July 19, 2001
I Tillbaka till Framtiden så åker ju Marty fram i tiden till 2015 och träffar sin unge och hans flickvän blir ju hemkörd till deras hus som existerar 2015.. Problemet är ju att när Marty åkte fram till 2015 så försvann han ju från 1985 och kunde då alldrig fått barn med sin flickvän.. Hur går det ihop egentligen?
February 12, 2002
HELIX wrote: I Tillbaka till Framtiden så åker ju Marty fram i tiden till 2015 och träffar sin unge och hans flickvän blir ju hemkörd till deras hus som existerar 2015.. Problemet är ju att när Marty åkte fram till 2015 så försvann han ju från 1985 och kunde då alldrig fått barn med sin flickvän.. Hur går det ihop egentligen?
Kort svar: Nää de är ju sant.. 😀
October 22, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=HELIX]I Tillbaka till Framtiden så åker ju Marty fram i tiden till 2015 och träffar sin unge och hans flickvän blir ju hemkörd till deras hus som existerar 2015.. Problemet är ju att när Marty åkte fram till 2015 så försvann han ju från 1985 och kunde då alldrig fått barn med sin flickvän.. Hur går det ihop egentligen?
Kort svar: Nää de är ju sant.. 😀
inte alls....
eftersom de upplever världen som den är just nu så har det aldrig funnits en framtid innan deras framtid....*eller nåt sånt*
sedan kan man oxå säga så här att han kanske fick barn EFTER att ha kommit tillbaka från 2015... =)
September 26, 2003
Hej!
Så här är det. Han reser från 1985. Detta innebär att han under själva tidsresans gång försvinner spårlöst i 30 år bara för att dyka upp 30 år senare. När tidreseelementet är över och han är frame så skapas automatiskt den verklighet som om tidresan aldrig ägt rum dvs han reste aldrig framåt i tiden resan skedde aldrig. Orsaken till det är att han vid hemresan tillbaks till 1985 åker tillbaks till samma tidpunkt som han åkte. Detta innebär att man redan vid vetskapen om att man existerar i framtiden vet att man kom tillbaks vilket kan vara betryggande att veta;). Svaret är alltså att resan raderas från historien det ögonblick som han återvänder. Syftet med resan var att återställa en katasrof som sker i framtiden.
November 26, 2002
Om man kan färdas bakåt i tiden genom att färdas snabbare än ljuset så borde man alltså kunna färdas framåt i tiden genom att ligga extremt stilla?
Bevis: Jag vaknade imorse av klockan vid 7-tiden. Jag var trött så jag la mig på rygg några minuter för att vakna till. När jag sedan vänder mig mot väckarklockan så är den 8!!! Det tog högst 5 minuter! Jag hade färdats fram i tiden av att ligga helt still. Att jag kom försent till jobbet idag var alltså inte mitt fel utan fysikens lagar. Jag kan ju inte rå för dom, eller?
🙄
February 1, 2002
John_lz wrote: Om man kan färdas bakåt i tiden genom att färdas snabbare än ljuset så borde man alltså kunna färdas framåt i tiden genom att ligga extremt stilla?
Bevis: Jag vaknade imorse av klockan vid 7-tiden. Jag var trött så jag la mig på rygg några minuter för att vakna till. När jag sedan vänder mig mot väckarklockan så är den 8!!! Det tog högst 5 minuter! Jag hade färdats fram i tiden av att ligga helt still. Att jag kom försent till jobbet idag var alltså inte mitt fel utan fysikens lagar. Jag kan ju inte rå för dom, eller?
🙄
hehe så sant 😉
January 6, 2002
John_lz wrote: Om man kan färdas bakåt i tiden genom att färdas snabbare än ljuset så borde man alltså kunna färdas framåt i tiden genom att ligga extremt stilla?
🙄
Hahaha nä du!
Att du kom för sent till jobbet beror nog mest på så kallad Gubbakörning! Eftersom de som gubbakör kör fruktansvärt långsamt. Eller är Gubbakörarna egentligen tidsresenärer? 🙂
1 Guest(s)