April 2, 2001
Folk tycker att man är rasistisk när man genast börjar misstänka araber/muslimer och börjar spekulera i motattacker.
Visst, givetvis är det inte så att alla Araber/Muslimer är muslimer, MEN av de 11 stora terroristorganisationer som anses ha intresse av och agerar Internationellt, så är SAMTLIGA trosbekännande Muslimer, med fäste i Arabländer.
Alla araber är inte terrorister, men är alla terrorister araber? ...
Tack för mig.
April 2, 2001
nä, det är inget som jag menar. Utan endast fakta jag vidareförmedlar.
Ja, det finns terrorister i nästan varje land, som har ett intresse av att förändra något inom landet/regionen.
Men terroristorganisationer som man "vet/tror" har intressen av att agera internationellt, organisationer som antingen gör det eller har úttalat hot om det, beräknas vara 11 stycken, samtliga med arabisk/muslimsk tillhörighet.
March 4, 2001
On 2001-09-12 23:24, Slass wrote:
nä, det är inget som jag menar. Utan endast fakta jag vidareförmedlar.Ja, det finns terrorister i nästan varje land, som har ett intresse av att förändra något inom landet/regionen.
Men terroristorganisationer som man "vet/tror" har intressen av att agera internationellt, organisationer som antingen gör det eller har úttalat hot om det, beräknas vara 11 stycken, samtliga med arabisk/muslimsk tillhörighet.
Källa? En amerikansk/europeisk sida eller?
April 2, 2001
Vad anledningen är till att de flesta internationella terrorristerna är araber/muslimer har jag itne spekulerat i, ifall det är religionen eller att du skulle vara under hårt förtryck från västvärlden (hur nu en saudiarabier är förtryckt...) vill jag inte yttra mig om.
Däremot vill jag bara få bort stämepln på vissa i forumet som yttrat sig liknande "Måste ha varit araberna som utfört dåden" etc. Det är inte konstigt att araberna misstänks ligga bakom det direkt, det finns nämligen inte många andra som skulle kunna tänkas göra det!
Och ja, källan är Europeisk/Amerikansk (troligtvis i sammarbete med ryssland, kina, australien, etc etc).
Tyvärr har jag inte hittat så mycket information om internationellt verkande terrorister i Östvärldens medier...
Jo det är klart att de inte gillar USA om de nu förser Israel med vapen osv. Men det är ju inte så att USA försöker döda civila.. visst går det att vinkla detta på alla möjliga håll men jag finner det rent ut sagt äckligt när folk jublar åt att kanske över 10000 oskyldiga människor dödas! Det var ju inte heller någon olycka precis. Det finns inget som försvarar vad dessa terrorister har gjort!
Tekniknörd som gillar att träna.
June 21, 2001
Jag håller inte med "Blahhzt" uttalande. Att de hatar usa genom att usa dödar deras familjer ? Så du menar alltså det de gjorde alltså var rätt att göra ? Kom inte o säg att det inte var Bin Ladan för nu finns det starka bevis på att det är han som ligger bakom detta, och det e inget som va planerat nu, utan nåt år tillbax när dessa araber kom till Usa för att plugga på olika flygskolor.
Själv tycker jag att hela Afghanistan borde bombas så att denna kultur förintas för det är inte friska människor när de visade på TV när de applåderade och var glada. T.o.m USA´s stats sekreterare tyckte att de skulle bombas pågrund deras reaktion mot denna historiska katastrof på vår jord.
April 26, 2001
On 2001-09-13 14:29, Noby wrote:
Jag håller inte med "Blahhzt" uttalande. Att de hatar usa genom att usa dödar deras familjer ? Så du menar alltså det de gjorde alltså var rätt att göra ? Kom inte o säg att det inte var Bin Ladan för nu finns det starka bevis på att det är han som ligger bakom detta, och det e inget som va planerat nu, utan nåt år tillbax när dessa araber kom till Usa för att plugga på olika flygskolor.
Själv tycker jag att hela Afghanistan borde bombas så att denna kultur förintas för det är inte friska människor när de visade på TV när de applåderade och var glada. T.o.m USA´s stats sekreterare tyckte att de skulle bombas pågrund deras reaktion mot denna historiska katastrof på vår jord.
Ehh, så precis alla muslimer är terrorister, javisst, likamycket som att alla svenskar skulle vara rasister...ehhh, tror inte så du!
[b]piece:
p3 500|224ram|13gig |sb.live
ati rage fury 128 32mb
gimmegimmegimme better stuff
[b]
September 14, 2001
On 2001-09-13 12:49, Anton wrote:
Jo det är klart att de inte gillar USA om de nu förser Israel med vapen osv. Men det är ju inte så att USA försöker döda civila.. visst går det att vinkla detta på alla möjliga håll men jag finner det rent ut sagt äckligt när folk jublar åt att kanske över 10000 oskyldiga människor dödas! Det var ju inte heller någon olycka precis. Det finns inget som försvarar vad dessa terrorister har gjort!
Här håller jag fullständigt med...det är ju fan sjukt att jubla åt att copiösa mängder oskyldiga dör. Och att USA "Hjälper till att döda folks familjer" är ju till viss del sant...men om dessa folk kunde komma överens om religionsfrihet så skulle dom inte behöva kriga med varandra och usa skulle inte ge nån av dem vapen, kort och gott, om dom inte hade krigat så hade inte USA laggt sig i!
March 4, 2001
On 2001-09-14 16:23, nOOki wrote:
On 2001-09-13 12:49, Anton wrote:
Jo det är klart att de inte gillar USA om de nu förser Israel med vapen osv. Men det är ju inte så att USA försöker döda civila.. visst går det att vinkla detta på alla möjliga håll men jag finner det rent ut sagt äckligt när folk jublar åt att kanske över 10000 oskyldiga människor dödas! Det var ju inte heller någon olycka precis. Det finns inget som försvarar vad dessa terrorister har gjort!Här håller jag fullständigt med...det är ju fan sjukt att jubla åt att copiösa mängder oskyldiga dör. Och att USA "Hjälper till att döda folks familjer" är ju till viss del sant...men om dessa folk kunde komma överens om religionsfrihet så skulle dom inte behöva kriga med varandra och usa skulle inte ge nån av dem vapen, kort och gott, om dom inte hade krigat så hade inte USA laggt sig i!
Men USA har väl ingen rätt att bara lägga sig i? Du menar alltså att det är dom krigande ländernas fel att USA lägger sig i? Nej det är USAs fel om dom lägger sig i saker dom inte har att göra med...ett annat ord för det är världspoliser...
September 12, 2001
helt rätt, det ärålla inte konstigt att folk blir förbanade på usa när dom ska hålla på och "beskydda" alla som hotas av den "den onda vänstern" eller om det råkar ligga en svart sörja under marken. usa borde ängna mer tid och pengar åt sina egna problem.
usa är ju och var långt ifrån perfekt.
1 Guest(s)