January 26, 2003
om man inte tror på Jesus, så får man kalla detta året typ 'år 4,5 miljard' tycker jag :bgrin: 🙂
Pojo wrote: Alla följer ju inte den tideräkningen som du tänker på så de kanske använde någon av de andra som finns.
Den tideräkningen _fanns_ (p.g.a att kristus inte var född) inte på den tiden, självklart måste dom använt något annat.
February 16, 2004
Etheral wrote: om man inte tror på Jesus, så får man kalla detta året typ 'år 4,5 miljard' tycker jag :bgrin: 🙂
[quote=Pojo]Alla följer ju inte den tideräkningen som du tänker på så de kanske använde någon av de andra som finns.
Den tideräkningen _fanns_ (p.g.a att kristus inte var född) inte på den tiden, självklart måste dom använt något annat.
Mitt inlägg skrevs direkt till det första inte det andra inöägget. tänk om, tänk rätt.
January 26, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=Pojo]Räknar inte islamerna eller några vem det nu var så att de är uppe runt 4000?
Borde inte Islam ha börjat son tideräkning runt 622e.kr lr något, då allt började.
då är alltså muslimernas almanacka på typ 1400-talet nu
eller är jag ute o cyklar nu
May 17, 2002
Etheral wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Pojo]Räknar inte islamerna eller några vem det nu var så att de är uppe runt 4000?
Borde inte Islam ha börjat son tideräkning runt 622e.kr lr något, då allt började.
då är alltså muslimernas almanacka på typ 1400-talet nu
eller är jag ute o cyklar nu
Borde det väll vara, vi får fråga en muslim så vi får veta säkert.
February 16, 2004
Krqagyzzz wrote: [quote=Pojo]Räknar inte islamerna eller några vem det nu var så att de är uppe runt 4000?
Vet inte men någon av de där andra relgionerna/folken är nu inne på nånting 3000-4000.
Så mycket onödigt vet jag inte exakt.
January 26, 2003
Pojo wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Pojo]Räknar inte islamerna eller några vem det nu var så att de är uppe runt 4000?
Vet inte men någon av de där andra relgionerna/folken är nu inne på nånting 3000-4000.
Så mycket onödigt vet jag inte exakt.
jobbigt att alla inte har samma =/
sorry för att det blev flera inlägg 🙂
1 Guest(s)