February 12, 2002
Nä men låt os säga, det där om mobilen. Du har bara en svart liten box på dig som jag sa å när det ringer så ploppar de upp knappar i luften. när du svarar så kommer det upp en skärm där du kan se den du pratar med å kanske ett skissbord där ni kan rita tillsammans å en massa sånna saker. Fatta så häftigt de skulle vara. 😀
September 13, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Nä men låt os säga, det där om mobilen. Du har bara en svart liten box på dig som jag sa å när det ringer så ploppar de upp knappar i luften. när du svarar så kommer det upp en skärm där du kan se den du pratar med å kanske ett skissbord där ni kan rita tillsammans å en massa sånna saker. Fatta så häftigt de skulle vara. 😀
jobbigt om man kör bil i lugn å ro.. åsså kommer det upp ett skrivbord mitt i synfältet plötsligt..
eller om du ligger å pr0nar med ett fruntimmer, chefen ringer å projiceras brevid dig, baraföratt du glömt stänga av "lådan"
November 16, 2002
Hah stenball pryl lr, fattar dock inte riktigt hur det fungerar kan köpa iden med att man kan projicera det sådär men fan inte hur det funkar att ta o navigera med det i luften, skulle va jäkkligt ballt dock som bärbar dator med projicerat tgb o skärm hajja hur små dem skulle kunna bli, über ju
o det här med grabbing pr0n, man skulle ju kunna tänka sig en hel del penetrating 😛 😀 😀
July 14, 2003
Metz wrote: Hah stenball pryl lr, fattar dock inte riktigt hur det fungerar kan köpa iden med att man kan projicera det sådär men fan inte hur det funkar att ta o navigera med det i luften, skulle va jäkkligt ballt dock som bärbar dator med projicerat tgb o skärm hajja hur små dem skulle kunna bli, über ju
o det här med grabbing pr0n, man skulle ju kunna tänka sig en hel del penetrating 😛 😀 😀
Öhhh....det är väl tvärtom. Försök förklara (du som iaf kan förstå) hur man får ljus att vända (reflekteras) i tomma luften och flöda in i ditt öga.
Att sedan mäta en position på något, tex din hand inom en given area (prylen vet ju "vart" den har projicerat sin bild) är ju mer eller mindre skitenkelt. Avståndsmätare har ju tom snickare nuförtiden istället för tumstock..
February 12, 2002
heimdal wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Nä men låt os säga, det där om mobilen. Du har bara en svart liten box på dig som jag sa å när det ringer så ploppar de upp knappar i luften. när du svarar så kommer det upp en skärm där du kan se den du pratar med å kanske ett skissbord där ni kan rita tillsammans å en massa sånna saker. Fatta så häftigt de skulle vara. 😀
jobbigt om man kör bil i lugn å ro.. åsså kommer det upp ett skrivbord mitt i synfältet plötsligt..
eller om du ligger å pr0nar med ett fruntimmer, chefen ringer å projiceras brevid dig, baraföratt du glömt stänga av "lådan"
Det är smällar man får ta..
Eller så löser man sånt. 🙄
June 20, 2002
Metz wrote: man skapar en illusion som ett hologram typ har inte sagt att jag vet hur det funkar men kan tänka mig nått i den stilen
Det står klart och tydligt på hemsidan: " THIS IS NOT HOLOGRAPHY"
Tydligen så manipulerar den luften på något vis... Mer info vill de inte ge ut, men om den verkligen inte finns är väl det förståeligt eftersom den bara är i prototyp-stadiet...
$22,500 får ni punga ut med om ni vill ha en prototyp... Inte så ruskigt farligt ändå med tanke på vad DVD-brännare och annan vanlig teknik kostar när den är ny...
gjorde en whois förövrigt på addressen.. killen som har registrerat har en address som går till Yale... Ser väl ganska lovande ut...
2 Guest(s)