July 16, 2001
Telias koncernchef Marianne Nivert vill höja priset på ADSL-anslutningen till 600 kr/månad.
Läs mer: http://www.di.se/Scripts/Main/.....1/23/39998
Protestera mot det:
http://denniskarlsson.dynip.co.....est_telia/
March 6, 2001
Man blir ju less.
Detta tycker jag att man kan likna med vad knarkhandlarna pysslar med.
Först bygger de upp ett beroende ( kan inte ens tänka mig ett liv utan ADSL ) sen så höjer de priserna !!!!!! :arg:
Ni har ju tur ni som har andra alternativ men i min kåk så finns det inga... :gråt:
July 16, 2001
Ja, JÄVLA SATKÄRRING!!!!
Bara för hon tjänar stålar som fan, har gratis ADSL, och använder det för att kolla mailen.
Inte för jag tror det kommer gå genom post & telestyrelsen (man får verkligen hoppas att det inte gör det) men det är principen, det borde få vilken Telia-kund som helst att byta ISP, dock är det inte så många som har nåt val om dom vill ha ADSL.. 🙁
November 7, 2001
Det var droppen, nu skiter jag i monopolia och säger upp mitt abonnemang. Har tecknat Bostream istället. Högre hastighet och mindre kostnad.
Tycker att alla som har möjlighet att välja annan leverantör än telia ska göra det.
För övrigt kan Nivert stoppa upp sitt ADSL i *censur* om det ska kosta 600:- i månaden.
November 14, 2001
Det bästa är att hon jämnför sverige med danmark.
Hon anser att eftersom det kostar 500dkr i danmark med adsl så borde det kosta 600skr i sverige för det.
Vad hon sedan glömmer är att medel lönen i danmark ligger på 23.000 och medel lönen i sverie ligger på 12.000 vilket gör att det blir en liten skillnad.
Tycker att de borde göra sig av med henne som VD illa kvickt för annars kommer det att bli resningar bland folket.
June 17, 2001
Ni tror väl inte på fullaste allvar att hon vaknade upp en morgon och bestämde sig för att höjja priset på ADSL...
Det är nog inte bara hon som ligger bakom den idéen!
Sen så ser jag att vissa av er använder enormt korkade ord i forumet!
Nu ska vi gå in lite på ordet/namnet H.O.R.A
Vissa av er vet tydligen inte att en H.o.r.a är en kvinna/man som tar betalt för sexuella tjänster.
Ni använder det när ni tycker illa om en Kvinna och det är väldigt fel.
Lägg av med sånt, inte bara här utan också ute i det verkliga livet!
Jag har sett en kille få så jäkla mycket spö av en Tjej som han precis hade kallat för, just H.o.r.a. mm. Jag tyckte att det var rätt åt honom och han kommer nog inte att göra om det igen!
Så akta er grabbar!
Tillbaka till tråden så tycker jag också att det är illa om dom höjer, då kommer de flesta att apa efter och det är rätt dyrt redan som det är.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
September 12, 2001
Ahhh..denna tråds klokaste ord kommer onekligen från Wigger ser jag..trodde i min enfald att ni kunde konsten att välja era ord lite bättre.
Men tillbaka till trådens huvudämne..detta med fru Niverts uttalande är blott o enbart ett "skrämskott"..som vissa av er redan vet så är Telia under luppen vad det gäller post och telestyrelsen..detta uttalande är enbart taktik från telias sida.
Läste artikeln med stort intresse..där jämför hon med Danmark o denna jämförelse är inte relevant..dessutom påtalar hon om priset på råkoppar..denna post är nämligen i stort sett redan betald och det redan under Telas monopol..denna post har vi redan betald på skatten och genom våra fasta abbonemang.
EDIT: ett litet tillägg här..Devlin tyckte att hon borde bli överflödig..det är precis vad hon ska bli..hon avgår snart på egen begäran..Telia letar efter en ny VD.
[ Detta Inlägg ändrades av: skiroy den 2002-01-25 19:28 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: skiroy den 2002-01-25 19:29 ]
2 Guest(s)