January 12, 2004
ilg@dd wrote: Lider tydligen fortfarande utav 30cm "underlängd"..
1,90 lång och ca:120kg tung..
Kollade lite hur mycket jag skulle väga för att vara "normal"..
Runt 80kg skulle vara normalt för mej..
Skulle jag minska 40kg skulle jag med största säkerhet se ut som en AIDS-Sjuk eller nått...Vid 95 ser jag ganska smärt ut.
Ökade en del i vikt efter att ha slutat jobba inom jordbruk och stressig fabrik.*Edit*
33.2 kg/m² på mej
Då är vi rätt lika.
Är 1.90 och väger för tillfället 140 :bgrin: , men ska ner till 100 som är min minimi vikt.
Har vägt 85 en gång, det var bara skinn och ben då :cy:
February 1, 2002
obelix wrote: [quote=ilg@dd]Lider tydligen fortfarande utav 30cm "underlängd"..
Skulle jag minska 40kg skulle jag med största säkerhet se ut som en AIDS-Sjuk eller nått...Vid 95 ser jag ganska smärt ut.
Ökade en del i vikt efter att ha slutat jobba inom jordbruk och stressig fabrik.*Edit*
33.2 kg/m² på mej
Då är vi rätt lika.
Är 1.90 och väger för tillfället 140 :bgrin: , men ska ner till 100 som är min minimi vikt.
När du föddes? eller innan du ramla i grytan med trolldryck? 😀
January 12, 2004
Starscream wrote: [quote=obelix][quote=ilg@dd]Lider tydligen fortfarande utav 30cm "underlängd"..
33.2 kg/m² på mej
Då är vi rätt lika.
När du föddes? eller innan du ramla i grytan med trolldryck? 😀
Var bara 55 cm och vägde bara runt 6 kg när jag föddes.
Var inte direkt kaxig på den tiden.
August 7, 2001
Ctrl wrote: Sådant här stämmer aldrig, 178cm och väger 62-65 kg = BMI 19.6 - 20.5.
Skulle det vara normalvikt ? för vilken ålder ? Skulle var nöjd om jag
vägde närmare 70kg faktiskt. Spinkig som en vandrande pinne.
Vid 70kg så skulle du troligen se jättekonstig ut.
Vi är exakt lika stora men när jag gick upp till 73kg medans jag låg i lumpen så såg jag jättekonstig ut i ansiktet. Blev rund i ansikte och ingen tyckte att jag direkt passade i det.
Det är som en sjuksköterska sa till mig att min benstomme var inte byggd för det.
Men det stora problem jag har är att min ämnesomsättning är så jävla snabb.
Gör nummer 2 ca 3gånger per dag...
January 14, 2002
Collateral wrote: Vad är detta som folk ylar om?
Bara för ni får "Övervikt" eller mer så skyller ni på tabellens fel.
Kanske dags att kolla er i spegeln för det är ju uppenbart att ni inte accepterar eran egen vikt som den är nu.
Må hända att man har en liten ölmage men tänk om t.ex. en gladiator på 110 kg skulle kolla sitt BMI bara genom vikt och längd? dom skulle typ få runt 30 dom också, och inte är dom feta?
Att ha ett högt BMI är ingen garanti på att man är tjock.
December 28, 2004
Quarzi wrote: [quote=Collateral]Vad är detta som folk ylar om?
Kanske dags att kolla er i spegeln för det är ju uppenbart att ni inte accepterar eran egen vikt som den är nu.
Må hända att man har en liten ölmage men tänk om t.ex. en gladiator på 110 kg skulle kolla sitt BMI bara genom vikt och längd? dom skulle typ få runt 30 dom också, och inte är dom feta?
Ne, i ett sådant fall kan det stämma att tabellen visar fel men då vet man själv det så man behöver inte klaga på tabellen.
January 12, 2004
Collateral wrote: [quote=Quarzi][quote=Collateral]Vad är detta som folk ylar om?
Ne, i ett sådant fall kan det stämma att tabellen visar fel men då vet man själv det så man behöver inte klaga på tabellen.
Man behöver inte vara en vältränad biff för att tabellen ska vara missvisande.
Jag är långt ifrån vältränad när jag ligger på mina 100 kg som normalvikt.
Med normalvikt så menar jag otränad utan övervikt.
2 Guest(s)