November 29, 2003
Jag söker en pilsner med så LÅG alkohalt som möjligt men som samtidigt ska smaka bärs. Är nykterist sedan 1år tillbaks i tiden men tanken på en iskall Heineken eller en Falcon gör att det vattnas i käften.
Saknar folkölen som en gris, finns det någon vettig pilsner som man kan sänka och endå njuta av den?
November 27, 2003
whak wrote: Jag söker en pilsner med så LÅG alkohalt som möjligt men som samtidigt ska smaka bärs. Är nykterist sedan 1år tillbaks i tiden men tanken på en iskall Heineken eller en Falcon gör att det vattnas i käften.
Saknar folkölen som en gris, finns det någon vettig pilsner som man kan sänka och endå njuta av den?
VA?! 😮
Och nej öl utan alkohol smakar inte öl på samma sätt som för mycket gör att det inte smakar rätt. Det är en fråga om en fin balans för rätt smak.
//Andreas
August 23, 2001
mmmm... Heineken.. står en sådan burk bredvid skärmen sedan igår kväll 🙂
May 19, 2003
Bjornsson wrote: mmmm... Heineken.. står en sådan burk bredvid skärmen sedan igår kväll 🙂
Heineken ska drickas ur glasflaska och inge annat! [-(
September 3, 2001
Man kan väl njuta av en öl även om det har alkohol? Dvs man behöver ju inte ta en andra tredje och fjärde?
I så fall finns det ju betydligt fler guldkorn att hitta på systemet.
Gillar ni sån där vattenöl så kanske heineken e gott ju. Själv drar jag mig till Mariestads.. eller en iskall Corona eller San Miguel om jag är riktigt törstig ^^
Men inget slår Innis & Gunn. Som jag sagt ett antal ggr redan ^^
Ne men dra en Corona med lite citron vet jag 😉 Inte alkoholfritt men är du törstig efter det får du ju fortsätta med läsk eller pommac 😛
Kame_boy wrote: Man kan väl njuta av en öl även om det har alkohol? Dvs man behöver ju inte ta en andra tredje och fjärde?
I så fall finns det ju betydligt fler guldkorn att hitta på systemet.
Gillar ni sån där vattenöl så kanske heineken e gott ju. Själv drar jag mig till Mariestads.. eller en iskall Corona eller San Miguel om jag är riktigt törstig ^^
Men inget slår Innis & Gunn. Som jag sagt ett antal ggr redan ^^
Ne men dra en Corona med lite citron vet jag 😉 Inte alkoholfritt men är du törstig efter det får du ju fortsätta med läsk eller pommac 😛
Aningen motsägelsefullt att klanka ner på vattnigt öl och sedan nämna San Miguel..
#-o
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 3, 2001
Arny wrote: [quote=Kame_boy]Men inget slår Innis & Gunn. Som jag sagt ett antal ggr redan
Hmm, undrar om det var en sådan jag drack igår på The Flying Scottsman? En öl som varit lagrad på gamla whiskeyfat och smakar lite sött?
Kan mycket väl ha varit den 😉 Din beskrivning stämmer.
Den är så god att den går att dricka ljummen 😀
November 5, 2001
Kame_boy wrote: [quote=Arny][quote=Kame_boy]Men inget slår Innis & Gunn. Som jag sagt ett antal ggr redan
Hmm, undrar om det var en sådan jag drack igår på The Flying Scottsman? En öl som varit lagrad på gamla whiskeyfat och smakar lite sött?
Kan mycket väl ha varit den 😉 Din beskrivning stämmer.
Den är så god att den går att dricka ljummen 😀
Jovars, den smakade inte kattpiss. Helt klart en annorlunda ölupplevelse. Men det var ju inte direkt en billig öl. Kostar nästan 20:- på bolaget för 33cl.
1 Guest(s)