May 17, 2004
det här är en utav livets gåtor, vart tar bokstäverna och siffrerna vägen när man sudda? sug de upp i suddet elller raderas de eller kanske så "smälter" de ihop med papperet? vad är det som sker?
jag välkommnar er sanningssökande. Det här är teorihörnan. Jag kan nästan garantera att en sån här tråd aldrig har funnits tidigare. skriv era enga teorier så vi kan motbevisa dem (jag har höga tankar om er..)
December 15, 2003
Då har vi en annan grej, ponera att det hade varit lika mycket land som hav på jorden , och så hade norra halvklotet varit vatten och södra land.
Man definierar ju en sjö som en vattenmassa omgiven av land och en ö som en landmassa omgiven av vatten.
Vad är då norra halvklotet? Vad är södra halvklotet?
September 28, 2003
vitamin: blyertsen är ju egentligen ett pulver när du har skrivit så jag skulle säga att izomatic har lösningen
akatosh: det är våra definitioner som felar men "landmassan" är ju omgiven av vatten (alla kanter utåt har kontakt med vatten, om vi inte räknar med rymden)
"havet" skulle nog vattnet kallas eftersom det isf aldrig skulle funnits något uttryck som: sjö och det skulle kallas det pga storleken
korspo: då kommer vi till den oundvikliga frågan: vad är definitionen på mat?
sånt här tycker jag är kul
1 Guest(s)