December 26, 2001
Om det ska bli bredband åt "hela svenska folket" så skulle staten tex kunna driva ett bolag som erbjuder adsl till ett rimligt pris.Man hade kunnat erbjuda en enkel tjänst ca 0,5 till vanliga svensons för 50kr månaden och en mer avanserad tjänst där man presar skiten ur adsl, vad det nu är. Har förmig att det är 8 mbps för 200kr. Det hade inte varit specielt svårt eller dyrt om man inte hade gett bort telefon nätet i present till telia när det privatiserades. Så nu kan man väl bara hoppas på pts!
July 21, 2001
On 2002-01-25 17:53, [NH] WIGGER wrote:
Ni tror väl inte på fullaste allvar att hon vaknade upp en morgon och bestämde sig för att höjja priset på ADSL...
Det är nog inte bara hon som ligger bakom den idéen!Sen så ser jag att vissa av er använder enormt korkade ord i forumet!
Nu ska vi gå in lite på ordet/namnet H.O.R.A
Vissa av er vet tydligen inte att en H.o.r.a är en kvinna/man som tar betalt för sexuella tjänster.
Ni använder det när ni tycker illa om en Kvinna och det är väldigt fel.
Lägg av med sånt, inte bara här utan också ute i det verkliga livet!Jag har sett en kille få så jäkla mycket spö av en Tjej som han precis hade kallat för, just H.o.r.a. mm. Jag tyckte att det var rätt åt honom och han kommer nog inte att göra om det igen!
Så akta er grabbar!Tillbaka till tråden så tycker jag också att det är illa om dom höjer, då kommer de flesta att apa efter och det är rätt dyrt redan som det är.
en h.o.r.a. är en kvinna manliga motsvarigheten heter gigolou så det så...
[ Detta Inlägg ändrades av: BobboViking aka Fjoop den 2002-01-27 19:46 ]
April 1, 2001
On 2002-01-27 18:54, p3t3r wrote:
Ni alla med >adsl kan gött behöva en liten näsbränna! Tänk på oss med modem innan ni klagar!
Jag håller med dig!
Jag pallar inte att inte kunna surfa obegränsat snart längre! :banghead:
Det är illa att Telia plockar ut 325:-/mån för ADSL, men om dom höjer den ännu mer, tycker jag att alla som har ADSL från Telia ska säga upp det som en protest mot Telias skyhöga priser. Telia är ju även svinigt dyrt när det gäller mobiltelefoni. Visserligen har dom väldigt bra täckning, men ändå!
Jag tycker att 200-250:-/mån är rimligt när det gäller ADSL på 0,5Mbit/s. Har man 2,5/0,75 så ska man inte klaga på 400-400:-/mån!
Med dial-up är man lätt uppe i 1500:-/mån 🙁
2 Guest(s)