June 3, 2001
sPaZz wrote: [quote=Blaxxor][quote=sPaZz][quote=Blaxxor]Är det halv eller full duplex ? 🙄
Eftersom att Adsl ALLTID är full duplex så är även telia 8000 det.
Men är inte Telia2000 ADSL också ? Den är väl halv duplex ?
Jo och telia 2000 är också full duplex, har det själv så jag kan intyga att så är fallet.
Eller inte... FEL FEL FEL!
Telia 2000 har inte full duplex.
September 4, 2002
sPaZz wrote: [quote=Blaxxor][quote=sPaZz][quote=Blaxxor]Är det halv eller full duplex ? 🙄
Jo och telia 2000 är också full duplex, har det själv så jag kan intyga att så är fallet.
Jag har då ingen full duplex på mitt Felia 2000.
March 15, 2002
Gueno wrote: [quote=sPaZz][quote=Blaxxor][quote=sPaZz][quote=Blaxxor]Är det halv eller full duplex ? 🙄
Eller inte... FEL FEL FEL!
Telia 2000 har inte full duplex.
Jodå det har det visst, om du inte tror på mig så fråga vilken it/nätverks-tekniker osm helst eller så kan du maila pts och fråga.
March 15, 2002
m00pid00 wrote: [quote=sPaZz][quote=Blaxxor][quote=sPaZz][quote=Blaxxor]Är det halv eller full duplex ? 🙄
Jag har då ingen full duplex på mitt Felia 2000.
Jodå det har du visst, antar dock att du menar att du inte kan ladda upp och ladda ner i full hastighet samtidigt? Om det är det du menar med att du inte har full duplex så ta en titt på http://www.linklabs.net/network/shape finns en bra förklaring där.
March 15, 2002
Kom på att jag kanske borde förtydliga mig lite i mina påståenden gällande att adsl är full duplex så jag klistrar in det mail jag fick av pts när jag mailade dem och frågade för ett bra tag sedan.
Subject: SV: adsl
Date: Monday 09 February 2004 10:58
From: [email]Thomas.Floreteng@pts.se[/email]
To: [email]spazz@klippanlan.net[/email]
Cc: [email]Registrator@pts.se[/email], [email]Magnus.Axelsson@pts.se[/email]
Hej Sebastian!
ADSL är en fullduplexförbindelse. Information till och från dig går antingen
via olika frekvensband, eller olika kanaler, beroende på vilken lösning
teleoperatören valt. Mer information om hur det fungerar kan du hitta på den
engelskspråkiga hemsidan http://computer.howstuffworks.com/dsl2.htm
Med vänlig hälsning
Thomas Floreteng
Post & Telestyrelsen
Avdelningen för marknadsfrågor
Tillsyn konsumentfrågor
Box 5398
102 49 STOCKHOLM
Tel: 08-678 56 44
Fax: 08-678 55 09
GSM: 0708-11 40 61
http://www.pts.se
-----Ursprungligt meddelande-----
Från: sPaZz [mailto:spazz@klippanlan.net]
Skickat: den 8 februari 2004 00:19
Till: Registratur & Arkiv
Ämne: adsl
Hej!
Jag har en liten fråga gällande adsl och jag antog att jag kunde få det
bästa
svaret hos er. Det jag undrar hurvida adsl är full eller halv duplex? Har
länge undrat över detta och jag vore tacksam för svar.
//mvh Sebastian
March 15, 2002
SoulBurn wrote: Om man ringer och förbeställer, kopplar dom på det den 15e när det kommer? (som man gör för att uppgradera från telia 0,5 till 2.0, ringer ett samtal och 20 minuter senare är det fixat)
Ska ringa telia nu i veckan tror jag.
EDIT: 500:de inlägget! 🙂
Jepps stämmer bra, jag ringde och de sa att de kommer den 15:e,16:e eller 17:e. 😉
March 10, 2002
sPaZz wrote: [quote=SoulBurn]Om man ringer och förbeställer, kopplar dom på det den 15e när det kommer? (som man gör för att uppgradera från telia 0,5 till 2.0, ringer ett samtal och 20 minuter senare är det fixat)
Jepps stämmer bra, jag ringde och de sa att de kommer den 15:e,16:e eller 17:e. 😉
Men det kostar 300kr att uppgradera. KOmmer det på räkningen eller? 😛 Ska ringa imorgon.
July 10, 2003
sPaZz wrote: [quote=SoulBurn]Om man ringer och förbeställer, kopplar dom på det den 15e när det kommer? (som man gör för att uppgradera från telia 0,5 till 2.0, ringer ett samtal och 20 minuter senare är det fixat)
Okej, vore ju underbart om man kunde få det, har haft sletna 0,5 i nästan 3 år nu 😀
Ska ringa så fort jag vaknat ordentligt, vill ju inte låta som en zombie 😉
June 3, 2001
sPaZz wrote: [quote=Gueno]Telia 2000 har inte full duplex.
Jodå det har det visst, om du inte tror på mig så fråga vilken it/nätverks-tekniker osm helst eller så kan du maila pts och fråga.
Inte här iallafall.
Så fort jag skickar iväg nått så tvärdör downloaden. 👿 😡 :arg:
Jag HATAR telia!!
2 Guest(s)