October 12, 2001
Fan va förbannad jag blir, posten kom nyss och med den ett Telia kuvär (som jag alltid hatar när dom kommer......)
Och vad står det då i det......Jo, Telia höjer ADSL avgiften från 325:- till 375:- från och med 1 Juli........Fy fan vad förbannad jag blir......
Om det bara fanns något alternativ till telias j**la Maffia fasoner..... 🙁
Någon som kände till detta...?
Jag måste ha missat det helt....
| 1200 @ 1330 Mhz AMD Athlon | MSi K7T-TURBO | 512 Mb SDRAM | 40GB HD @ 7200 RPM | Abit GF2 MX200 | LiteOn 24x10x40x CDRW | Pioneer DVD Slot-in | Logitech Cordless Optical Desktop | Chieftec Dragon Fulltower
[ Detta Inlägg ändrades av: maxxar den 2002-03-28 12:37 ]
October 8, 2001
On 2002-03-28 12:10, laphroaig wrote:
Gör som jag, säg upp ditt abb hos Telia ! Nu vet inte jag vart du bor, du kanske inte har ngt alternativ... Jag skall iaf beställa Bostream när mitt Telia abb är väck ...Det värsta är väl att de flesta andra isp kommar att höja dom också..
Mvh..
En fråga, varför valde du telia från första början och inte BoStream?
August 8, 2001
On 2002-03-28 15:49, [Molotov] wrote:
Gör som jag, säg upp ditt abb hos Telia ! Nu vet inte jag vart du bor, du kanske inte har ngt alternativ... Jag skall iaf beställa Bostream när mitt Telia abb är väck ...Det värsta är väl att de flesta andra isp kommar att höja dom också..
Mvh..
Fanns mycket mer än telia att välja bland då???
June 17, 2001
Ojdå...
Här var det lite gnälligt.
Kolla vad jag sitter och surfar med då...
http://www.ektv.se/internet/pr.....er-ktv.htm
Jag ha det som kallas för "Websurfer" men jag har inte gemensam brandvägg längre och jag har ett fast IP.
Vi har ju max nerladdning per vecka och det suger lite.
Dom håller ifs inte dom gränserna för jag ligger ibland över 5-6 gb per vecka.
Men en polare hade tankat 18gb på en vecka, hans abonemang/hastighet sänkte dom till telefonmodem.
Nu ska dom ifs sänka våra priser efter att vi har protesterat lite så det är ju lite fint.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
September 12, 2001
Jag tycker heller inte om denna höjning...väntar på att mitt adsl abb ska aktiveras i skrivande stund.
Orsaken till att jag inte tycker om höjningen beror på att Telia tyvärr får gör lite som dom vill...i detta fall är det så att höjningen är till för att ge lite friska pengar i samband med samgåeendet med Sonera.
Sedan är det ju så att många andra kommer att höja deras priser...det finns helt enkelt ingen större konkurrens att tala om här,detta har Telia effektivt strypt.
Nåja...ska inte klaga ändå..sitter nämligen på modem nu o månadskostnaden ligger mellan 1000-1500 kr...lägg av med att säga till folk att det är bara att byta abb...många har INTE den möjligheten..tyvärr.
March 27, 2002
Det är SjUKT!
Dom är blodsugare! fattar mej inte på dem! dom höjjer avgiften 3 ggr utan att höjja hastigheten ett skit!!!! skamm!
hur f*n tror dom att dom ska få behålla alla sin kunder??? dom tror att dom kan lleva på detta bara därför att dom har monopol på ADSL i större delar av sverige!!! de är skam TELIA...
March 29, 2002
On 2002-03-29 18:26, spinx wrote:
Det är SjUKT!
Dom är blodsugare! fattar mej inte på dem! dom höjjer avgiften 3 ggr utan att höjja hastigheten ett skit!!!! skamm!
hur f*n tror dom att dom ska få behålla alla sin kunder??? dom tror att dom kan lleva på detta bara därför att dom har monopol på ADSL i större delar av sverige!!! de är skam TELIA...
håller helt o hållet me
December 15, 2001
Asså... Det är en sak jag inte fattar...
Om man bor i t.ex. Stockholm, varför skaffar man då Telias ADSL när det finns BBB, som är både snabbare och billigare...?
Så fort något annat dyke upp här, så byter jag! 👿
(Jag payar nämligen hälften av abbet, och det är ju trots allt hundra spänn av mitt studiebidrag... Fatta när gruppanslutningsshittet inte längre kostar 200kr/mån =/ )
June 3, 2001
Dom biter sig bara själva i svansen.
Sitter tyvärr själv med Felia ADSL, har lixom inget val. Hela området där jag bor har 10Mbit uppkoppling från affärsverken för 200kr/mån UTOM dom 2 hus som MIN fastighetsägare har givetvis!
Ska försöka hitta nått annat alternativ till telias adsl, frågan e bara....vad?
May 8, 2001
On 2002-03-28 15:49, [Molotov] wrote:
Mvh..
Jo ! Det enda som fanns just då var Telia ADSL..... snyft !
Mvh..
January 11, 2002
On 2002-03-28 17:13, Kane wrote:
Jag med! Jag har fortfarande 200:-/mån för jag har gruppanslutning 😛
Men alltså vad har ni för gruppanslutning????
Jag har också gruppanslutning men dom höjde priset till 275:- per månad typ nu i februari eller nåt... Var det bara för typ våran hyresvärd då eller?????
3 Guest(s)