September 13, 2002
Caine wrote: Någon som har sett filmen?
Var på bio igår och såg den, kan ju säga att jag har aldrig innan The Ring varit rädd när jag sett en film, fy bövelen!
Hade gåshud å grejjer, mådde nästan dåligt när filmen var slut...
Men jag rekommenderar den ändå 🙂SE DEN!
lägg av.. e du 10 år å sängvätare också kanske..
den va ju sämre än sämst, em påse ntter e mera skrämmande.
så himmla värdelös och förutsägbar..
SE DEN INTE VAD NI ÄN GÖR!!! betala inte för det åtminstone. låt ngn annan betala åt er isåfall
September 26, 2001
Nej, 19 år och sängvätare 😛
Men det är den enda skräckisen som varit äcklig..
(tycker jag)
sen att du är en übermachokillesomintevågarerkännaatthanblevrädd, det är en annan femma 😉
Förutsägbar?!
det är den ju verkligen inte!
Ajja, jag tycker lätt att den är värd att se..
February 21, 2003
Den var inte särskilt otäck i den bemärkelsen. Det kändes dock lite "obehagligt" att filmen var väldigt ologisk och oberäknelig, till skillnad från alla andra klassiska filmer med blondiner som blir jagade och bara skriker, men det var ju det mycket filmen bygger på. Det halvt oväntade slutet diggade jag, men de kunde väl komma på en bättre anledning till varför de blev skonade...
Slutsats: God tanke med manuset, men det kunde vara smartare skrivet.
February 21, 2003
affe wrote: vad handlar den om egentligen? asså inga spoilers då
Det är ett videoband som innehåller konstiga bildklipp som leder till döden för de som kollar på det. Sju dagar efter att man kollat på bandet så dansar man limbo med djävulen
Filmen handlar sedan om bakgrunden till bandet, och det är några som utreder detta för att kunna rädda sina liv inom sju dagar.
February 21, 2003
Mind wrote: så skrämande var den ju inte, typ mer thriller när hon skulle få reda på bakgrunden. sen i slutet blev det ju nån splatter skäckis.
fattar fortfarande inte slutet. varför dödade den ungen folk även efter dom fiskat upp henne ?
Jaadu. Kanske för att det var bättre än glass & ballong och glada flickor som sprang på en äng som i alla andra filmer. 🙄
Instämmer med föregående skribent: "You weren't supposed to help her! Don't you understand? She never sleeeepssss....." :cy:
August 22, 2005
den borde ha slutat när hon räddade flickan, nu blev det bara löjligt i slutet.
Enda slutsatsen jag kan dra av det är att hon verkligen var elak som hon tom sa i videofilmen i mentalsjukhuset.
Men att bruttan blev skonad var ju logiskt, flickan ville ju bli hörd av farsan, men man har en tendens att bli mindre kräsen när man befinner sig på bottnen av en brunn i 40 år. så hon nöjde sig med en total främling tll slut 🙂
February 21, 2003
MacDaddy wrote: Men att bruttan blev skonad var ju logiskt, flickan ville ju bli hörd av farsan, men man har en tendens att bli mindre kräsen när man befinner sig på bottnen av en brunn i 40 år. så hon nöjde sig med en total främling tll slut 🙂
Nej det var ju inte så att hon "nöjde" sig med bruttan. Bruttan överlevde ju bara för att hon kopierade bandet, och på så sätt fanns det ju fler band som cirkulerade, som i sin tur betyder att fler kollar på bandet, som i sin tur betyder att den onda flickan har fler hon kan skada och bli hörd hos.
February 21, 2003
Caine wrote: [quote=Ogrebeast]Den var inte särskilt otäck i den bemärkelsen. Det kändes dock lite "obehagligt" att filmen var väldigt ologisk och oberäknelig,
Det var det jag försökte få fram.. 🙂 fick inte grepp om filmen, och sånt tycker jag är jobbigt...
Just det tyckte jag var ett genialiskt drag. Jag har aldrig sett nåt liknande tidigare. Man fick ju inte grepp om filmen förrän den var slut, och det är ju så det ska vara ju. Vanliga skräpsplatters är ju så genomskinliga, men denna gillade jag 😀
October 28, 2002
peter@20ghz, åkte du till japan och såg den eller har du T A N K A T hem den...??? 😀 8) vore inte detta en ADMIN...som har...warez...?? 8)
....
:bgrin:
banna mig inte.
2 Guest(s)