December 15, 2004
För att jag alltid haft teliaadressen, dumt att byta.
Det Àr första gÄngen jag har detta problem med Telia för övrigt, sÄ jÀtteilla Àr det inte.
Men ja, om nÄgot annat sÄ plockar jag givetvis Gmail.
Edit: Dessutom fĂ„r man ju jobbig spam pĂ„ gmail/hotmail etc. đ
(Jag har ett konto dÀr, helt oanvÀnt, registrerat nÄgonstans eller nÀmnt för nÄgon alls.. har ÀndÄ en massa spam i lÄdan)
August 16, 2003
the_C@t, du har 500 kontakter och sÄdant, nyhetsbrev och allt, sen nÀr du vÀl inser hur dÄliga Telia Àr, lÄngsamma och tar överpriser och byter till en annan leverantör, dÄ Àr det jobbigt att meddela alla kontakterna, sÄ att dom förstÄr och inte blir besvÀrade av att du byter mailadress, sen ska du uppdatera din mailadress pÄ alla sidor, hÀr pÄ NH exempelvis.
3GB mailbox Àr bra, man kan skicka och taemot hur mycket bilagor, högupplösta bilder man vill utan att behöva oroa sig över att mailboxen Àr full.
pappa var jÀttesur tidigare dÄ nÄgon hade skickat en högupplöst bild till honom med Tranor pÄ, nu Àr min mailbox full och nÀr jag Àr borta dÄ kan jag inte ta emot alla viktiga mail.
BarateaU word.
August 16, 2003
the_C@t, Gmail har ett helt överlĂ€gset spamfilter, jag fĂ„r max ett spam i min inbox varannan mĂ„nad. och hela internet har min mailadress. spamlĂ„dan har dock 900+ mail i sig đ
December 15, 2004
Jag kommunicerar inte med mail pÄ det sÀttet, dvs har mÀngder med kontakter jag kommunicerar med dagligen, har sÄ mÄnga nyhetsbrev att det skulle vara ett problem att börja prenumerera pÄ samma igen.
Att uppdatera mailadressen pÄ olika sidor kanske Àr lite jobbigt dock, speciellt nÀr man har glömt bort lösenord till en del.
Men att jag skulle byta frÄn Telia kommer inte hÀnda Àn pÄ ett tag, dÄ de fungerar bra och verkligen inte tar överpriser.
Hur fungerar det dÀr med full mailbox dÄ? Vad hÀnder om nÄgon (mot förmodan) vill skicka en 20MB stor fil till mig via mail? Hur löser jag det? Alla andra mail som skickats till mig, kommer jag inte kunna ta emot dem alls dÄ? (Dvs inte ens nÀr jag tagit bort den stora filen)
July 18, 2003
Poontus wrote: the_C@t, Gmail har ett helt överlĂ€gset spamfilter, jag fĂ„r max ett spam i min inbox varannan mĂ„nad. och hela internet har min mailadress. spamlĂ„dan har dock 900+ mail i sig đ
:O fan... Jag fÄr minst 4 spam mail om dagen som slinker igenom :;(
Viktiga mail tar man genom egen domÀn..Allt annat Àr bara spammagneter.
Dock har jag stÀllt max filstorlek pÄ bara 50MB.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - NĂ„gra TB HDD
Inte sÄ flitig besökare pÄ forum numera, intresset för hÄrdvara och datorer har minskat rejÀlt. Mer om mej pÄ min SD-kritiska blogg pÄ: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 19, 2003
hehe, SkrÀppost (1382) pÄ gmailen, brukar ligga runt 1200-1600.
Bara för ens email ligger ute pÄ dussin med forum osv.
Men det brukar bara slinka igenom ett spamm dÄ och dÄ.
DÄ Àr det alltid en bild i spammet som inte gmail kan lÀsa av samt att adressen inte blivit flaggad.
1 Guest(s)