March 15, 2002
Smirnoff wrote: citerar från Bostreams hemsida.
"Hastighet nedströms:
Upp till 26 Mbps/Upp till 8 Mbps*Hastighet uppströms:
Upp till 26 Mbps/Upp till 0,8 Mbps*"
Ja och som du ser så kan alltså bostream tillhandahålla 26Mbit i båda riktningarna. Det är såklart endast på deras vdsl-tjänst, på adsl så är det som vanligt max 0.8 upp.
April 1, 2001
Jag har lite svårt att förstå en sak. Varför ordnar dom inte först och främst så att 100% av alla hushåll i landet faktiskt kan ansluta sig via ADSL? Att den öka hastigheten borde vara en senare fråga. Man tycker ju ändå att Telia av alla företag borde tänka på det... Det är ju löjligt att annonsera att dom kan leverera 8Mbit/s till alla kommuner i landet, när dom inte ens kan leverera 0.25Mbit/s till alla hushåll... 🙁
August 11, 2002
Starscream wrote: [quote=coalan][quote=Starscream]jag byter till glocalnet tror jag, de är 100:- billigare
orkar inte kolla men vad skulle glocalnets gå på?
350 typ...
:O nästan vad spray 0.5 kostar numer och eftersom övergången bara kostar 300 kr troro jag vi kan byta här 🙂
March 15, 2002
Blaxxor wrote: [quote=sPaZz][quote=Blaxxor]Är det halv eller full duplex ? 🙄
Eftersom att Adsl ALLTID är full duplex så är även telia 8000 det.
Men är inte Telia2000 ADSL också ? Den är väl halv duplex ?
Jo och telia 2000 är också full duplex, har det själv så jag kan intyga att så är fallet.
September 17, 2001
Jag tycker verkligen inte det här är fel. Jag uppgraderade till Telia 2000 från deras 500 och pröjsade således ~150 kr mer. Nu när jag uppgraderar till deras 8000 (om jag kan) så kommer jag endast behöva betala 30 kr mer per månad, då uppgraderingskostnader fortfarande är gratis (eller?), och få 4 ggr snabbare bredband neråt och dubbelt så snabbt uppåt, vilket är MYCKET prisvärt.
Telia 500: 339 kr/mån
Telia 2000: 419 kr/mån
Telia 8000: 449 kr/mån
March 15, 2002
Callister wrote: Men kan man få Telias 8mbit tjänst så kan man ju oftast fixa BBB´s, det är betydligt billigare ju. 🙂
Om morsan tvekar, sukta med att man kan skaffa telefoni via BBB också. 😀
Njae inte nu längre eftersom telia lanserar Telia 8000 i 290 kommuner, har svårt att tro att bbb täcker så många. 😉
2 Guest(s)