TELEFONI|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
TELEFONI
beirut_nisse
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 75
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 27, 2005 - 9:44 am
sp_Permalink sp_Print

Hej jag bara undrade vad ni har för abbonnemang/ förval på er fasta telefoni och vad ni tycker om abbonnemangen, pris och supporten.
Detta för att jag ska flytta till hösten och vill veta ett bra företag.

Det enda jag vet är att Universal Telecomm ska jag inte ha för de är värdelösa. De ringde oss och frågade om vi ville testa deras Fritid för 22 kr i en månad. Och jag gick med på det, för att sedan skaffa ADSL/telefoni från Telia och få bättre uppkoppling.
Så vi fick ett brev från Telia som sade att vi skulle avregistrera U.T. själva och det gjorde vi... eller vi trodde det.

Nu 7 månader senare så får vi en faktura från UT Fritid på 150 spänn som vi inte ens har använt. Men vi måste betala för de har inte registrerat att vi avbeställt abbonnemanget. Detta även att vi avregistrerat vår 1 månads prov period hos dem. Snacka om att man är pissed off! 👿

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
912530
June 27, 2005 - 10:04 am
sp_Permalink sp_Print

Kör Optimal Telecom med deras Optimal Minimal. Kostar 95:- i månaden och samtalsavgifterna ligger under Telias. Har inte haft dom så länge så kan inte svara på om deras support är bra.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
912533
June 27, 2005 - 10:09 am
sp_Permalink sp_Print

har BBB, och vill inte byta till nåt annat heller.

Dom ligger under Telia, man betalar 99:- månad i abb.
Och är räkningen under 200 så kommer den nästa månad istället (man får varje månad).

Har sänkt kostnaden med över det dubbla.
Man ringer även gratis till alla andra som har BBB.

Bar-Code
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 705
912545
June 27, 2005 - 10:17 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har universal telecom och är väldigt nöjd.
Ditt problem handlar ju om en enkel miss, ingenting stort. Alla kan ha otur. Det är i alla fall inget som jag skulle bli så oerhört missnöjd med. Fast å andra sidan, hade det varit jag som hade råkat ut för samma sak så hade jag sett till att jag hade sluppit betala räkningen. Det är inte så svårt, bara att stå på sig lite grann utan att vara otrevlig 🙂

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
912546
June 27, 2005 - 10:18 am
sp_Permalink sp_Print

I fortsättningen kan Telias kunder med fast telefoni slippa betala minutavgift på alla samtal, inklusive mobilsamtalen. Istället betalar man 74 kornor i fast avgift per månad samt uppkopplingsavgift per ringt samtal. Detta är ett led i att behålla kunderna på den allt tuffare telefonimarknaden, skriver Svenska Dagbladet.

Kan ju vara en fördel om man ringer få och långa samtal 🙂

Bar-Code
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 705
912548
June 27, 2005 - 10:21 am
sp_Permalink sp_Print

Förresten jag tänkte på det. Egentligen är det ingen mening med att jämföra priser för abonnemang så här. Olika abonnemang har ofta olika fördelar beroende på vilka telefonvanor man har.
För mig till exempel så finns det inget alternativ i dag som är billigare än vad Universal Telecom är. För andra kan det finnas andra företag som är billigare, beroende på hur man ringer och hur mycket man ringer.

Det är fortfarande en stor härva att jämföra telefonbolag mot varandra. För att kunna göra en bra jämförelse blir man tvungen att plocka fram gamla telefonräkningar och mata in sina vanor i en prisjämförelseguide, till exempel PTS. Tar man sig lite tid och gör det får man fram bästa alternativ.

Rune
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1766
912550
June 27, 2005 - 10:23 am
sp_Permalink sp_Print

Kolla om du kan ha IP-Telefon. Det har jag via kabeltevenätet här i staden. Har bredband och IP-Telefon via kabel så jag slipper allt va telia heter = fast telefon. Betalar 75kr/mån och ringer till alla fasta telefoner i hela Sverge gratis 24/7. Min ISP har ett sammarbete med RixTelecom så IP-Telefonen går via dom. Kolla in det vet jag. 🙂

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
912594
June 27, 2005 - 12:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Bar-Code wrote: Förresten jag tänkte på det. Egentligen är det ingen mening med att jämföra priser för abonnemang så här. Olika abonnemang har ofta olika fördelar beroende på vilka telefonvanor man har.
För mig till exempel så finns det inget alternativ i dag som är billigare än vad Universal Telecom är. För andra kan det finnas andra företag som är billigare, beroende på hur man ringer och hur mycket man ringer.

Det är fortfarande en stor härva att jämföra telefonbolag mot varandra. För att kunna göra en bra jämförelse blir man tvungen att plocka fram gamla telefonräkningar och mata in sina vanor i en prisjämförelseguide, till exempel PTS. Tar man sig lite tid och gör det får man fram bästa alternativ.

Precis, jag satt och sålde Optimal Telecom i 1 års tid, och prislistorna ändrades mest varje månad..
Ett jäkla bestyr att hålla reda på vem som är billigast..
Jag tror nog att i det långa loppet inte har någon större betydelse vilket bolag man har..
Det som är billigast idag, kan lika väl vara det dyraste nästa månad..
Och som du skriver, det beror ju helt och hållet på vilka telefonvanor man har.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
912651
June 27, 2005 - 1:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Rune wrote: Kolla om du kan ha IP-Telefon. Det har jag via kabeltevenätet här i staden. Har bredband och IP-Telefon via kabel så jag slipper allt va telia heter = fast telefon. Betalar 75kr/mån och ringer till alla fasta telefoner i hela Sverge gratis 24/7. Min ISP har ett sammarbete med RixTelecom så IP-Telefonen går via dom. Kolla in det vet jag. 🙂

Du får sluta maxa linan när man ringer till dig.
Sist jag ringde till dig hörde jag knappt vad du sa på slutet. 🙁

Edit: här hemma har vi Telia på allt. Mobil, internet, telefon.
Funkar kalas.

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
912957
June 27, 2005 - 11:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Telia "känns" säkrast att ha då det är ett välkänt varumärke.

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
913009
June 28, 2005 - 6:24 am
sp_Permalink sp_Print

Fonera eller vafasen det hete :s
Billigt och bra

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
913022
June 28, 2005 - 7:54 am
sp_Permalink sp_Print

Joni^ wrote: Fonera eller vafasen det hete :s
Billigt och bra

Skit samma vad det heter eller gör, bara det är billigt 😉

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 38
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL