May 10, 2002
Ni har väl alla sett reklamen för "Telia Alltid" om deras ring så mycket ni vill för fast månadskostnad, då tjejen blir väckt av hennes pojkvän, som fortfarande är i luren sen igår kväll ungefär.
Men läser man abbonemangsavtalet hos Telia ser man:
** Telia Alltid gäller inte Internetuppkopplingar och inte till betal- och mediasamtal, nummerupplysning, samtal till Heta Linjen eller andra tjänster. Detsamma gäller andra typer av användande som innebär ständiga uppkopplingar. Beteende som frångår avtalet och som inte
är att betrakta som privat bruk kommer att kunna innebära uppsägning av tjänsten och fakturering enligt ordinarie prislista
Ständig uppkoppling, vad betyder det? Från Telia själva så är svaret: En ständig uppkoppling innebär ett missbruk genom att hela tiden vara uppkopplad mot samma telefon.
Alltså precis som i reklamen - Är det här något "olagligt"?
Skulle vara roligt att skaffa abbonemanget, ha linjen öppen till flickvännen över natten tills de stänger av en och sen se vad de har att säga. Kanske ringa till Plus. Men det behövs väl inte. Ni gillar väl att jävlas med Telia, här har ni något!
Hoppas ingen är före här att lägga märke till det.
December 15, 2002
Coore wrote: Är ingen falsk reklam, i reklamen sägs aldrig att hon får det dära samtalet gratis....
vadå, är det inte det man utgår ifrån, att det är gratis?
Eftersom det är med i reklamen menar jag...
Annars, för att göra en liknelse (dålig sådan) skulle dom ju kunna ha med att när man får räkningen varje kvartal eller vad det är, så får man en check på 1 00 000kr istället..
Jag vet jävligt kass liknelse men ni fattar
July 14, 2003
Alltså jag tror att man får prata i tele hur mycket man vill så länge man ringer lokalsamtal. Det är det jag kan tyda av reklamen som den vill säga också. Men det är väl möjligt att man får ringa mobil också, det vet jag inte?
Men tycker inte det är falsk markandsföring, jag menar Heta linjen etc. är för mig rätt självklart att det inte är gratis att ringa till...tack för mig 🙂
2 Guest(s)