February 12, 2002
Spelade först på multipoker. Där höll ja på ett tag (typ 2 månader) gick väl upp å ner, låg plus tills ja en kväll tiltade ordentligt och gick back 290$(!) Bestämde mig då för att poker å jag inte riktigt gick ihop. Kunde dock inte sluta för de är ju ett fruktansvärt kul spel. Så började spela gratisturneringar på multipoker. Behövde ju inte riskera mina egna pengar. Spelade på det här sättet med lite framgång då och då i nån månad, men man vinner ju så lite.. En dag såg ja att man fick 25$ gratis på empirepoker så signa upp där. Nu gick tydligen jag å poker bättre ihop för ja lyckades förvandla de där 25$ till just under 600$..(sammanlagt som mest) Så tog ut så det täckte upp lite mer än de jag hade förlorat på multipoker. Dock som nån sa här nyss, easy come easy go. 😉 Så nu ligger ja bara ca 60$ plus. Spelar på multipoker nu, men gjorde en förlust på 150$ i veckan så ska ta en sabbat igen. 🙁 Som tur är vann ja 100$ veckan innan på torsdagen så gick iaf bara 50$ back om man räknar så.
Tycker av nån anledning att man vinner mer å lättare på empirepoker. Men de är lite skumt då multipoker och empirepoker har ca drygt 80% samma bord. (De delar bord å spelare vilket gör att de är väldigt stora)
Mitt tips, spela på den nivå där du har råd att förlora utan att du ska "chockas" av en oväntad förlust. Och om du förlorat mycket, sätt inte in mer den kvällen, vänta en eller två dagar å smält vad som hänt. Sen ser du nån som heter icedor när du spelar så ska du syna allt han höjjer på.. 😉
Länktips: http://holdem.se
Rekomenderar iaf multipoker för de känns bland de seriösaste (förutom de hä nu med elita då 🙄 ) åsså är det väldigt lätt att få ut pengarna plus för att de inte är några avgifter.
Som så många andra sagt, vill du spela på multipoker så hör av dig så skickar jag en inbjudan. Du får 25$ efter att du satt in riktiga pengar och spelat 50 raked hands. Ja kan dessutom erbjuda lite bonusar.. Iform av min oddskalkulerare. Väldigt användbar. 😉
April 14, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Arny][quote=-=*ThE_cRoW*=-] Ja kan dessutom erbjuda lite bonusar.. Iform av min oddskalkulerare. Väldigt användbar. 😉
Oddskalkulerare?
"Oddskalkylerare"... "Y" och "U" sitter rätt nära varrandra, nödvändigt att hänga upp sig på det?
Tror nog han vill veta vad du menadee också 🙂
February 12, 2002
Så du tror inte han bara var ute efter att bråka med mig? 😀
Oddskalkulerare är ett litet finurligt program som sköter beräknandet av chansen att tex träffa det kort som behövs för en stege först i flopen sen i turn eller rivver. Och hur stor chansen är att en motspelare har en kort-komibination å hur stor chansen är att du vinner.
November 5, 2001
Marcan- wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Så du tror inte han bara var ute efter att bråka med mig? 😀
Jo, men inte bara. 😉
Tänkte faktiskt inte på stavningen. Kan hålla med om att "Y" och "U" sitter nära (typ intill varandra för den som inte visste det). Ska vi bråka kan vi göra det om någonting vettigare. Typ meningen med livet, universum och allting eller nåt
Ang. oddskalkylatorn: Har du gjort den själv eller går den att få tag i någonstans? Såg någonting liknande på en pokersite men den jämförde med motspelarens kort. Det gör inte den du har eller hur?
May 19, 2003
Jag spelar ibland på http://www.holdempoker.com, bra sida om man bara hade tänkt att spela med Play Money.
Man får $1000 att spela med, och man kan "refresha" sitt konto till $1000 2 gånger per dag utifall man gått back =).
Väldigt simpelt att komma igång där.
June 10, 2005
June 23, 2002
Falcon wrote: [quote=Cezar]Jag lirar på pokerstars(.com). Finns det någon sida då kan vara med i turneringar gratis?
Betsson.com och multipoker.com är ett par som har rätt ok frirullar.
Rätt menlösa, många går all-in i första handen...
Såvitt jag vet måste du ha spelat ett antal visst raked hands för att få lira frirulle på multipoker.com.
Däremot är det helt fritt på Betsson.com men frirullen på betsson blir fylld på några få minuter så gäller att vara med när det är registrering.
Expekt.com har en kvälls frirulle som är helt "gratis" att vara med i tror jag, dock är inte alla deras frirullar "gratis" utan du måste ha ett visst antal spelade raked hands.
May 1, 2005
Ska du lära dig spelet, spela där det finns många skandinaver och britter, för de är faktiskt duktigast. Där rekommenderar jag Expekt och Ladbrokes.
Ska du sedan börja spela om cash. Spela på en sida med många amerikaner, men på en sajt som är EU-reggad (skattefritt då). Där rekommenderar jag t ex PartyPoker eller Empire.
Sen det här att folk spelar helt annorlunda på play money och real money är inte det viktigaste att känna till när man går från play till real. Det viktigaste är att man tränat upp en förmåga att anpassa sitt spel och vet vilka verktyg man har för att anpassa sig. Det finns för övrigt idioter på real money också som man kan plocka rätt lätt (s.k. fiskar), även om de inte är lika många.
September 23, 2002
dreamweaver wrote: Sen det här att folk spelar helt annorlunda på play money och real money är inte det viktigaste att känna till när man går från play till real.
Sen finns det andra spelformer än cash games, t.ex SnG / MTT. Personligen har jag stora svårigheter att spela cash games, vare sig det är Fixed limit eller No limit.
Det är så fruktansvärt stora varianser, ena dagen kan man plussa $200-$300 på FL $3/6 och nästa dag har du losat allt det, plus ytterligare antal doll$res.
Jag föredrar SnG, Sit and Go turneringar. Du gör ett inköp på t.ex $50, det läggs i potten och vinnaren får 50% ( + $5 rake / avgift till siten ). Väntar på 9 man till och sen drar det igång.
För mig funkar SnG absolut bäst, det är där jag tjänar pengarna. Jag sätter mig aldrig vid ett cash bord på nätet igen.
Litteratur är också viktig, läs mycket. Och spela inte för mer än du kan förlora. Många hamnar i spel träsket...poker kan bli en drog.
March 10, 2002
dreamweaver wrote: Ska du lära dig spelet, spela där det finns många skandinaver och britter, för de är faktiskt duktigast. Där rekommenderar jag Expekt och Ladbrokes.
Britter är inget vidare bra imo. Testat en del olika siter, den jag gillar bäst är ladbrokes. Mycket fiskar där. :>
May 1, 2005
Falcon wrote: [quote=dreamweaver] Sen det här att folk spelar helt annorlunda på play money och real money är inte det viktigaste att känna till när man går från play till real.
Sen finns det andra spelformer än cash games, t.ex SnG / MTT. Personligen har jag stora svårigheter att spela cash games, vare sig det är Fixed limit eller No limit.
Det är så fruktansvärt stora varianser, ena dagen kan man plussa $200-$300 på FL $3/6 och nästa dag har du losat allt det, plus ytterligare antal doll$res.
Jag föredrar SnG, Sit and Go turneringar. Du gör ett inköp på t.ex $50, det läggs i potten och vinnaren får 50% ( + $5 rake / avgift till siten ). Väntar på 9 man till och sen drar det igång.
För mig funkar SnG absolut bäst, det är där jag tjänar pengarna. Jag sätter mig aldrig vid ett cash bord på nätet igen.
Det där håller jag absolut med om! Kör exakt samma grej. Cash games är av ondo för mig iaf. 😛
Falcon wrote: Litteratur är också viktig, läs mycket.
Det där är jag ibland tveksam till. Mitt sätt att spela är helt egenutvecklat. Jag har aldrig läst någon pokerartikel ens, och ändå lyckas jag. Jag tycker det är otroligt viktigt att lita till sin egen förmåga, även om litteratur och andras strategier kan vara till hjälp för de med lite erfarenhet.
Tycker mina stats duger ändå med mitt egna spel 🙂
1:a 23%
2:a 18%
3:a 9%
Bubblor 11%
X 39%
ROI 70,5%
ITM 50,0%
2 Guest(s)