November 6, 2001
ManicBlue wrote: [quote=MULLVADEN]jävligt sjysst..
däremot e det dyrt med 450 spänn / månad..
.
De är ju hur billigt som helst. Tänk vad glada alla företag skulle vara om de hade så billigt bredband. Problemet ligger i att vi tycks ha en bild utav vad bredband ska kosta som inte stämmer med verkligheten. Tror nog att folk måste lära sig att tänka om lite vad de gäller internet. Redan idag kan man se att allt fler tjänster kostar pengar. Access och innehåll är tyvärr inte gratis, de måste gå runt även för tex. företag somTelia.
Har för mig att många kabeloperatörer i bl.a. USA har bandbreddsbegränsning på runt 20 GB per månad. Så ni som har möjlighet att skaffa 100mbit ska vara glada över era 300GB...
August 11, 2002
.
De är ju hur billigt som helst. Tänk vad glada alla företag skulle vara om de hade så billigt bredband. Problemet ligger i att vi tycks ha en bild utav vad bredband ska kosta som inte stämmer med verkligheten. Tror nog att folk måste lära sig att tänka om lite vad de gäller internet. Redan idag kan man se att allt fler tjänster kostar pengar. Access och innehåll är tyvärr inte gratis, de måste gå runt även för tex. företag somTelia.
finns ju dock företag som bara tar 300 kr :
February 1, 2002
JuLmUnD wrote: [quote=Starscream]jag vill kunna använda mitt 8mbit fullt ut =( får bara 4-5mbit
Kass router eller? Jag kan inte heller får ut allt från mitt 8Mbit eftersom min Dlink 804 inte pallar trycket. Blir till att köpa en ny router om jag ska kunna utttnytja hela bandbreden..
Hmm.. näe det tror jag inte, har testat köra utan routern och det är samma hastighet... Netgear RP614 har jag..
De på telia vägrar hjälpa till om det inte understiger 3mbit heller :arg:
June 23, 2002
.
Vi betalar 195kr/mån för 10/10mbit. Dock så var det ganska dyrt att skaffa, hyra av fiber osv.. men det är skönt med fiber iaf.
Sen wow Telia gör en ganska bra sak nu faktiskt, men fortfarande en hake som alltid, "Upp till 8mbit".
Ja det är ju bättre än 0.5mbit och 2.5mbit tex.
May 1, 2003
LuX^ wrote: [quote=Marron]Vi har nog telia 200 lr 500.. osäker..
men om man skulle vilja, är det lätt att bara uppdatera till 2000 tex?
Det är skitlätt, du bara ringer ett samtal till telia, ditt internet försvinner i ca 20 min. Sen är det 2mbit 😀
Nice =) Kanske ska bidra men lite pengar så det blir lite fart på det hela 🙂
Hm, hur mkt dyrare är 2 mbit? Eller vad kostar det rättare sagt, vet ju inte vad jag har nu riktigt... det är iaf inga 2 mbit.
July 11, 2002
Samtliga DSL företag kör smart taknik för att hålla nere kostnaden av banbredd.
Ju mindre uppload som finns desto längre tid tar det att ladda hem filer....
Att erbjuda 26mbit är ju rätt lockande av Bostream/BBB men upploaden är på 1mb.
Man kommer att känna sig blåst då man inser att man kan ladda hem i 1mb på DC (tacka dom som sitter på renodlad fiber) !!!
June 23, 2002
Smirnoff wrote: Samtliga DSL företag kör smart taknik för att hålla nere kostnaden av banbredd.
Ju mindre uppload som finns desto längre tid tar det att ladda hem filer....Att erbjuda 26mbit är ju rätt lockande av Bostream/BBB men upploaden är på 1mb.
Man kommer att känna sig blåst då man inser att man kan ladda hem i 1mb på DC (tacka dom som sitter på renodlad fiber) !!!
Snälla vad snackar du om?
Uploaden på Bostream's 26mbits tjänst är inte uploaden på 1mbit utan 26mbit har jag för mig, det är iaf minst 10mbit på uploaden.
3 Guest(s)