October 17, 2001
October 8, 2001
Eller för att kunna testa om ett spel är bra innan man köper... Demon brukar ofta vara usla nu förtiden..
När det gäller dyra program så är det vell föratt man inte vill betala dom skyhöga summorna... om man inte hade haft tillgång till en kopia så hade man nog inte köpt det endå.
October 17, 2001
Mm..priserna har juh mycket med monopolställningar som "vissa" bolag har
[ :gunsfire: MICROSOFT ] men sen kommer också några nya som [ :worshipp: linux :worshipp: ] som är gratis! Hoppas fler apar efter!
Dessutom vill jag gärna veta vad just du skulle ha för förklaring om du nu blev ertappad på ett LAN med massor av piratkopiering! 😀
512 DDR
Geforce 3 ]Elsa[ 64MB
SB-Live 1024
-------------------------
Din mamma, é min vän!
[ Detta Inlägg ändrades av: #SmilEy# den 2002-01-24 10:52 ]
June 18, 2001
On 2002-01-24 10:43, [Molotov] wrote:
Eller för att kunna testa om ett spel är bra innan man köper... Demon brukar ofta vara usla nu förtiden..När det gäller dyra program så är det vell föratt man inte vill betala dom skyhöga summorna... om man inte hade haft tillgång till en kopia så hade man nog inte köpt det endå.
Håller med fullständigt!
Med den usla kvaliteten som mjukvaror generellt har så är det ju ett under att folk köper mjukvara överhuvudtaget.
Om vi pratar spel, hur många av spelen är värda 400:-?
Jag provar hellre en fulversion innan jag köper liret. Men är liret bra, då köper jag det.
September 2, 2001
On 2002-01-24 18:05, _BiG_HeaD_ wrote:
Min teori är att Linus Torvalds är Kommunist, eftersom tanken bakom Linux är vääääääldigt likt kommunisternas "plan". Om alla hjälper till lika mycket med olika saker så behöver ingen betala.
Hehe om det är din syn på kommunismen så bore vi införa det i Sverige 😀
Linux är bättre och biligare än Windows
August 9, 2001
.. Vissa företag har överlevt tack vare att privatpersoner har piratkopierat deras programvara.
Ett exempel är företaget Kinetix som bland annat har tillverkat 3D-Studio Max.
Privatpersoner piratkopierar 3DStudioMax och lär sig detta program.
När företag sedan anställer någon som ska fixa 3D bilder eller liknande så vill denne anställde använda 3DStudio eftersom de kan detta och företaget köper licens för programmet.
Kinetix = Rika
October 17, 2001
December 25, 2000
On 2002-01-24 10:43, [Molotov] wrote:
Eller för att kunna testa om ett spel är bra innan man köper... Demon brukar ofta vara usla nu förtiden..
usla demon = usla spel
alla bra spel har bra demon
men det kommer ut för mycket spel nuförtiden, och dom som inte har demon så fattar jag att man drar ner hela före man testar.
men dom som sitter och sprider ut massa spel och warez-grupperna kan gå och hänga sig. Det är deras fel att 90% av alla spel är warez.. 🙁
åtminstone skulle det borda bli svårare att få tag på warez... då skulle vi slippa massa "svenssons" som laddar ner och inte har en tankte på att köpa
August 9, 2001
Du, ehhm
Det där var ju lite långsökt, men visst.
Jag tror ifs inte att det är deras affärsidé!
Nej de var såklart inte deras affärsidé från början men så vart de ändå till slut.
Företaget som gör Maya va de nu heter har sett fördelen i detta å de kommer ge ut en version av Maya gratis till privatpersoner så att de kan sitta å pilla på det hemma. Det är inte riktigt full version (men nästan) man kan bara spara i ett format till exempel.
1 Guest(s)