May 17, 2002
och samtidigt trivs med det. Ta och köp den här boken så kanske ni ändrar er. Rätt trevlig bok skulle jag nog tro. Undrar om den finns bå biblioteket. :-k
[Image Can Not Be Found]
NEW Don't Click on the Blue E!
Not convinced that Firefox is a better browser? Let this book explain to you why you shouldn't click on the blue E! This book's target audience is Windows users who are considering replacing Internet Explorer with Firefox, and gives you information regarding installing, configuring and using Firefox to its fullest potential. This 254-page book is written by Scott Granneman and published by O'Reilly.
http://store.mozilla.org/produ.....38;catid=1
😉
June 26, 2005
IE 6.0 har iaf allt jag behöver..
FF använder jag bara vid sök efter warez och porrsurfning.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 5, 2001
Nomic wrote: Jag har det mest slagkraftiga argumentet som finns, även ifall RÖV(Räv)-älskare ibland brukar trycka ner det så kvarstår fortfarande detta:
Firefox är för folk som inte klarar av att konfigurera I.E.
No less, no more.
Största anledningen till att jag inte använder IE är för att slippa "skit" i datorn. Surfar man 5 min med IE så hittar AdAware 5 miljoner "tracking cookies".
December 5, 2001
SuperNova wrote: Opera är lite "för mycket" tycker jag. Firefox har allt man behöver och INGET mer, saknas någon tankar man pluginen.
Jag älskar FF.... säkert, lättanvänt, snyggt.
Ska tilläggas att jag inte använder tabbfunktionen i FF utan kör olika fönster (vanesak).
Jo jag börjar få den känslan också. Jag kommer nog gå tillbaka til FF igen 😛
July 14, 2004
Sardaukar wrote: [quote=Nomic]Jag har det mest slagkraftiga argumentet som finns, även ifall RÖV(Räv)-älskare ibland brukar trycka ner det så kvarstår fortfarande detta:
Firefox är för folk som inte klarar av att konfigurera I.E.
No less, no more.
Största anledningen till att jag inte använder IE är för att slippa "skit" i datorn. Surfar man 5 min med IE så hittar AdAware 5 miljoner "tracking cookies".
I.E - Verktyg -> Internet Alternativ -> Allmänt -> Inställningar, kryssa i Aldrig och ställ max MB på 1.
Done. Sen kan du också stänga av alla cookies genom Verktyg -> Internet alternativ -> sekretess, rör mätaren till max.
July 14, 2004
Sardaukar wrote: Vill inte stänga av cookies. Vill vara inloggad direkt när jag går till en sida.
herregud, men du vet väl att FF inte ens krypterar ifall man inte säger till den va? lösenordet sparas i en txt som du kan öppna i vilket program som helst i princip, och vips, hej va de va gütt med lösenord till banker o grejor ^____________^
Det informerade jag min käre vän Bogus^ om som förespråkar FF på alla möjliga sätt, han blev förvånad 😎
Förövrigt så är det den mest onödiga funktion enligt mig, och också den mest farliga, kul om nån snor datorn för dig eller liknande, jätte, verkligen.
Är det verkligen så svårt att skriva sitt lösenord? jag har förövrigt inte sparat lösenord nånstans.
edit : förövrigt, om jag minns rätt krypteras det i 8-bitars och är rövlätt o lösa.
finns till o med gratis program på internet för det 😎
December 5, 2001
Jag menar lösenord till forum. Inga viktigare saker än så, så det skulle inte vara hela världen. Ja det skulle vara skitjobbigt att skriva in varje gång. Jag är aktiv på måna forum.
Hur mycket du än argumenterar emot så kan du inte påstå att IE är den säkraste webläsaren. Så länge de flesta använder det så kommer det aldrig bli det heller. Risken att drabbas av spyware och liknande är väldigt mycket större.
3 Guest(s)