Telia mail|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Telia mail
Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
sp_UserOfflineSmall Offline
1129698
April 9, 2007 - 6:52 am
sp_Permalink sp_Print

Tycker Gmail fungerar bra. Så himla rent och smutt samt väldigt tydligt.

Sedan att man fick 2GB gratis utrymme var inte heller helt fel.
Såklart man använder Telias mail och andra tjänster också.

Man har olika maila för olika syften. I alla fall jag.
Sedan så är Outlook smidigt då man kan kategorisera allting, skapa regler m.m.

Nu fungerar Telia igen...

Hade rasat in 35 nya mail 🙂

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1129814
April 9, 2007 - 7:21 pm
sp_Permalink sp_Print

the_C@t wrote: Men att jag skulle byta från Telia kommer inte hända än på ett tag, då de fungerar bra och verkligen inte tar överpriser.

haha "inte tar överpriser" NÄHÄ vilken värld bor du i? :whops: jag hoppas du var full när du skrev det där så du har en "bra" ursäkt wink

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1129818
April 9, 2007 - 7:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: [quote=the_C@t]Men att jag skulle byta från Telia kommer inte hända än på ett tag, då de fungerar bra och verkligen inte tar överpriser.

haha "inte tar överpriser" NÄHÄ vilken värld bor du i? :whops: jag hoppas du var full när du skrev det där så du har en "bra" ursäkt wink

Ser det inte som överpris på en tjänst som i det närmsta fungerar 24/7..
Har haft kanske 3 timmars down på 3 år, uppdelat på 3 tillfällen. Har en kompis med Glocalnet, dvs sporadisk uppkoppling. Han ångar bittert sitt "snikval"..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
1129826
April 9, 2007 - 8:09 pm
sp_Permalink sp_Print

jag är sur på Telia för att dom sickar hem en massa reklam direktadresserad till mig där dom vill att jag ska skaffa deras 0.25Mbit ner 64kbit upp tjänst för 199kr i månaden. fy helvete va långsammt. erbjuder dom migg ett ADSL3+ med 100/10 för bra pris så kan jag överväga att byta från mina 28/1 från TDC som jag har idag.

Cezar
Member
Medlem
1129857
April 10, 2007 - 6:47 am
sp_Permalink sp_Print

Tycker inte att Telia är dåliga gämfört med comhem, glocalnet, m.f.l.
Ganska så stabila, jag brukar då inte ha driftstörningar ofta.

Bjornstrom
Member
Medlem
1129858
April 10, 2007 - 7:00 am
sp_Permalink sp_Print

Exakt vad är det som gör Glocalnet, comhem m.fl så ostabila?

Rätta mig om jag har fel

1) dom använder samma kablar som telia gör
2) samma stationer som telia gör

Enda som skiljer är själva operatörensnamn + vars man vänder sig.. Men utrustningen är densamma

Något jag missat???

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1129861
April 10, 2007 - 7:12 am
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: Exakt vad är det som gör Glocalnet, comhem m.fl så ostabila?

Rätta mig om jag har fel

Enda som skiljer är själva operatörensnamn + vars man vänder sig.. Men utrustningen är densamma

Något jag missat???

Jaadu, det vore intressant att veta, eftersom jag som har Telia 24/2 har haft internet, och kompisen med 8/1(Tror jag det är.) hos Glocalnet varit utan vid några tillfällen. Likväl går vi genom samma station.
Funkar Telia på en specifik station så borde väl rimligtvis Glocalnet också fungera?

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Bjornstrom
Member
Medlem
1129863
April 10, 2007 - 7:21 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Bjornstrom]Exakt vad är det som gör Glocalnet, comhem m.fl så ostabila?

Rätta mig om jag har fel

Något jag missat???

Jaadu, det vore intressant att veta, eftersom jag som har Telia 24/2 har haft internet, och kompisen med 8/1(Tror jag det är.) hos Glocalnet varit utan vid några tillfällen. Likväl går vi genom samma station.
Funkar Telia på en specifik station så borde väl rimligtvis Glocalnet också fungera?

Men vad skulle göra Glocalnet så ostabil när dom använder same shit? Är nog möjligtvis så att hans utrustning är dålig.. Och då spelar det ju ingen roll om han skulle byta till Bredbandsbolaget, ComHem, Glocalnet, Telia osv..

Edit: och därför är allt Telias fel! då dom äger stationerna osv då andra operatörer bara hyr av Telia... Så case closed allt är Telias fel :eye:

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1129870
April 10, 2007 - 7:49 am
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: [quote=ilg@dd][quote=Bjornstrom]Exakt vad är det som gör Glocalnet, comhem m.fl så ostabila?

Rätta mig om jag har fel

Något jag missat???

Men vad skulle göra Glocalnet så ostabil när dom använder same shit? Är nog möjligtvis så att hans utrustning är dålig.. Och då spelar det ju ingen roll om han skulle byta till Bredbandsbolaget, ComHem, Glocalnet, Telia osv..

Inget fel på hans grejjer, har testat dom hemma hos mej utan problem, även testat med mitt modem hemma hos honom och haft instabil uppkoppling. DSL-lampan slocknar titt som tätt. Uppskattningsvis så håller uppkopplingen max 3 dygn som längst utan avbrott. Vi körde förresten med samma sorts modem då också, men nu har jag ett nytt sånt där silverfärgat Zyxel, det förra var svart.. Minns dessvärre inte beteckningarna på dom, men det var iaf samma. Som jag förstått det är det ISP som ansvarar för egna hubbar eller vad det kallas i kopplingsstationerna, vilket kanske kan vara en förklaring.
Han kommer iaf att byta till Telia när avtalet med Glocalnet gått ut.

Bjornstrom
Member
Medlem
1129885
April 10, 2007 - 8:35 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Bjornstrom][quote=ilg@dd][quote=Bjornstrom]Exakt vad är det som gör Glocalnet, comhem m.fl så ostabila?

Rätta mig om jag har fel

Något jag missat???

Inget fel på hans grejjer, har testat dom hemma hos mej utan problem, även testat med mitt modem hemma hos honom och haft instabil uppkoppling. DSL-lampan slocknar titt som tätt. Uppskattningsvis så håller uppkopplingen max 3 dygn som längst utan avbrott. Vi körde förresten med samma sorts modem då också, men nu har jag ett nytt sånt där silverfärgat Zyxel, det förra var svart.. Minns dessvärre inte beteckningarna på dom, men det var iaf samma. Som jag förstått det är det ISP som ansvarar för egna hubbar eller vad det kallas i kopplingsstationerna, vilket kanske kan vara en förklaring.
Han kommer iaf att byta till Telia när avtalet med Glocalnet gått ut.

Nu menade jag inte hans modem osv.. Utan kablarna i stationen.. Själv hade jag problem som fan i min förra lägenhet med både Telia och BBB.. Båda dog titt som tätt...

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1129889
April 10, 2007 - 8:41 am
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote:
Nu menade jag inte hans modem osv.. Utan kablarna i stationen.. Själv hade jag problem som fan i min förra lägenhet med både Telia och BBB.. Båda dog titt som tätt...

Ok, då är jag med..
Kanske lite udda att benämna stationens kablar för "hans utrustning är dålig" dock.
🙄 wink

Bjornstrom
Member
Medlem
1129897
April 10, 2007 - 9:03 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Bjornstrom] Nu menade jag inte hans modem osv.. Utan kablarna i stationen.. Själv hade jag problem som fan i min förra lägenhet med både Telia och BBB.. Båda dog titt som tätt...

Ok, då är jag med..
Kanske lite udda att benämna stationens kablar för "hans utrustning är dålig" dock.
🙄 wink

Mjo men i sammanhanget så kanske det inte var det? 🙄

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
1129981
April 10, 2007 - 1:10 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:
Har haft kanske 3 timmars down på 3 år, uppdelat på 3 tillfällen. Har en kompis med Glocalnet, dvs sporadisk uppkoppling. Han ångar bittert sitt "snikval"..

okej, men serru jag har haft ADSL via Glocalnet sen de köpte upp telenordia vilket är en herrans massa år sen.

och under den tiden så kan jag inte minnas någon downtime som stört mig iaf. kan varit 1 timme hit och dit men som sagt, inget jag kan minnas.

och priset är mycket lägre än Telia.

så att utgå från 1 kompis, är väl ganska vagt eller vad säger du ? kan nämna 3 på rak arm som har haft riktiga problem med telia.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1129984
April 10, 2007 - 1:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Polekatt wrote: [quote=ilg@dd] Ser det inte som överpris på en tjänst som i det närmsta fungerar 24/7..

okej, men serru jag har haft ADSL via Glocalnet sen de köpte upp telenordia vilket är en herrans massa år sen.

och under den tiden så kan jag inte minnas någon downtime som stört mig iaf. kan varit 1 timme hit och dit men som sagt, inget jag kan minnas.

och priset är mycket lägre än Telia.

så att utgå från 1 kompis, är väl ganska vagt eller vad säger du ? kan nämna 3 på rak arm som har haft riktiga problem med telia.

Jag hade Telenordia som ISP på K56-tiden, och det fungerade alldeles utmärkt. Väldigt mycket bättre än t.ex Tele2 med sin underdimensionerade modempool.
Nu har jag iofs nämnt 1 kompis och hans problem som exempel, det innebär inte per automatik att jag enbart har 1 kompis med Glocalnet och har uppkopplingsproblem. Dom jag känner som har Glocalnet med liknande problem är en 10-12 stycken, vilket är ungefär samtliga med Glocalnet här i trakterna. Dvs Glocalnet funkar inge vidare hår i trakterna. Sen hur det är söderut och i/omkring storstäder har jag ingen pejl på. Det är ej heller speciellt intressant för mej att veta, eftersom det inte berör mej eller befolkningen häromkring. Telia däremot fungerar alldeles prima häromkring.

the_C@t
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 354
1130711
April 14, 2007 - 11:51 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Bjornstrom][quote=the_C@t]Men att jag skulle byta från Telia kommer inte hända än på ett tag, då de fungerar bra och verkligen inte tar överpriser.

Jag jämförde priser innan jag skrev det där för säkerhetsskull. BBB har ju lagom mycket klagomål, och vi betalar en tia mindre i månaden för Telia och 24MBit.

(JA! Det räcker att ha Telia i några månader, sen dimper det ner något fint erbjudande i någon postlåda (E eller ej) och sen har du sänkt månadsavgift.)

Telia tar INTE överpriser.

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
1130747
April 14, 2007 - 5:38 pm
sp_Permalink sp_Print

telia tog överpriser dom senaste 5 åren som jag hade skiten. instabilt var det på senare tid också, så nöjd jag är med att ha TDC mycket mer stabilt 30-40 gånger snabbare för en lägre peng än Felias 0.5 tjänst och så fick jag nytt modem med 811.g utan extra kostnad.

LenteP
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 481
1130760
April 14, 2007 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Cezar wrote: Tycker inte att Telia är dåliga gämfört med comhem, glocalnet, m.f.l.

Har du eller dina bekanta någonsin haft något att göra med ComHem?? Har haft bredband därifrån via kabelnätet i snart 2½ år och inte ett enda avbrott... Dessutom har de en exemplarisk kundtjänst (med väldigt få klagomål) och ligger väl såvitt jag förstår i mitten någonstans vad gäller pris... 😀

Telia kan jag inte uttala mig om, men Glocalnet... Ja, det finns väl en anledning till att de ligger i topp på klagomålslistan och enligt den enda jag känner som haft dem och hans problem med dem så förstår jag det...

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1130763
April 14, 2007 - 7:51 pm
sp_Permalink sp_Print

LenteP wrote: [quote=Cezar]Tycker inte att Telia är dåliga gämfört med comhem, glocalnet, m.f.l.

Har du eller dina bekanta någonsin haft något att göra med ComHem?? Har haft bredband därifrån via kabelnätet i snart 2½ år och inte ett enda avbrott... Dessutom har de en exemplarisk kundtjänst (med väldigt få klagomål) och ligger väl såvitt jag förstår i mitten någonstans vad gäller pris... 😀

Telia kan jag inte uttala mig om, men Glocalnet... Ja, det finns väl en anledning till att de ligger i topp på klagomålslistan och enligt den enda jag känner som haft dem och hans problem med dem så förstår jag det...

Rätta mej gärna om jag har fel, men jag tror de flesta i tråden avser Telia ADSL när dom pratar Telia, inte fibern.. Iaf är det den det handlar om i mina inlägg.

LenteP
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 481
1130767
April 14, 2007 - 8:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo, det förstår jag också att det är ADSL det syftas på... Men varför blanda in Comhem då? De har ju inte ens ADSL... 🙂

Cezar
Member
Medlem
1130809
April 15, 2007 - 5:32 am
sp_Permalink sp_Print

Ni som är så frälsta för gmail;

http://www.pici.se/?42757

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 456
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL