February 1, 2002
ilg@dd wrote: [quote=dree]Erfarna telefonförsäljare hör när man jävlas med dom.
När jag jobbade som det så blev man tagen i början men sen när man blev mer erfaren så sålde jag även till en del försökte jävlas med mig.
Jag slutade pågrund av att det kändes fel att manipulera folk.
Tekniskt sett så manipulerade vi folk utan att fulsälja.
Vi ljög inte men vi vred och vände.
Det där med positiva frågor var det första man körde med och det är inte effektivt.
Ifall någon jävlades och man märkte att det var ingen idé försöka sälja så sa man bara "tack för mig hej!"
Varje samtal höll högst på i 5min.Bästa sättet är att säga. Jag är inte intresserad och lägga på. Eller anmäla sig till nix. Jag ser det inte som en strid att prata med telefonförsäljare. 🙂
Edit: Kom på en grej till... Att dom som är duktiga är redan framme vid avslut innan ni ens har hunnit fatta att det är en telefonförsäljare ni pratar med.
Jag har nog ungefär samma erfarenheter..
Dom som verkligen lyckades göra bort mej i ett samtal är ganska lätträknade..
Man passade ju även på att driva lite med dom alltför hetlevrade, utan att dom ens fattade det...
Anledningen till att jag slutade var att det var för stressigt, ett sånt där jobb orkar man nog bara något år högst, iaf jag.
Men är man slängd i käften så kan man dra in en rejäl hacka/mån..Jag låg på 16-17 000:- rent när jag var som värst..
Jobbade bra precis ett år som telefonförsäljare, sålde teleabbonemang och Q-10..
Sålde väl i en 3 månader tror jag, 3-4 timmar på kvällarna och hade ganska precis 10'000:- /månad.
Riktigt jobbigt är det, kommer aldrig jobba med det igen.
1 Guest(s)