtet att göra så...

Dessutom, även OMM du hade tecknat dig för ett telefonabbonemang så gäller väl ångervecka i och med att det är ett distansavtal?

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
927462
July 27, 2005 - 8:59 am
sp_Permalink sp_Print

Så elak ni är mot de stackars försäljarna, det är ett helvetiskt jobb som det är 🙂

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
927468
July 27, 2005 - 9:10 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Jerry][quote=BarateaU]Dom ringde idag från telia till min mobil och ville sälja något.

Nått tele abb grej.

Illa, men dessvärre tror jag nog det är så..
Men egentligen MÅSTE försäljaren uppge att en inspelning skall göras..
Här är det antagligen en "fulsälj" han gått på, såna gjorde man ibland för att nå över provisionsgränsen..
Frågade han efter namn adress och personnummer???
Och antagligen sa han att han måste ha dessa uppgifter för att få skicka grejjen + att det inte var på något sätt bindande..

Han frågade var jag bodde, adress.
Men aldrig efter namne eller så.
Mitt abb nummer stog på en "bogus" person innan, dvs påhittad.
När han ringde så frågade han efter "bogus" personen, jag sa att det var mitt.
Antar att den kommer skickas till min adress men med det påhittades namn.

Samt om det har inspelning så kan jag ju styrka att jag sa att jag skulle kasta det när det kom hem.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
927552
July 27, 2005 - 1:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Har jobbat som telesäljare själv...

Stämmer som ilg@dd säger, du har inte mkt att säga emot en erfaren säljare.

Sen orkar man knappast slösa tid, bättre att ta nästa samtal.

Det sista ni ska göra om ni vill bli av med säljaren är att vara otrevlig. Som tele säljare har man få nöjen men ett av dom är att läxa upp personer som tror dom är någon när dom kallar en "jävla försäljare" eller något sådant. Skicka ut lite fakturor på dom, lägga dom på global med återuppringning sent osv.

Tacka nej, vänligt men bestämt.

Personligen brukar jag aldrig försöka sälja till någon som är otrevlig, utan istället vara redigt otrevlig tillbaka, jävlas lite och sen ta nästa samtal. Det är få otrevliga människor så det är väl skitsamma. Fick inte betald per såld när jag jobbade heller.

Glöm inte att det är säljaren som har ert namn, adress och tele nummer, inte tvärt om 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 21
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL