Vill man att telefonin ska fungera och snabbt få fel åtgärdade använder man Telia/HaleBop.
Vill man däremot snika och inte är så beroende av att det fungerar kan man lugnt välja något annat bolag, iaf här på glesbygden.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 29, 2003
ilg@dd wrote: Vill man att telefonin ska fungera och snabbt få fel åtgärdade använder man Telia/HaleBop.
Vill man däremot snika och inte är så beroende av att det fungerar kan man lugnt välja något annat bolag, iaf här på glesbygden.
Jo Telia är snabba på att lösa problemen.
När man inte kunde skicka sms under en natt förrut så kompeserades man med att ringa/sms:a gratis mellan 18-00 dagen efter.
July 18, 2003
Bytte till Telia Student för 1 månad sedan. Från Comviq.
kaos är ordet ! Kunde inte sms'a på en hel vecka, trots rätt inställningar. var inne i butiken 4 gångar, x antal telefonsamtal till supporten. Till slut fixade dem problemet men jag vet inte vad som var fel.
Har fortfarande problem med att sms'n inte går iväg direkt, Ibland dröjer det 5-10 min...
November 29, 2003
Mean Machine wrote: Jag har faktiskt inget att klaga på vad gäller Telia. Har bredband från dem, har inte dukat under en enda gång, det lyckades däremot Zyxel-routern de skickade med några gånger. 🙂
Inte billigast, men jag skulle säga att det är värt det.
Jo jag saknar faktiskt Telia tiden.
Sitter nu med kabel-tv internet.
Detta år med kabel-tv internet har strulat mer än Vad Telia gjorde under 3år.
Telia var rejält stabilt, synd bara att det kostar skjortan att skaffa om man inte har hem tele.
October 22, 2002
Telia for the win!
Har haft voodafone och comviq på jobbartelefonen och dom är värdelösa bägge två. Tappar samtal, kommer in i andra samtal osv.
Har haft telia på mobilen sen -97. Visst kostar det några kronor mer men man vet att man alltid kan ringa.
Har telia på hemtelefonen och internet också. Hade tele2 på internet från -96 fram till -05. Böt till telia när jag flyttade för att tele2 inte kunde erbjuda samma hastighet. Tele2 internet har det aldrig varit några problem med, varken med modem, adsl eller stadsnätet som jag har haft. Telia har aldrig heller krånglat på 2 år nu.
February 23, 2004
November 22, 2001
Hexxy wrote: jag skulle vilja ha en snabbare lina än 20/3
Gnäll! Bästa jag kan få är 6/0.5 (Det är vad upp till 8/1 betyder hos Telia).
Dock har linan varit riktigt stabil efter stort strul med installationen. Det var dock löst på en vecka. Riktigt schysst latency, jag brukar ligga runt 30-40ms i WoW trots att jag lirar på Wlan med routern i änden av huset och på andra våningen.
Ska nog byta till Telia på mobilen oxå så fort min bindningstid hos de onda Telenor :burn:
August 25, 2004
Har kört Halebop många år.. Alltid funkat kanon.. Böt dock till Parlino nu September pga att ja ville ha mobil-snöret man fick med.. 😛 Trodde inte de skulle funka spec bra.. Visst.. Lite kass mottagning här o där.. Men annars kanon.. 300:- räcker lääänge.. Dock ringde Halebop till mig idag o frågade om ja ville byta tillbaka till dom, och i utbyte få 3 månaders gratis sms.. Självklart gör man väl de.. 😀
February 23, 2004
Json_81 wrote: [quote=Hexxy]jag skulle vilja ha en snabbare lina än 20/3
Ska nog byta till Telia på mobilen oxå så fort min bindningstid hos de onda Telenor :burn:
Hurdå " Onda Telenor " ?? Ngt problem där eller ? ... kanske jag kan fixa annars.... iofs lite beroende på vad det är ... är som sagt anställd av Telenor.....
1 Guest(s)