June 28, 2001
jag vet att det tar runt 5 dar för en muskel att totalt återhämta sig och att man borde inte träna samma muskel inom loppet av 48 timmar, men hur är det om man tränar en muskel och ca 5 timmar senare fortsätter och gör några reps på den?
förlorar man eller tjänar man nånting på det ?
December 10, 2002
Man förlorar på det .. istället för att bygga upp musklerna så sliter du ut dom om du tränar för länge/för ofta.
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
May 17, 2004
ta o kör olika tränings program då o då. jag tex springer 3 gånger i veckan. måndagar, tisdagar och lördaga.,ska börja gå till gymmet måndagar, tisdagar o fredagar. allt detta då jag ska få tillbaka den gamla formen då jag har börjat sporta igen. jag säjer då att man har märkt resultat efter all jogging och hastighets träning. jag kan hålla på bra längre och spinger märkbart snabbare än när jag började. det är bara å köra olika saker flera gånger i veckan så kommer resultatet.
March 20, 2003
Krqagyzzz wrote: men, om vi tex. brak-övningarna som grönbassarna har för sig stup i kvarten, rättare sagt varje morgon. Där hinner ju inte muskeln vila mer än 24h.
Även om man kanske blir trött under brak så kör man aldrig samma muskel tillräckligt hårt/länge för att bryta ner den så mkt att den behöver vila så länge.
Efter min tid i lumpen var jag i mitt livs form men hade inte alls de muskler man kan bygga upp om man tränar hårt på gym under samma tid.
Nu har jag legat o latat mig i ngra år efter lumpen o får börja om från botten igen :banghead: sorgligt att latheten skall straffa sig ibland.
June 28, 2001
BelGarath wrote: En fråga...är de bra att träna när man har träningsverk...jag tränade i söndags rätt hårt och skall träna imorrn igen..hade våldsamt ont fram tills idag då smärtan avtog 😛
ska inte vara några problem, du får stretcha lite mer så slipper du oftast träningsvärken.
November 27, 2003
HELIX wrote: Jag har för mig att man har träningsvärk när det har blivit små inflammationer i muskeltrådarna medans de läker.. Alla gymnastiklärare säger att man ska träna när man har muskelvärk men själv tycker jag det verkar rätt så dumt..
Ska inte träna samma muskelgrupp igen får då gör du som sagt mer skada än nytta.
//Andreas
February 22, 2003
Mind wrote: [quote=BelGarath]En fråga...är de bra att träna när man har träningsverk...jag tränade i söndags rätt hårt och skall träna imorrn igen..hade våldsamt ont fram tills idag då smärtan avtog 😛
ska inte vara några problem, du får stretcha lite mer så slipper du oftast träningsvärken.
Finns det nån sida på hur man gör bra stretching?
March 7, 2004
BelGarath wrote: En fråga...är de bra att träna när man har träningsverk...jag tränade i söndags rätt hårt och skall träna imorrn igen..hade våldsamt ont fram tills idag då smärtan avtog 😛
hehe samma här fast jga gjorde bara 20 armhävningar.. sen fick jag svinont i kanske 3 dar xD
1 Guest(s)