Terorister/Araber/Muslimer!?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Terorister/Araber/Muslimer!?
Slass
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1816
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 12, 2001 - 9:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Folk tycker att man är rasistisk när man genast börjar misstänka araber/muslimer och börjar spekulera i motattacker.

Visst, givetvis är det inte så att alla Araber/Muslimer är muslimer, MEN av de 11 stora terroristorganisationer som anses ha intresse av och agerar Internationellt, så är SAMTLIGA trosbekännande Muslimer, med fäste i Arabländer.

Alla araber är inte terrorister, men är alla terrorister araber? ...

Tack för mig.

Noby
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 348
61561
September 12, 2001 - 9:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Hum den va skumt.....

Men vad menaru att det e bara Araber som e terrorister ?

Det finns ju massor med olika terorister i varje land på vår jord.

Slass
Kommer du hit ofta?
Medlem
61563
September 12, 2001 - 9:24 pm
sp_Permalink sp_Print

nä, det är inget som jag menar. Utan endast fakta jag vidareförmedlar.

Ja, det finns terrorister i nästan varje land, som har ett intresse av att förändra något inom landet/regionen.
Men terroristorganisationer som man "vet/tror" har intressen av att agera internationellt, organisationer som antingen gör det eller har úttalat hot om det, beräknas vara 11 stycken, samtliga med arabisk/muslimsk tillhörighet.

Daniel R2k
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1977
61669
September 13, 2001 - 7:29 am
sp_Permalink sp_Print

On 2001-09-12 23:24, Slass wrote:
nä, det är inget som jag menar. Utan endast fakta jag vidareförmedlar.

Ja, det finns terrorister i nästan varje land, som har ett intresse av att förändra något inom landet/regionen.
Men terroristorganisationer som man "vet/tror" har intressen av att agera internationellt, organisationer som antingen gör det eller har úttalat hot om det, beräknas vara 11 stycken, samtliga med arabisk/muslimsk tillhörighet.

Källa? En amerikansk/europeisk sida eller?

Blahhzt
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 23
61722
September 13, 2001 - 10:00 am
sp_Permalink sp_Print

Det finns en anledning till att fler araber/muslimer är terrorister. De är mer förtryckta..
Och jag förstår om man blir förbannad när USA hjälper till att döda ens familj.

Slass
Kommer du hit ofta?
Medlem
61751
September 13, 2001 - 10:48 am
sp_Permalink sp_Print

Vad anledningen är till att de flesta internationella terrorristerna är araber/muslimer har jag itne spekulerat i, ifall det är religionen eller att du skulle vara under hårt förtryck från västvärlden (hur nu en saudiarabier är förtryckt...) vill jag inte yttra mig om.

Däremot vill jag bara få bort stämepln på vissa i forumet som yttrat sig liknande "Måste ha varit araberna som utfört dåden" etc. Det är inte konstigt att araberna misstänks ligga bakom det direkt, det finns nämligen inte många andra som skulle kunna tänkas göra det!

Och ja, källan är Europeisk/Amerikansk (troligtvis i sammarbete med ryssland, kina, australien, etc etc).
Tyvärr har jag inte hittat så mycket information om internationellt verkande terrorister i Östvärldens medier...

Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
61752
September 13, 2001 - 10:49 am
sp_Permalink sp_Print

Jo det är klart att de inte gillar USA om de nu förser Israel med vapen osv. Men det är ju inte så att USA försöker döda civila.. visst går det att vinkla detta på alla möjliga håll men jag finner det rent ut sagt äckligt när folk jublar åt att kanske över 10000 oskyldiga människor dödas! Det var ju inte heller någon olycka precis. Det finns inget som försvarar vad dessa terrorister har gjort!

Noby
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 348
61784
September 13, 2001 - 12:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag håller inte med "Blahhzt" uttalande. Att de hatar usa genom att usa dödar deras familjer ? Så du menar alltså det de gjorde alltså var rätt att göra ? Kom inte o säg att det inte var Bin Ladan för nu finns det starka bevis på att det är han som ligger bakom detta, och det e inget som va planerat nu, utan nåt år tillbax när dessa araber kom till Usa för att plugga på olika flygskolor.
Själv tycker jag att hela Afghanistan borde bombas så att denna kultur förintas för det är inte friska människor när de visade på TV när de applåderade och var glada. T.o.m USA´s stats sekreterare tyckte att de skulle bombas pågrund deras reaktion mot denna historiska katastrof på vår jord.

Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
61801
September 13, 2001 - 1:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker lite synd om araberna, de har så lite och är förtryckta och ej lärda.

Reefer
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 139
61837
September 13, 2001 - 2:33 pm
sp_Permalink sp_Print

T.o.m USA´s stats sekreterare tyckte att de skulle bombas

en liten fotnot; "Secretary of State" är inte statssekreterare utan Utrikesminister wink

psycho
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 429
61862
September 13, 2001 - 3:26 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-09-13 14:29, Noby wrote:
Jag håller inte med "Blahhzt" uttalande. Att de hatar usa genom att usa dödar deras familjer ? Så du menar alltså det de gjorde alltså var rätt att göra ? Kom inte o säg att det inte var Bin Ladan för nu finns det starka bevis på att det är han som ligger bakom detta, och det e inget som va planerat nu, utan nåt år tillbax när dessa araber kom till Usa för att plugga på olika flygskolor.
Själv tycker jag att hela Afghanistan borde bombas så att denna kultur förintas för det är inte friska människor när de visade på TV när de applåderade och var glada. T.o.m USA´s stats sekreterare tyckte att de skulle bombas pågrund deras reaktion mot denna historiska katastrof på vår jord.

Ehh, så precis alla muslimer är terrorister, javisst, likamycket som att alla svenskar skulle vara rasister...ehhh, tror inte så du!

[b]piece:
p3 500|224ram|13gig |sb.live
ati rage fury 128 32mb
gimmegimmegimme better stuff
[b]

nOOki
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 209
62390
September 14, 2001 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-09-13 12:49, Anton wrote:
Jo det är klart att de inte gillar USA om de nu förser Israel med vapen osv. Men det är ju inte så att USA försöker döda civila.. visst går det att vinkla detta på alla möjliga håll men jag finner det rent ut sagt äckligt när folk jublar åt att kanske över 10000 oskyldiga människor dödas! Det var ju inte heller någon olycka precis. Det finns inget som försvarar vad dessa terrorister har gjort!

Här håller jag fullständigt med...det är ju fan sjukt att jubla åt att copiösa mängder oskyldiga dör. Och att USA "Hjälper till att döda folks familjer" är ju till viss del sant...men om dessa folk kunde komma överens om religionsfrihet så skulle dom inte behöva kriga med varandra och usa skulle inte ge nån av dem vapen, kort och gott, om dom inte hade krigat så hade inte USA laggt sig i!

Daniel R2k
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1977
62423
September 14, 2001 - 3:31 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-09-14 16:23, nOOki wrote:

On 2001-09-13 12:49, Anton wrote:

Här håller jag fullständigt med...det är ju fan sjukt att jubla åt att copiösa mängder oskyldiga dör. Och att USA "Hjälper till att döda folks familjer" är ju till viss del sant...men om dessa folk kunde komma överens om religionsfrihet så skulle dom inte behöva kriga med varandra och usa skulle inte ge nån av dem vapen, kort och gott, om dom inte hade krigat så hade inte USA laggt sig i!

Men USA har väl ingen rätt att bara lägga sig i? Du menar alltså att det är dom krigande ländernas fel att USA lägger sig i? Nej det är USAs fel om dom lägger sig i saker dom inte har att göra med...ett annat ord för det är världspoliser...

Mr. Ping Pong
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 272
62428
September 14, 2001 - 3:38 pm
sp_Permalink sp_Print

helt rätt, det ärålla inte konstigt att folk blir förbanade på usa när dom ska hålla på och "beskydda" alla som hotas av den "den onda vänstern" eller om det råkar ligga en svart sörja under marken. usa borde ängna mer tid och pengar åt sina egna problem.
usa är ju och var långt ifrån perfekt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 140
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL