January 20, 2002
Tycker Gmail fungerar bra. Så himla rent och smutt samt väldigt tydligt.
Sedan att man fick 2GB gratis utrymme var inte heller helt fel.
Såklart man använder Telias mail och andra tjänster också.
Man har olika maila för olika syften. I alla fall jag.
Sedan så är Outlook smidigt då man kan kategorisera allting, skapa regler m.m.
Nu fungerar Telia igen...
Hade rasat in 35 nya mail 🙂
December 17, 2005
the_C@t wrote: Men att jag skulle byta från Telia kommer inte hända än på ett tag, då de fungerar bra och verkligen inte tar överpriser.
haha "inte tar överpriser" NÄHÄ vilken värld bor du i? :whops: jag hoppas du var full när du skrev det där så du har en "bra" ursäkt
Bjornstrom wrote: [quote=the_C@t]Men att jag skulle byta från Telia kommer inte hända än på ett tag, då de fungerar bra och verkligen inte tar överpriser.
haha "inte tar överpriser" NÄHÄ vilken värld bor du i? :whops: jag hoppas du var full när du skrev det där så du har en "bra" ursäkt
Ser det inte som överpris på en tjänst som i det närmsta fungerar 24/7..
Har haft kanske 3 timmars down på 3 år, uppdelat på 3 tillfällen. Har en kompis med Glocalnet, dvs sporadisk uppkoppling. Han ångar bittert sitt "snikval"..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 16, 2003
jag är sur på Telia för att dom sickar hem en massa reklam direktadresserad till mig där dom vill att jag ska skaffa deras 0.25Mbit ner 64kbit upp tjänst för 199kr i månaden. fy helvete va långsammt. erbjuder dom migg ett ADSL3+ med 100/10 för bra pris så kan jag överväga att byta från mina 28/1 från TDC som jag har idag.
December 17, 2005
Exakt vad är det som gör Glocalnet, comhem m.fl så ostabila?
Rätta mig om jag har fel
1) dom använder samma kablar som telia gör
2) samma stationer som telia gör
Enda som skiljer är själva operatörensnamn + vars man vänder sig.. Men utrustningen är densamma
Något jag missat???
Bjornstrom wrote: Exakt vad är det som gör Glocalnet, comhem m.fl så ostabila?
Rätta mig om jag har fel
2) samma stationer som telia görEnda som skiljer är själva operatörensnamn + vars man vänder sig.. Men utrustningen är densamma
Något jag missat???
Jaadu, det vore intressant att veta, eftersom jag som har Telia 24/2 har haft internet, och kompisen med 8/1(Tror jag det är.) hos Glocalnet varit utan vid några tillfällen. Likväl går vi genom samma station.
Funkar Telia på en specifik station så borde väl rimligtvis Glocalnet också fungera?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 17, 2005
ilg@dd wrote: [quote=Bjornstrom]Exakt vad är det som gör Glocalnet, comhem m.fl så ostabila?
Rätta mig om jag har fel
2) samma stationer som telia görEnda som skiljer är själva operatörensnamn + vars man vänder sig.. Men utrustningen är densamma
Något jag missat???
Jaadu, det vore intressant att veta, eftersom jag som har Telia 24/2 har haft internet, och kompisen med 8/1(Tror jag det är.) hos Glocalnet varit utan vid några tillfällen. Likväl går vi genom samma station.
Funkar Telia på en specifik station så borde väl rimligtvis Glocalnet också fungera?
Men vad skulle göra Glocalnet så ostabil när dom använder same shit? Är nog möjligtvis så att hans utrustning är dålig.. Och då spelar det ju ingen roll om han skulle byta till Bredbandsbolaget, ComHem, Glocalnet, Telia osv..
Edit: och därför är allt Telias fel! då dom äger stationerna osv då andra operatörer bara hyr av Telia... Så case closed allt är Telias fel :eye:
Bjornstrom wrote: [quote=ilg@dd][quote=Bjornstrom]Exakt vad är det som gör Glocalnet, comhem m.fl så ostabila?
Rätta mig om jag har fel
Något jag missat???
Men vad skulle göra Glocalnet så ostabil när dom använder same shit? Är nog möjligtvis så att hans utrustning är dålig.. Och då spelar det ju ingen roll om han skulle byta till Bredbandsbolaget, ComHem, Glocalnet, Telia osv..
Inget fel på hans grejjer, har testat dom hemma hos mej utan problem, även testat med mitt modem hemma hos honom och haft instabil uppkoppling. DSL-lampan slocknar titt som tätt. Uppskattningsvis så håller uppkopplingen max 3 dygn som längst utan avbrott. Vi körde förresten med samma sorts modem då också, men nu har jag ett nytt sånt där silverfärgat Zyxel, det förra var svart.. Minns dessvärre inte beteckningarna på dom, men det var iaf samma. Som jag förstått det är det ISP som ansvarar för egna hubbar eller vad det kallas i kopplingsstationerna, vilket kanske kan vara en förklaring.
Han kommer iaf att byta till Telia när avtalet med Glocalnet gått ut.
December 17, 2005
ilg@dd wrote: [quote=Bjornstrom][quote=ilg@dd][quote=Bjornstrom]Exakt vad är det som gör Glocalnet, comhem m.fl så ostabila?
Rätta mig om jag har fel
Något jag missat???
Inget fel på hans grejjer, har testat dom hemma hos mej utan problem, även testat med mitt modem hemma hos honom och haft instabil uppkoppling. DSL-lampan slocknar titt som tätt. Uppskattningsvis så håller uppkopplingen max 3 dygn som längst utan avbrott. Vi körde förresten med samma sorts modem då också, men nu har jag ett nytt sånt där silverfärgat Zyxel, det förra var svart.. Minns dessvärre inte beteckningarna på dom, men det var iaf samma. Som jag förstått det är det ISP som ansvarar för egna hubbar eller vad det kallas i kopplingsstationerna, vilket kanske kan vara en förklaring.
Han kommer iaf att byta till Telia när avtalet med Glocalnet gått ut.
Nu menade jag inte hans modem osv.. Utan kablarna i stationen.. Själv hade jag problem som fan i min förra lägenhet med både Telia och BBB.. Båda dog titt som tätt...
Bjornstrom wrote:
Nu menade jag inte hans modem osv.. Utan kablarna i stationen.. Själv hade jag problem som fan i min förra lägenhet med både Telia och BBB.. Båda dog titt som tätt...
Ok, då är jag med..
Kanske lite udda att benämna stationens kablar för "hans utrustning är dålig" dock.
🙄
December 17, 2005
ilg@dd wrote: [quote=Bjornstrom] Nu menade jag inte hans modem osv.. Utan kablarna i stationen.. Själv hade jag problem som fan i min förra lägenhet med både Telia och BBB.. Båda dog titt som tätt...
Ok, då är jag med..
Kanske lite udda att benämna stationens kablar för "hans utrustning är dålig" dock.
🙄
Mjo men i sammanhanget så kanske det inte var det? 🙄
January 8, 2005
ilg@dd wrote:
Har haft kanske 3 timmars down på 3 år, uppdelat på 3 tillfällen. Har en kompis med Glocalnet, dvs sporadisk uppkoppling. Han ångar bittert sitt "snikval"..
okej, men serru jag har haft ADSL via Glocalnet sen de köpte upp telenordia vilket är en herrans massa år sen.
och under den tiden så kan jag inte minnas någon downtime som stört mig iaf. kan varit 1 timme hit och dit men som sagt, inget jag kan minnas.
och priset är mycket lägre än Telia.
så att utgå från 1 kompis, är väl ganska vagt eller vad säger du ? kan nämna 3 på rak arm som har haft riktiga problem med telia.
Polekatt wrote: [quote=ilg@dd] Ser det inte som överpris på en tjänst som i det närmsta fungerar 24/7..
okej, men serru jag har haft ADSL via Glocalnet sen de köpte upp telenordia vilket är en herrans massa år sen.
och under den tiden så kan jag inte minnas någon downtime som stört mig iaf. kan varit 1 timme hit och dit men som sagt, inget jag kan minnas.
och priset är mycket lägre än Telia.
så att utgå från 1 kompis, är väl ganska vagt eller vad säger du ? kan nämna 3 på rak arm som har haft riktiga problem med telia.
Jag hade Telenordia som ISP på K56-tiden, och det fungerade alldeles utmärkt. Väldigt mycket bättre än t.ex Tele2 med sin underdimensionerade modempool.
Nu har jag iofs nämnt 1 kompis och hans problem som exempel, det innebär inte per automatik att jag enbart har 1 kompis med Glocalnet och har uppkopplingsproblem. Dom jag känner som har Glocalnet med liknande problem är en 10-12 stycken, vilket är ungefär samtliga med Glocalnet här i trakterna. Dvs Glocalnet funkar inge vidare hår i trakterna. Sen hur det är söderut och i/omkring storstäder har jag ingen pejl på. Det är ej heller speciellt intressant för mej att veta, eftersom det inte berör mej eller befolkningen häromkring. Telia däremot fungerar alldeles prima häromkring.
December 15, 2004
ilg@dd wrote: [quote=Bjornstrom][quote=the_C@t]Men att jag skulle byta från Telia kommer inte hända än på ett tag, då de fungerar bra och verkligen inte tar överpriser.
Jag jämförde priser innan jag skrev det där för säkerhetsskull. BBB har ju lagom mycket klagomål, och vi betalar en tia mindre i månaden för Telia och 24MBit.
(JA! Det räcker att ha Telia i några månader, sen dimper det ner något fint erbjudande i någon postlåda (E eller ej) och sen har du sänkt månadsavgift.)
Telia tar INTE överpriser.
December 1, 2006
Cezar wrote: Tycker inte att Telia är dåliga gämfört med comhem, glocalnet, m.f.l.
Ganska så stabila, jag brukar då inte ha driftstörningar ofta.
Har du eller dina bekanta någonsin haft något att göra med ComHem?? Har haft bredband därifrån via kabelnätet i snart 2½ år och inte ett enda avbrott... Dessutom har de en exemplarisk kundtjänst (med väldigt få klagomål) och ligger väl såvitt jag förstår i mitten någonstans vad gäller pris... 😀
Telia kan jag inte uttala mig om, men Glocalnet... Ja, det finns väl en anledning till att de ligger i topp på klagomålslistan och enligt den enda jag känner som haft dem och hans problem med dem så förstår jag det...
LenteP wrote: [quote=Cezar]Tycker inte att Telia är dåliga gämfört med comhem, glocalnet, m.f.l.
Ganska så stabila, jag brukar då inte ha driftstörningar ofta.
Har du eller dina bekanta någonsin haft något att göra med ComHem?? Har haft bredband därifrån via kabelnätet i snart 2½ år och inte ett enda avbrott... Dessutom har de en exemplarisk kundtjänst (med väldigt få klagomål) och ligger väl såvitt jag förstår i mitten någonstans vad gäller pris... 😀
Telia kan jag inte uttala mig om, men Glocalnet... Ja, det finns väl en anledning till att de ligger i topp på klagomålslistan och enligt den enda jag känner som haft dem och hans problem med dem så förstår jag det...
Rätta mej gärna om jag har fel, men jag tror de flesta i tråden avser Telia ADSL när dom pratar Telia, inte fibern.. Iaf är det den det handlar om i mina inlägg.
1 Guest(s)