March 15, 2002
Gueno wrote: [quote=sPaZz][quote=Gueno]Telia 2000 har inte full duplex.
Jodå det har det visst, om du inte tror på mig så fråga vilken it/nätverks-tekniker osm helst eller så kan du maila pts och fråga.
Inte här iallafall.
Så fort jag skickar iväg nått så tvärdör downloaden. 👿 😡 :arg:
Jag HATAR telia!!
Hum men alltså det beror inte på det, adsl är full duplex, anledningen till att din download dör när du uploadar hittar du här: http://www.linklabs.net/network/shape .
March 15, 2002
Gueno wrote: Okej...
Jag.. förstår typ.. inget.. :arg:Det problemet något jag kan göra nått åt?
Såvitt jag vet finns det väl inga smidiga lösningar i win för det. Folk med *nix burkar osm router kan ju dock använda sig av scriptet som finns på sidan jag länkade till. Så är det dessvärre.
March 9, 2004
Jag hadde BBB 8/1 och en dag kom det upp en ruta på skärmen där det stod att jag kunde uppgradera till 10/1 grattis för samma månadskostnad. jag bara trök på knappen och startade om mitt modem. Vips så hadde man 10/1 bruckar ligga på 950kb i download och 145kb i uppload 😀 Alltså en telia 2000 grattis 😀
March 10, 2002
Alex_88_ wrote: Jag hadde BBB 8/1 och en dag kom det upp en ruta på skärmen där det stod att jag kunde uppgradera till 10/1 grattis för samma månadskostnad. jag bara trök på knappen och startade om mitt modem. Vips så hadde man 10/1 bruckar ligga på 950kb i download och 145kb i uppload 😀 Alltså en telia 2000 grattis 😀
tror itne på det sådär direkt. Du måste ha ett VDSL modem för hastigheter snabbare än 8Mbit. (Är jag ganska säker på) Sen om man har 8Mbit kan du i teorin tanka i 1MB/s
July 10, 2003
Alex_88_ wrote: Jag hadde BBB 8/1 och en dag kom det upp en ruta på skärmen där det stod att jag kunde uppgradera till 10/1 grattis för samma månadskostnad. jag bara trök på knappen och startade om mitt modem. Vips så hadde man 10/1 bruckar ligga på 950kb i download och 145kb i uppload 😀 Alltså en telia 2000 grattis 😀
Ett Zyxel 645 klarar typ 54Mbit har jag för mig jag läste 🙂
March 15, 2002
Dehman wrote: [quote=Alex_88_]Jag hadde BBB 8/1 och en dag kom det upp en ruta på skärmen där det stod att jag kunde uppgradera till 10/1 grattis för samma månadskostnad. jag bara trök på knappen och startade om mitt modem. Vips så hadde man 10/1 bruckar ligga på 950kb i download och 145kb i uppload 😀 Alltså en telia 2000 grattis 😀
tror itne på det sådär direkt. Du måste ha ett VDSL modem för hastigheter snabbare än 8Mbit. (Är jag ganska säker på) Sen om man har 8Mbit kan du i teorin tanka i 1MB/s
Hum med t.ex. adsl2+ som jag tror bbb använder sig av så är det ju möjligt med högre hastigheter nedströms men då borde det ju även krävas ett annat modem, fast jag vet inte. 🙂
March 15, 2002
SoulBurn wrote: Någon som vet vad det kommer att kosta att uppgradera till 8Mbit? Jag har modemet redan.
Förutom månadsavgiften från 319(?) till 449:-?
Får man betala något mer? En polare sa att man fick betala 350:- i "startavgift" stämmer det?
Månadsavgiften för telia 8000 är 449kr och man får betala en startavgift på 300kr.
July 10, 2003
sPaZz wrote: [quote=SoulBurn]Någon som vet vad det kommer att kosta att uppgradera till 8Mbit? Jag har modemet redan.
Får man betala något mer? En polare sa att man fick betala 350:- i "startavgift" stämmer det?
Månadsavgiften för telia 8000 är 449kr och man får betala en startavgift på 300kr.
Okej, ska övertala morsan om att skaffa det nu 😉
March 15, 2002
SoulBurn wrote: [quote=sPaZz][quote=SoulBurn]Någon som vet vad det kommer att kosta att uppgradera till 8Mbit? Jag har modemet redan.
Alltså betalar du 319kr/mån nu? Isf låter det som att ni är med i Villaägarnas riksförbund och därför får betala 100 kr mindre och isf så är det 349 som gäller för din del. 😛
July 10, 2003
sPaZz wrote: [quote=SoulBurn][quote=sPaZz][quote=SoulBurn]Någon som vet vad det kommer att kosta att uppgradera till 8Mbit? Jag har modemet redan.
Alltså betalar du 319kr/mån nu? Isf låter det som att ni är med i Villaägarnas riksförbund och därför får betala 100 kr mindre och isf så är det 349 som gäller för din del. 😛
Hmm, nu blir jag fundersam.. När vi skaffade adsl 0,5 så kostade det 374kr/mån tror jag, men har inte telia sänkt det priset nu?
Kollade på telias hemsida, verkar som det är 339kr/mån som gäller.
March 15, 2002
SoulBurn wrote: [quote=sPaZz][quote=SoulBurn][quote=sPaZz][quote=SoulBurn]Någon som vet vad det kommer att kosta att uppgradera till 8Mbit? Jag har modemet redan.
Hmm, nu blir jag fundersam.. När vi skaffade adsl 0,5 så kostade det 374kr/mån tror jag, men har inte telia sänkt det priset nu?
Kollade på telias hemsida, verkar som det är 339kr/mån som gäller.
Ja isf så är det nog 449kr/mån även för dig. 😛
1 Guest(s)