February 1, 2004
Farsan var intresserad av 9-5 Aero när jag hade haft körkortet i några månader så han lånade en testbil i ett dygn och eftersom han jobbade hela dan så övertalade jag honom att lämna bilen hemma om jag lovade att inte ta den till skolan på morgonen... Så på lunchrasten stack jag hem och åt och tog bilen sen för att skjutsa hem några polare som slutade tidigare. Det gick som attan kan jag lova... Alla i plugget älskade bilen och särskilt antisladdsystemet efter att jag varit lite för entusiastisk.
Men nu skäms jag lite för det, fick mixtra en del med färddatorn när förbrukningen stod på typ 1.5-2 l/mil. 😀
Jo, han har en likadan bil nu så det var en lyckad provkörning... Det var ju iaf väl... 😉
April 14, 2002
Steel wrote: Haha, ja så kan man ju också göra.
Påminnde mig om två provkörningserfarenheter bland många.
Den ena var när min bil var på lagning och jag hade glömt lämna ett papper på skolan och cyklat hem.
Orkade inte cyckla dit igen och bussen kostade ju pengar så jag gick till närmaste bilhandlare och bad å få provköra en bil, var en Hondahandlare så det blev en Honda Civic, körde bilen till skolan, lämnade pappret och körde tillbaka den och tackade för provturen och sa att jag skulle fundera på det. 🙂
Den andra provkörningen jag kom att tänka på var när jag provkörde en Volvo S60 R och lattjade lite med den men inte så farligt mycket.
I alla fall så tänkte jag testa en undanmanöver med antisladdsystemet i halva läget, slutade nästan i diket. :bgrin:
Haha så man ska göra!
1 Guest(s)