October 25, 2003
Suizide wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Eric aka jaguLaren]humm , tokigt ... kostar det nåt då ?
nopp, det skall vara gratis, (dock så är det väl lite av att erkänna sig besegrad att anmäla sig till nix).
Ja! Bättre att skälla ut dom som ringer 😛
Eller verka intresserad i 45 minuter för att sedan säga att man inte köper saker via telefon av personliga skäl 😀
February 21, 2005
Själv gjorde jag en rolig sak som fick telfonförsäljaren att bli tyst.. han visste inte vad han skulle säga och inte ringt tillbaks efter det.
När dem ringde sa jag helt enkelt, hitta på ett namn nu,
"Hallå"
"Hej, vi ringer från sälja grejer AB och undrar om du har en Tv hemma"
"Ehh, jaa"
"Och skulle du kunna tänka dig att få gratis telefon hemma?"
Egen kommentar här: har ni tänkt på när försäljarna ringer så ställer dem alltid frågor som gör att du svarar JA? för fortsätter du säga ja en längre tid så säger du automatisk JA till en fråga om att beställa nya grejer. Tänk på det nästa gång dem ringer. åter till mitt samtal.
"Ja vem skulle inte det.."
"Ja precis, och skulle du..." här avbröt jag honom med min lilla plan och sa.
"Du ursäkta hallå.. du skulle jag kunna få ditt hem nummet?" det vart tyst i några sekunder sen sa han.
"Ehh ja.. ehh nä vadå har du nånting att sälja mig då?"
"ja jag har värsta grjen här att sälja så jag tänkte att jag ringer dig ikväll så kan vi prata om det då?"
"Nä men det går inte för ehh.. jag måste vara här nu och.. ehh nä det går inte"
"Men jag känner inte dig och du ringer hem till mig och vill sälja nånting som jag absolut inte har det minsta intresse av att veta ens vad det är, varför kan inte jag få ringa hem till dig då.. så får jag ditt hem nummer nu så ringer jag dig ikväll"
"Ehh, så du är inte intresserad av att köpa nånting då?"
"Nej"
"Ja tack då, hej då"
"Hej"
Så kom på nånting som bryter ders mönster av frågor så blir dem tysta.. men sen så kan man ifs anmäla sig och slippa dem helt om man vill det.. men då går man ifs miste om roliga samtal ibland också
Annars kan man prova med "Näe, jag har inte tid just nu..Men ring imorrn istället" och lägg på.
Och säg så varje gång..
Det funkar, dom slutar efter 2-3 ggr..
Jag har själv suttit i andra änden.
Eller så kan man säga "Du, du borde nog kolla upp med Nix-registret innan du ringer mej igen..Nästa gång anmäler jag dej"..
Fast å andra sidan har jag sålt till nixreggat folk också..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 9, 2001
Om jag inte ser numret på min nummerpresentatör så är det ofta ett företag som ringer.
Då skiter jag i att svara. Är det en kompis som skaffat hemligt nummer får de väl lämna ett meddelande så ringar jag upp.
Annars kan man ju säga till försäljaren att man inte har tid och fråga om man kan ringa upp några timmar senare.
Typ klockan tio på kvällen. De brukar oftast säga nej till det och skita och ringa tillbaka.
Själv tycker jag det är grymt irriterande när de ringer klockan 8 eller 9 på kvällen och ska sälja tidingar eller försäkringar.
Jag böt bil i höstas och försäkringen till den är lite dyrare än den jag hade tidigare.
Jag tror att varenda försäkringsbolag har ringt mig och vill ha mig som kund.
Nackdelen med Nix är ju att det endast gäller för försäljare, typ.
Marknadsundersökningar mm täcks inte, de får ringa hur myckt de vill.
Har även märkt att företag som man VARIT kund hos tidigare (men inte är längre) också slinker igenom filtret ibland.
Företag som man är kund hos får ringa dig hur mycket de vill.
November 18, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=Eric aka jaguLaren]humm , tokigt ... kostar det nåt då ?
nopp, det skall vara gratis, (dock så är det väl lite av att erkänna sig besegrad att anmäla sig till nix).
haha , aaaajuste ... jag tycker det är kul med försäljare ... däremot min far som jobbar natt och sover på eftermiddag kväll är typ trött på att bli väckt av dom ...
August 7, 2001
Erfarna telefonförsäljare hör när man jävlas med dom.
När jag jobbade som det så blev man tagen i början men sen när man blev mer erfaren så sålde jag även till en del försökte jävlas med mig.
Jag slutade pågrund av att det kändes fel att manipulera folk.
Tekniskt sett så manipulerade vi folk utan att fulsälja.
Vi ljög inte men vi vred och vände.
Det där med positiva frågor var det första man körde med och det är inte effektivt.
Ifall någon jävlades och man märkte att det var ingen idé försöka sälja så sa man bara "tack för mig hej!"
Varje samtal höll högst på i 5min.
Bästa sättet är att säga. Jag är inte intresserad och lägga på. Eller anmäla sig till nix. Jag ser det inte som en strid att prata med telefonförsäljare. 🙂
Edit: Kom på en grej till... Att dom som är duktiga är redan framme vid avslut innan ni ens har hunnit fatta att det är en telefonförsäljare ni pratar med.
dree wrote: Erfarna telefonförsäljare hör när man jävlas med dom.
När jag jobbade som det så blev man tagen i början men sen när man blev mer erfaren så sålde jag även till en del försökte jävlas med mig.
Jag slutade pågrund av att det kändes fel att manipulera folk.
Tekniskt sett så manipulerade vi folk utan att fulsälja.
Vi ljög inte men vi vred och vände.
Det där med positiva frågor var det första man körde med och det är inte effektivt.
Ifall någon jävlades och man märkte att det var ingen idé försöka sälja så sa man bara "tack för mig hej!"
Varje samtal höll högst på i 5min.Bästa sättet är att säga. Jag är inte intresserad och lägga på. Eller anmäla sig till nix. Jag ser det inte som en strid att prata med telefonförsäljare. 🙂
Edit: Kom på en grej till... Att dom som är duktiga är redan framme vid avslut innan ni ens har hunnit fatta att det är en telefonförsäljare ni pratar med.
Jag har nog ungefär samma erfarenheter..
Dom som verkligen lyckades göra bort mej i ett samtal är ganska lätträknade..
Man passade ju även på att driva lite med dom alltför hetlevrade, utan att dom ens fattade det...
Anledningen till att jag slutade var att det var för stressigt, ett sånt där jobb orkar man nog bara något år högst, iaf jag.
Men är man slängd i käften så kan man dra in en rejäl hacka/mån..Jag låg på 16-17 000:- rent när jag var som värst..
Jobbade bra precis ett år som telefonförsäljare, sålde teleabbonemang och Q-10..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)