December 7, 2003
Ska tenta Matte A på fredag. Jag kan ingen matte, jag har svårt att lära mig matte och jag har ingen mattebok. Nån som tentat matte A? Hur svårt är det på en skala? Finns det någon fin och pedagogisk sida på internet där jag kan kan skaffa mig dugliga mattekunskaper?. Kan tillägga att jag strävar efter att få endast G.
Är stressad och jävlig, måste kirra detta betyget, har ingen lust att ränna på komvux osv.
Edit: Såg att det va en tråd uppe med massa Matte E tentor o skit. Jävlar va ni kommer garva åt mig....
January 28, 2003
Mathias wrote: Trigonometrin kommer först i matte D. Så är det iaf för oss.
va?!?! då måste du gå nån friskola med HELT egna riktlinjer skilda från skolverket...
trigonometri ingår i A-kursen iaf för teknik och natur, tangens, sinus och cosinus är det vi hållt på med nu i nårra veckor och jag läser matte A..
February 4, 2003
MrWeizel wrote: [quote=Mathias]Trigonometrin kommer först i matte D. Så är det iaf för oss.
va?!?! då måste du gå nån friskola med HELT egna riktlinjer skilda från skolverket...
trigonometri ingår i A-kursen iaf för teknik och natur, tangens, sinus och cosinus är det vi hållt på med nu i nårra veckor och jag läser matte A..
Jag går också TEKNIK. Samma sak gäller för oss. Vecka 4 så läser vi inget mer av MATTE A- utan börjar på Matte B.
Men fyfan vad TANGENS och allt är krångligt.
mvh/DAVID
July 3, 2003
hehe, det var tider det när man hade MatteA! *tänker tillbaks* - Så lätt allting man gjorde då var...! 🙂 MatteE är nåt helt annat *usch* 🙁
Angående trigonometrin så är det så att den ligger i MatteA kursen då man behöver kunna det till FysikA kursen...
Lycka till Morbid - det går säkert bra! 🙂
November 11, 2003
January 28, 2003
smurfen87 wrote: [quote=MrWeizel][quote=Mathias]Trigonometrin kommer först i matte D. Så är det iaf för oss.
Jag går också TEKNIK. Samma sak gäller för oss. Vecka 4 så läser vi inget mer av MATTE A- utan börjar på Matte B.
Men fyfan vad TANGENS och allt är krångligt.
mvh/DAVID
13 januari har vi prov på kapitel 4 o 5 i matte A, så det är väl ungefär samtidigt som er..
tycker dock inte att matte A är särskilt svårt, och tan, sin och cos är inte så svårt det heller, dock så har jag alltid haft väldigt lätt för matte
November 26, 2002
MrWeizel wrote: 13 januari har vi prov på kapitel 4 o 5 i matte A, så det är väl ungefär samtidigt som er..
tycker dock inte att matte A är särskilt svårt, och tan, sin och cos är inte så svårt det heller, dock så har jag alltid haft väldigt lätt för matte
matte A är inte särskilt svårt.
July 13, 2002
Öwall wrote: [quote=MrWeizel]13 januari har vi prov på kapitel 4 o 5 i matte A, så det är väl ungefär samtidigt som er..
word... men all matte är svår om man inte gjort det förut. Svårt att räkna med tan,cos,son osv. om man aldrig gjort det förut, ganska jobbigt att bara gissa sig till vad det är.
February 1, 2002
Elias667 wrote: [quote=Öwall][quote=MrWeizel]13 januari har vi prov på kapitel 4 o 5 i matte A, så det är väl ungefär samtidigt som er..
word... men all matte är svår om man inte gjort det förut. Svårt att räkna med tan,cos,son osv. om man aldrig gjort det förut, ganska jobbigt att bara gissa sig till vad det är.
så sant, de mesta är lätt bara man kan det.
2 Guest(s)